Σήμερα αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις αναφορικά με την απεργία των ναυτεργατών μετά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι δεν αλλάζει το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, αλλά και τις εντεινόμενες πιέσεις φορέων από τα νησιά για τη λήψη μέτρων, όπως η δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας προκειμένου να «σπάσει» η απομόνωσή τους.
Από την έντυπη έκδοση
Σήμερα αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις αναφορικά με την απεργία των ναυτεργατών μετά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι δεν αλλάζει το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, αλλά και τις εντεινόμενες πιέσεις φορέων από τα νησιά για τη λήψη μέτρων, όπως η δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας προκειμένου να «σπάσει» η απομόνωσή τους. Τις διαβεβαιώσεις παρείχαν με δηλώσεις τους τόσο ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος όσο και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος παράλληλα έδωσε ραντεβού για τις 15 του μηνός με τους συνδικαλιστές και με τον υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων προκειμένου να συζητηθεί το ασφαλιστικό.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς ανέμενε μέχρι αργά χθες το βράδυ να έχει επικοινωνία με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη σχετικά με το φορολογικό καθεστώς.
Πριν από τις απογευματινές διαβεβαιώσεις των υπουργών οι ναυτεργάτες προκήρυξαν νέα απεργιακή κινητοποίηση μέχρι την Κυριακή το πρωί, με την ΠΝΟ να αναφέρει στην ανακοίνωσή της: «Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αφού έλαβε υπόψη της την αδιάλλακτη και ανυποχώρητη θέση της κυβέρνησης, η οποία όχι μόνον δεν δεσμεύεται σε τίποτε ουσιαστικό αλλά αντίθετα προσπαθεί μέσω της προσωπικής διαβεβαίωσης του κ. υπουργού Ναυτιλίας, και όχι του αρμόδιου προς τούτο υπουργού των Οικονομικών, να “πείσει” ότι δήθεν δεν υπάρχει ζήτημα στο ισχύον φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, στέλνοντας ταυτόχρονα όλα τα λοιπά αιτήματά μας στις καλένδες, για τα πιο πολλά των οποίων μόνος αρμόδιος και υπεύθυνος είναι αποκλειστικά ο ίδιος, αποφάσισε να κλιμακώσει περαιτέρω τον αγώνα της».
Ακολούθησε λίγο αργότερα δήλωση στη Βουλή του κ. Τσακαλώτου, ο οποίος τόνισε ότι κατά τη συζήτηση για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού του 2017 και 2018 «είχαμε μία μεγάλη λίστα που οι θεσμοί και εμείς προτείναμε πώς θα κλείσει το κενό. Σ’ αυτή τη λίστα από τους θεσμούς ήταν και το φορολογικό των ναυτικών. Εμείς ποτέ δεν το προτείναμε και ποτέ δεν συμφωνήσαμε και μπορώ να πω με μεγάλη βεβαιότητα ότι και το 2017 και το 2018 το κενό θα κλείσει χωρίς να αυξηθούν οι φορολογικές εισφορές των ναυτικών».
Σε συνέχεια της τοποθέτησης του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου στη Βουλή, υπογραμμίζεται -σε ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ- ότι η κυβέρνηση ούτε το έπραξε στο παρελθόν, ούτε σκοπεύει στο μέλλον να εξομοιώσει τους ναυτικούς με τους μισθωτούς.
Aργά το βράδυ σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι είναι ακατανόητη η επιμονή και εμμονή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην απεργία. Όπως είπε, υπήρξε ξεκάθαρη δήλωση και του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου στη Βουλή πως δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο φορολογικό καθεστώς των ναυτικών ούτε το 2016 ούτε το 2017 ούτε το 2018. Επίσης απέκλεισε προς το παρόν την επίταξη ή ρομολόγηση πλοίου ασφαλείας και κάλεσε τους ναυτεργάτες σε διάλογο. Νωρίτερα το πρωί, με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Capt. Ιωάννη Χαλά, σημείωνε ότι «επανέρχομαι και διαβεβαιώνω ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αύξησης της φορολογίας στο ισχύον φορολογικό καθεστώς των ναυτικών. Για τα άλλα ζητήματα που απασχολούν τον κόσμο της ναυτοσύνης, το υπουργείο δεσμεύεται να συνεχίσει τις προσπάθειες για διάλογο, καλώντας τον κάθε φορά αρμόδιο υπουργό και την ΠΝΟ σε συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας. Την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016, μπορούμε να κάνουμε την πρώτη συνάντηση, με τον υπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης».
Προβλήματα και με την πλοηγική υπηρεσία
Στο μεταξύ προβλήματα αντιμετωπίζει το λιμάνι του Πειραιά, κυρίως το εμπορικό, και λόγω της πλοηγικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τη Διεθνή Ναυτική Ένωση. Η ΔΝΕ με επιστολή της στον υπουργό ναυτιλίας επανέρχεται για μία ακόμη φορά στις δυσλειτουργίες της Πλοηγικής Υπηρεσίας «με τις συχνές καθυστερήσεις πλοήγησης των πλοίων, οι οποίες έχουν λάβει σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα λόγω είτε της έλλειψης του αναγκαιούντος αριθμού πλοηγών, είτε της έλλειψης του αναγκαίου αριθμού πλοηγίδων ως και των συχνών μηχανολογικών βλαβών αυτών, λόγω παλαιότητας ή και έλλειψης εκτεταμένου προγράμματος συντήρησης προς εξασφάλιση της ετοιμότητας και της αξιοπλοΐας αυτών». Η ΔΝΕ επισημαίνει την ανάγκη μίσθωσης «εις βάρος του κεφαλαίου της Πλοηγικής Υπηρεσίας κατάλληλης ιδιωτικής λάντζας, προς την κατεύθυνση μίας προσωρινής, όπως πιστεύουμε, διευθέτησης του σύνθετου προβλήματος».