Η υποχώρηση πωλήσεων κατά 0,2% το 2004 της εγχώριας αγοράς καυσίμων (βενζίνες και ντίζελ), σε συνδυασμό με προβλήματα ρευστότητας της αγοράς, οδήγησε σε κάμψη της συνολικής κερδοφορίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, προκύπτει από έρευνα της Stat Bank.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η συνολική αγορά καυσίμων το 2004 ανήλθε σε 10,4 εκατ. μετρικούς τόνους, ποσότητα η οποία ήταν μειωμένη κατά 0,2% σε σχέση με το 2003, ενώ το 2003 η αγορά είχε κινηθεί με ρυθμό αύξησης 9% σε σχέση με το 2002. Η επιβράδυνση οφείλεται αφενός στην μείωση της βενζίνης σούπερ (-15,4%) και αφετέρου στη μείωση πωλήσεων στις αγορές ντίζελ θέρμανσης (-4,1%) και κίνησης (-0,6%). H αγορά της αμόλυβδης 95 αυξήθηκε κατά 9,6% και της αμόλυβδης 98 κατά 14,1%.
Στην αγορά των βενζινών - ντίζελ την πρώτη θέση καταλαμβάνει η θυγατρική της βρετανικής BP στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της οποίας εμφάνισαν ελαφρά κάμψη κατά 0,9%. Η ΕΚΟ μείωσε τις πωλήσεις βενζινών και ντίζελ κατά 2,2%. Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματά της, αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8,9% για να φτάσει τα 1,69 δισ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη της κατά 15,9% για να φτάσει τα 39,4 εκατ. ευρώ. Η Shell στη χρήση του 2004 μείωσε τις πωλήσεις της κατά 5,5%, ενώ υλοποίησε επενδύσεις σε συστήματα πληροφορικής. Με αρνητικό πρόσημο (5,3%) στο σύνολο της αγοράς βενζινών - ντίζελ κινήθηκε και η Avin.