Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στοχεύει τη νέα χρονιά η βιομηχανία εμφιάλωσης Λουξ Μαρλαφέκας, καθότι αναμένεται να ενεργοποιηθούν δύο νέες συνεργασίες που αφορούν τόσο το κανάλι της λιανικής με τη Lidl Hellas όσο και την κρύα αγορά με την εταιρεία Coffee Ιsland.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στοχεύει τη νέα χρονιά η βιομηχανία εμφιάλωσης Λουξ Μαρλαφέκας, καθότι αναμένεται να ενεργοποιηθούν δύο νέες συνεργασίες που αφορούν τόσο το κανάλι της λιανικής με τη Lidl Hellas όσο και την κρύα αγορά με την εταιρεία Coffee Ιsland.
Ταυτόχρονα, η αχαϊκή βιομηχανία επιδιώκει και την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των εξαγωγών, στοχεύοντας σε νέες αγορές και διευρύνοντας την παρουσία της στις υφιστάμενες, με αιχμή του δόρατος τη νέα σειρά «λουξ plus ‘n light». Η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την αλυσίδα Lidl για την έναρξη εμπορικής συνεργασίας από την 1η Ιανουαρίου, από την οποία η Λουξ προσδοκά επιπλέον τζίρο 1,5 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, σε τελική τροχιά διαπραγματεύσεων βρίσκεται και αντίστοιχη εμπορική συνεργασία με την αλυσίδα Coffee Island. Σημειώνεται ότι και οι δύο συνεργασίες αφορούν την τοποθέτηση επώνυμων κωδικών του χαρτοφυλακίου της Λουξ. Οι εν λόγω εμπορικές συμφωνίες σε συνδυασμό με τη νέα σειρά λουξ plus ‘n light, η οποία αφορά σε πρώτη φάση τρεις κωδικούς πορτοκαλάδα, λεμονάδα και cola, με 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αποδόσεις στη νέα χρονιά.
Σημειώνεται ότι για τη νέα σειρά επενδύθηκαν κεφάλαια της τάξεως των 6 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της δημιουργίας επιπλέον γραμμής παραγωγής. Όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Μαρλαφέκας, «τα πρώτα μηνύματα από το λανσάρισμα των νέων κωδικών είναι ενθαρρυντικά», προσθέτοντας ότι ήδη υπάρχει πρόβλεψη και για επιπλέον κωδικούς πάνω στην ίδια καινοτόμα φιλοσοφία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η δημιουργία αναψυκτικών χωρίς προσθήκη γλυκαντικών ουσιών (σ.σ.: μπορεί να καταναλωθεί και από διαβητικούς) είναι ένα εγχείρημα που συνιστά τη Λουξ ανταγωνιστική έναντι των ξένων πολυεθνικών εντός αλλά και εκτός συνόρων. Στο πλαίσιο αυτό, όπως συμπλήρωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Κώστας Μαρλαφέκας, «στόχευση είναι τα νέα προϊόντα να κερδίσουν ισχυρές αγορές, με το ντεμπούτο τους στα διεθνή ράφια να δρομολογείται από τη γερμανική αγορά». Οι εξαγωγές αποτελούν το 5% του τζίρου της Λουξ, η οποία έχει παρουσία σε συνολικά 22 αγορές. «Η εξωστρέφεια τρέχει με ισχυρούς ρυθμούς που κυμαίνονται φέτος στο 60%-65%» σημειώνει ο Κ. Μαρλαφέκας, επισημαίνοντας πως «με δεδομένο ότι η εξαγωγική μας βάση είναι χαμηλή, ο σχεδιασμός επικεντρώνεται στη διεύρυνση της διεθνούς μας παρουσίας με την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Ν. Ρωσία».
Σε εγχώριο επίπεδο, η Λουξ στοχεύει στην κατάκτηση εντός της διετίας της πρώτης θέσης στην κατηγορία all flavors.
Σήμερα αποτελεί το δεύτερο παίκτη στην κατηγορία εμφανίζοντας μερίδιο 9,4% σε όγκο και 10,2% σε αξία της αγοράς αναψυκτικών συνολικά, ενώ στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση έχει κατακτήσει το 27,2% σε όγκο και 30,5% σε αξία (στοιχεία IRI Αύγουστος 2016). Όσον αφορά, τέλος, την εικόνα των μεγεθών για τη φετινή χρήση υπολογίζεται αύξηση τζίρου τουλάχιστον σε επίπεδο του 5% σε σχέση με το 2015, όταν τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 30 εκατ. ευρώ, με ταυτόχρονη διατήρηση της προ φόρων κερδοφορίας στα περσινά επίπεδα, ήτοι 3,3 εκατ. ευρώ.