Οι διατάξεις περί Φορολογίας Μερισμάτων (άρθρα 40 & 64, Ν.4172/13) τροποποιήθηκαν δύο φορές εντός του Μαΐου 2016. Αρχικά με το Ν.4387/12.05.16 και έπειτα με το Ν.4389/27.05.16. Ουσιαστικά, ο πρώτος αύξησε το ποσοστό παρακράτησης φόρου μερισμάτων από 10% σε 15%, ορίζοντας ότι η εν λόγω αλλαγή ίσχυε για εισοδήματα που λαμβάνονταν από το φορολογικό έτος 2016 και μετά, ενώ ο δεύτερος όρισε ότι η αλλαγή του συντελεστή παρακράτησης θα γινόταν για εισοδήματα που αποκτώνται από 01/01/2017, γράφει η Τατιάνα Ψαριανού.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τατιάνας Ψαριανού
Οι διατάξεις περί Φορολογίας Μερισμάτων (άρθρα 40 & 64, Ν.4172/13) τροποποιήθηκαν δύο φορές εντός του Μαΐου 2016. Αρχικά με το Ν.4387/12.05.16 και έπειτα με το Ν.4389/27.05.16. Ουσιαστικά, ο πρώτος αύξησε το ποσοστό παρακράτησης φόρου μερισμάτων από 10% σε 15%, ορίζοντας ότι η εν λόγω αλλαγή ίσχυε για εισοδήματα που λαμβάνονταν από το φορολογικό έτος 2016 και μετά, ενώ ο δεύτερος όρισε ότι η αλλαγή του συντελεστή παρακράτησης θα γινόταν για εισοδήματα που αποκτώνται από 01/01/2017.
Οι προαναφερόμενες τροποποιήσεις, οι οποίες έγιναν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, δημιούργησαν σύγχυση και προβληματισμό ως προς το ποσοστό του συντελεστή παρακράτησης που θα έπρεπε να υπολογιστεί κατά τη διανομή μερισμάτων από κέρδη της χρήσης του έτους 2015.
* Η κα Ψαριανού είναι Partner της εταιρείας Οικονομικών Συμβούλων και Ελεγκτών «Γραφείο Ψαριανού Α.Ε.»