Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 05 Δεκεμβρίου 2016 08:16

«Βροχή» παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια

Σε μια περίοδο που ο αριθμός των νέων ναυπηγήσεων στα περισσότερα ήδη πλοίων βρίσκεται ίσως σε ιστορικά χαμηλά, τα κρουαζιερόπλοια ταξιδεύουν σε αντίθετη ρότα, αφού οι νέες παραγγελίες… πέφτουν βροχή. Συγκεκριμένα μέχρι το 2026, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), 75 νέα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια, με σκοπό να καλύψουν την ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για κρουαζιέρα.

Από την έντυπη έκδοση 

Σε μια περίοδο που ο αριθμός των νέων ναυπηγήσεων στα περισσότερα ήδη πλοίων βρίσκεται ίσως σε ιστορικά χαμηλά, τα κρουαζιερόπλοια ταξιδεύουν σε αντίθετη ρότα, αφού οι νέες παραγγελίες… πέφτουν βροχή. Συγκεκριμένα μέχρι το 2026, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), 75 νέα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια, με σκοπό να καλύψουν την ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για κρουαζιέρα.

Μάλιστα, από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αναμένεται ότι θα παραδοθούν μέχρι το 2019 συνολικά 48 νέα κρουαζιερόπλοια. Η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας το 2015 εξυπηρετήθηκε από 123 κρουαζιερόπλοια, τα οποία ανήκαν σε συνολικά 39 εταιρείες.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έρχεται από την Ασία, στην οποία το 2015 έκαναν κρουαζιέρα 2,08 εκατ. άνθρωποι το 2015 κατά 24% περισσότεροι από το 2014. Μάλιστα, στην Κίνα ο κύκλος εργασιών από τον θαλάσσιο τουρισμό κατά την περσινή χρονιά διαμορφώθηκε στα 163 δισ. δολ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης «2016-2017 Cruise Industry News Annual Report», μέσα στην επόμενη πενταετία τα μεγέθη της κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας θα αυξηθούν σε άνω του 220%.

Στην Ευρώπη από τα 6,6 εκατομμύρια Ευρωπαίους που επέλεξαν το 2015 ένα ταξίδι σε κρουαζιερόπλοιο (αύξηση 3% σε σχέση με το 2014), τα 6,1 εκατομμύρια ξεκίνησαν την κρουαζιέρα τους από ένα ευρωπαϊκό λιμάνι. Σε ό,τι αφορά την προέλευση των Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας, το 27% εξ αυτών προέρχεται από Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία και ακολουθούν η Ιταλία (12%), η Γαλλία (9%) και η Ισπανία (7%).