ΕΠΙΠΛΕΟΝ αυξήσεις στις τιμές της, σχεδιάζει η Royal P&O Nedlloyd NV, η Neptune Orient Lines Ltd. και άλλες 11 ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς το κόστος μεταφοράς των κοντέϊνερ μέσω του καναλιού του Παναμά, κάνει υψηλότερο το κόστος από τα καύσιμα και των συνωστισμό.
Οι 13 ναυτιλιακές εταιρείες, της συμφωνίας των μεγαλύτερων ναυτιλιακών γραμμών, που πλέουν από τις ΗΠΑ στην Ασία, επιδιώκουν να αυξήσουν την επιβάρυνση των μεταφορών από το κανάλι, κατά 165 δολ. το κοντέϊνερ από την 1η Μαΐου, υψηλότερα από τα 115 δολ., σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου μέσα στο Σαββατο-κύριακο. Ο όμιλος ήδη σχεδιάζει να αυξήσει τους ναύλους κατά 7,6% από τον επόμενο μήνα.
Οι ναυτιλιακές γραμμές, επιδιώκουν να περάσουν το υψηλότερο κόστος στις εταιρείας, όπως στην Polo Ralph Lauren Corp. και την Hasbro Inc., των οποίων τα προϊόντα παράγονται στην Κίνα. Ο συνωστισμός στα λιμάνια των δυτικών ακτών των ΗΠΑ, αύξησε τον χρόνο παραμονής των πλοίων στη θάλασσα και τόνωσε την κίνηση μέσω του καναλιού προς την Ανατολική Ακτή.
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρόκειται να μεταφέρουν το επιπλέον κόστος στις εταιρείες, οι οποίες δεν θα πουν τίποτε, εάν θέλουν την μεταφορά των εμπορευμάτων τους», ανέφερε ο Kim Hyun Tae, ο οποίος διαχειρίζεται 474 εκατ. δολ. ΗΠΑ με την Woori Investment Trust Management Co., στη Σεούλ, συμπληρώνοντας: «Οι ναύλοι θα φθάσουν κατά πάσα πιθανότητα τα ανώτατα επίπεδα το τρίτο τρίμηνο του 2005».
Ο Kim κατέχει μετοχές της Hanjin Shipping Co., μέλους των 13 ναυτιλιακών εταιρειών του ομίλου και της τέταρτης σε μέγεθος ναυτιλιακής εταιρείας της Ασίας. Οι μετοχές της, σημείωναν άνοδο 4,1%, φθάνοντας στα 31.800 ουόν η μία, ενώ σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο μέσα σε μία συνεδρίαση σε χρονικό διάστημα περίπου δύο εβδομάδων. Διαπραγματεύθηκαν 3% υψηλότερα, φθάνοντας στα 31.450 ουόν η μία, στη 1:11' μ.μ., ώρα Σεούλ. Οι μετοχές της Evergreen Marine Corp., της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ασίας, σημείωναν άνοδο 2,1%, φθάνοντας στα 30,95 δολ. Ταϊβάν η μία, στην Ταϊπέι.
Οι φορτώσεις πέραν του Ειρηνικού, αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 11% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2004, φθάνοντας στα 460.000 κοντέϊνερ ύψους 40 ποδών, σύμφωνα με τον όμιλο, ο οποίος εκτιμά ότι η ζήτηση χώρου για τη μεταφορά εμπορευμάτων στη Β. Αμερική θα αυξηθεί σε ποσοστό 12% το 2005.
Οι ναύλοι από την Ασία στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά μέσον όρο 1.947 δολ. ανά κοντέϊνερ ύψους 20 ποδών το τρίτο τρίμηνο του 2004, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 4%, έναντι του δευτέρου τριμήνου. Το τρίτο τρίμηνο είναι η εποχή που οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφέρουν εμπορεύματα από την Ασία, πριν από τον εορτασμό των Ευχαριστιών και των Χριστουγέννων στις ΗΠΑ.
Η αύξηση των τιμών, έγινε μετά τη σχετική ανακοίνωση των αρχών του Καναλιού του Παναμά τον Φεβρουάριο.
Το κανάλι των 80 χιλιομέτρων ηλικίας 90 ετών, που συνδέει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό Ωκεανό, έχασε τη δυνητική του κίνηση από τη στιγμή δημιουργίας των πλοίων Panamax, τα οποία είναι πολύ μεγάλα και δεν μπορούν να το περάσουν.