Στον χώρο του εφοδιασμού πλοίων εισέρχεται με έμμεσο τρόπο η Cosco στη Ελλάδα. Ο κινεζικός όμιλος διεκδικεί μεγαλύτερο όγκο εργασιών για το Logistic Center που έχει ήδη στην ελεύθερη ζώνη του λιμανιού. Για τον σκοπό αυτό έκλεισε συμφωνία με τον δανέζικο όμιλο logistics Trans-IT, ο οποίος θα χρησιμοποιεί τις αποθήκες των Κινέζων προκειμένου να μεταφέρει εφόδια για τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη αποθήκη έκτασης 7.000 τ.μ. με το όνομα PCDC S.A., η οποία αποτελείται από 5.200 τ.μ. ξηρό φορτίο, 630 τ.μ. συντήρηση και κατάψυξη και 554 τ.μ. επικίνδυνο φορτίο.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στον χώρο του εφοδιασμού πλοίων εισέρχεται με έμμεσο τρόπο η Cosco στη Ελλάδα. Ο κινεζικός όμιλος διεκδικεί μεγαλύτερο όγκο εργασιών για το Logistic Center που έχει ήδη στην ελεύθερη ζώνη του λιμανιού. Για τον σκοπό αυτό έκλεισε συμφωνία με τον δανέζικο όμιλο logistics Trans-IT, ο οποίος θα χρησιμοποιεί τις αποθήκες των Κινέζων προκειμένου να μεταφέρει εφόδια για τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη αποθήκη έκτασης 7.000 τ.μ. με το όνομα PCDC S.A., η οποία αποτελείται από 5.200 τ.μ. ξηρό φορτίο, 630 τ.μ. συντήρηση και κατάψυξη και 554 τ.μ. επικίνδυνο φορτίο.
Όπως επισήμαναν στη «Ν» κύκλοι της αγοράς, μέχρι σήμερα η αποθήκη δεν είχε τις μεγάλες αποδόσεις βάσει των οποίων σχεδιάστηκε. Σύμφωνα με νομοθεσία που πέρασε πρόσφατα από τη Βουλή, δίδεται η δυνατότητα στη θυγατρική εταιρεία της Cosco να λειτουργήσει ως ελεύθερη ζώνη. Κάτι που σημαίνει ότι στα προϊόντα προς εξαγωγή δεν θα επιβάλλεται ΦΠΑ, ενώ η διαδικασία απαλλάσσεται και από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Εξέλιξη η οποία εντείνει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των εφοδιαστών πλοίων στη χώρα μας, οι οποίοι βλέπουν έναν παγκόσμιο κολοσσό να συνεργάζεται με δανέζικη εταιρεία προκειμένου να εισέλθει στη συγκεκριμένη αγορά στη χώρα μας. Όπως επεσήμαναν στη «Ν» επιχειρηματίες του κλάδου, η είδηση δεν ακούγεται ως «καλό νέο» για τους εφοδιαστές, ωστόσο είναι πολύ νωρίς ακόμα για να βγουν οριστικά συμπεράσματα.
Πιο συγκεκριμένα, όπως τόνισαν στη «Ν» κύκλοι της αγοράς, οι εφοδιαστικές εταιρείες στη χώρα μας, τουλάχιστον οι περισσότερες, έχουν δικές τους αποθήκες και λειτουργούν με το καθεστώς εξαίρεσης ΦΠΑ για τον εφοδιασμό των πλοίων στο εξωτερικό, κάνοντας ουσιαστικά την ίδια εργασία που θα διαδραματίσει η PSDC.
Όμως η επιτυχία του εγχειρήματος, που σε πρώτη φάση απευθύνεται αποκλειστικά σε ναυτιλιακές εταιρείες, θα εξαρτηθεί από δύο παράγοντες. Από τη τιμή ενοικίασης των αποθηκών, αλλά και από τον όγκο προϊόντων που χρειάζεται να εξάγει από τη χώρα μας προς τα λιμάνια ή ναυπηγεία όλου του κόσμου μια ναυτιλιακή εταιρεία, προκειμένου να εφοδιάσει τα πλοία της. Οι ίδιες, πάντως, πηγές δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο σε βάθος χρόνου και ελληνικές εταιρείες εφοδιασμού πλοίων να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις αυτές.
Να γίνουν αποδεκτοί
Η Trans-IΤ στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η νέα νομοθεσία στην Ελλάδα επιτρέπει στους Έλληνες πλοιοκτήτες να μεταφέρουν ανταλλακτικά πλοίων εκτός Ελλάδας χωρίς να χρεωθούν ΦΠΑ, αλλά και χωρίς να μπλέξουν στον γραφειοκρατικό ιστό του ελληνικού Δημοσίου.
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία θα πρέπει να εγκριθούν από την Cosco, ενώ οι παράγοντες πελάτες της Trans-IT έχουν ήδη προ-εγκριθεί.
Κατάργηση φορολογικών κινήτρων
Καταργήθηκαν με τροποποίηση που πέρασε την προηγούμενη εβδομάδα στον νόμο σχετικά με τις συμβάσεις πίστωσης για καταναλωτές για ακίνητα που προορίζονται για κατοικία, τα φορολογικά κίνητρα που είχαν δοθεί στη ΣΕΠ Α.Ε. προκειμένου να λειτουργήσει, αλλά και να επεκτείνει τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά.
Πρόκειται για το καθεστώς του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του νόμου. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση «καταργούνται, αναδρομικά, από 23-3-2015, τα ακόλουθα φορολογικά και άλλα μέτρα, που θεσπίστηκαν υπέρ της ΣΕΠ Α.Ε.:
* Η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος επί των δεδουλευμένων τόκων μέχρι την έναρξη λειτουργίας του προβλήτα ΙΙΙ.
* Το δικαίωμα επιστροφής του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ, που προκύπτει σε κάθε φορολογική περίοδο, καθώς και το δικαίωμα σε τόκους υπερημερίας, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης επιστροφής αυτού.
* Η μεταφορά ζημιών προς συμψηφισμό με φορολογικά κέρδη επόμενων χρήσεων χωρίς χρονικό προσδιορισμό.
* Η επιλογή από την ΑΕΑΣ μεταξύ τριών προβλεπόμενων μεθόδων απόσβεσης των επενδυτικών δαπανών για την ανακατασκευή του προβλήτα ΙΙ και την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ.
* Η απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου επί συμβάσεων δανείων και των παρεπόμενων συμφωνιών, που συνάπτονται για τη χρηματοδότηση του έργου.
* Η απαλλαγή από κάθε φόρο, τέλος χαρτοσήμου, εισφορά, δικαίωμα, κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων των συμβάσεων μεταξύ των δανειστών των δανειακών συμβάσεων, με τις οποίες μεταβιβάζονται δικαιώματα ή υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτές.
* Η παροχή προστασίας που προβλέπεται για επενδύσεις με κεφάλαια εξωτερικού (ν.δ. 2687/1953)».