ΤΟ ΠΟΣΟΝ των 550 εκατ. δολ. ΗΠΑ, από την αγοραπωλησία παραγώγων έχασε η China Aviation Oil (Singapore) Corp., καθώς υστέρησε του ελέγχου κινδύνων και απέτυχε να ακολουθήσει τις σωστές λογιστικές τακτικές, σύμφωνα με την κατηγορία που στοιχειοθετήθηκε για λογαριασμό του Χρηματιστηρίου της Σιγκαπούρης.
Η εταιρεία, θα έπρεπε να ανακοινώσει προ φόρων ζημίες 370 εκατ. δολ. Σιγκαπούρης (299 εκατ. δολ. ΗΠΑ), για το εννεάμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο του 2004, αντί να εμφανίσει κέρδη 49,6 εκατ. δολ. Σιγκαπούρης, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της PricewaterhouseCoopers, μετά την έρευνα.
Το σκάνδαλο της συναλλαγής, που ήταν το μεγαλύτερο στη Σιγκαπούρη, μετά την κατάρρευση της Barings Plc, το 1995, από τον Nick Leeson, δείχνει, ότι πολλές κινεζικές εταιρείες και άλλες που συνεργάζονται με αυτές, υστερούν διαφάνειας, σύμφωνα με την Standard & Poor's στις 3 Δεκεμβρίου. Η υπόληψη της πόλης, ως οικονομικό κέντρο, βασίζεται στο πώς θα χειριστεί την έρευνα, σύμφωνα με τον Goh Chok Tonk, επικεφαλής της νομισματικής αρχής της Σιγκαπούρης και πρώην πρωθυπουργός, τον Δεκέμβριο.
«Αυτό που είναι σημαντικό, είναι ο τρόπος που η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης θα χειριστεί το θέμα και πόσο σοβαρή θα είναι αυτή, στην απαγγελία κατηγοριών για εκείνους που έφταιξαν», ανέφερε ο Teng Ngiek Lian, ο οποίος διαχειρίζεται 650 εκατ. δολ. σε μετοχές με την Target Management, στη Σιγκαπούρη. Ο Teng, δεν κατέχει μετοχές της China Aviation Oil.
«Οι ζημίες της China Aviation Oil, ήταν το άμεσο αποτέλεσμα της απόφασης της εταιρείας, να κάνει κερδοσκοπικές αγοραπωλησίες», ανέφερε ο Bob Whitehead, συνεργάτης της Far East at Ernst & Young LLP, η οποία επαλήθευσε τα οικονομικά στοιχεία της China Aviation Oil, το 2003.
Ο Chen Jiulin, 43 ετών, εκτελεστικός διευθυντής της China Aviation Oil, ετέθη σε διαθεσιμότητα τον Νοέμβριο. Οι μετοχές της εταιρείας, των οποίων η διαπραγμάτευση ανεστάλη την ίδια ημέρα και ζητήθηκε η προστασία των δανειστών, έχασαν αμέσως την αξία τους, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει πιθανή πτώχευση.