Από μηδενική βάση ξεκινά ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής την αξιολόγηση των προτάσεων για την ανάπτυξη της λιμενικής βιομηχανίας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Από μηδενική βάση ξεκινά ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής την αξιολόγηση των προτάσεων για την ανάπτυξη της λιμενικής βιομηχανίας.
Σε ομιλία του κατά τη διάρκεια ημερίδας στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά ανακοίνωσε ότι θα συγκροτηθεί επιτροπή στο υπουργείο Ναυτιλίας, που θα εξετάσει όλες τις προτάσεις για τον σχεδιασμό της λιμενικής βιομηχανίας, προκειμένου, όπως σημείωσε ο κ. Κουρουμπλής, τα λιμάνια να μπορέσουν να παίξουν σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο.
Από το βήμα ημερίδας της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, με θέμα «Θαλάσσιοι διάδρομοι και λιμένες - Έργα Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών», ο υπουργός τόνισε ότι το σχέδιο νόμου για τη λιμενική πολιτική που έχει ήδη ετοιμάσει ο προκάτοχός του Θοδωρής Δρίτσας θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση.
Προσέθεσε δε ότι η χώρα θα πρέπει να αξιοποιήσει τους ευρωπαϊκούς πόρους, πείθοντας την Ευρώπη ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για ανάπτυξη.
«Θα στηρίξουμε όλες εκείνες τις προσπάθειες στα πλαίσια της ανάπτυξης των μεταφορικών δικτύων, αξιοποιώντας μαζί με ιδιωτικές πρωτοβουλίες το πρόγραμμα Γιούνκερ και τις δυνατότητες της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων» δήλωσε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και συμπλήρωσε: «Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, που είναι η έξοδος της Ευρώπης προς την Ασία και η είσοδος της Ασίας προς την Ευρώπη».
Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στη μεγάλη διαχρονική εμπειρία της ναυτοσύνης των Ελλήνων και του ελληνικού εφοπλισμού, που όπως ανέφερε θα πρέπει να αξιοποιήσουμε, ενώ για την αξιοποίηση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης προσέθεσε ότι θα υπάρξουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες προκειμένου να δημιουργηθούν καλά αμειβόμενες νέες θέσεις εργασίας.
Τέλος, ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης λέγοντας ότι «η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει πίσω στο θέμα αυτό, καθώς οι αναλυτές αναφέρουν ότι έως το 2025 θα χρειαστούν περισσότεροι από 150.000 νέοι αξιωματικοί και στελέχη στη ναυτιλία».
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός αναφέρθηκε στο θέμα της ανάπτυξης των νησιών, τονίζοντας ότι θα πρέπει να καταστήσουμε τη νησιωτικότητα θετικό κίνητρο για επενδύσεις.
Πρόσθεσε ότι το υπουργείο θα υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο κυβερνητικό σχέδιο δράσης πάνω στον γνώμονα της ενίσχυσης της περιφερειακής ανάπτυξης και της βελτίωσης της καθημερινής ζωής των κατοίκων, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή τα προβλήματα στα νησιά χρονίζουν και συνεχίζουν να ταλανίζουν τους κατοίκους.
Κονδύλια για υποδομές
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κροκίδης, αναφερόμενος στο θέμα των λιμενικών υποδομών είπε ότι οι επενδύσεις σε αυτές είναι επιλέξιμες για συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε. μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και του Ταμείου Συνοχής στο πλαίσιο της επιμερισμένης διαχείρισης, καθώς και μέσω των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών και του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» υπό τη διαχείριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πρόσθεσε ότι μεταξύ 2000-2013 από τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. χορηγήθηκαν περίπου 6,8 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε λιμάνια.
Ανέφερε εξάλλου ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων υπό τη μορφή δανείων διέθεσε το ίδιο διάστημα 10,1 δισ. ευρώ. Ο κ. Κορκίδης δήλωσε επίσης ότι για τα ελληνικά λιμάνια οι μεγάλες ευκαιρίες εντοπίζονται στην ένταξή τους στις διεθνείς θαλάσσιες αρτηρίες μεταφορών.
Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά είπε ότι είναι μεγάλων δυνατοτήτων και προοπτικών, αφού διαθέτει σύγχρονες υποδομές, ενώ η Cosco έχει προγραμματίσει έργα αξίας 140 εκατ. ευρώ για το 2017.
Το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε, είναι ένα λιμάνι μεγάλων δυνατοτήτων και προοπτικών. Με τις εργασίες του συμμετέχει στους τομείς της Ενέργειας, της Βιομηχανίας, του Εμπορίου και του Τουρισμού. Διαθέτει σύγχρονες υποδομές, τις οποίες αναβαθμίζει συνεχώς, αποτελώντας ταυτόχρονα “hub” της ελληνικής κρουαζιέρας.
Μάλιστα, η στρατηγική συνεργασία της “ Cosco Shipping” με τον ΟΛΠ ήδη έχει δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στην αναβάθμιση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, καθώς από το 2017, στην αφετηρία των επενδύσεων των Κινέζων, προγραμματίζονται έργα αξίας 140 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η εταιρεία Dimand σχεδιάζει να προσελκύσει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση των παλαιών αποθηκών της Παπαστράτος και τη μετατροπή τους σε σύγχρονο κτίριο γραφείων. Παράλληλα, δρομολογούνται: ξενοδοχειακή μονάδα, επιπλωμένες κατοικίες, πολυχώρος εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα, υπόγειο πάρκινγκ και το Μουσείο Παπαστράτος. Επαφές του υπουργού
Συναντήσεις με όλους τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας στη χώρα σχεδιάζει να κάνει αρχής γενομένης από την ερχόμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Στο γραφείο του νέου υπουργού θα περάσει πρώτη η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία η οποία έχει προκηρύξει 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου.
Το «καυτό» ζήτημα που είχε ανοίξει και ο προκάτοχος του κ. Κουρουμπλή, Θοδωρής Δρίτσας, είναι οι νέες συμβάσεις εργασίας για την ποντοπόρο ναυτιλία. Σύμφωνα και με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη: «Σε μία εποχή όπου η πατρίδα μας και η κοινωνία μας μαστίζεται από την ανεργία, ιδίως στους νέους, έχουμε εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία μας να αναβιώσουμε τη ναυτοσύνη των Ελλήνων, την οποία η ελληνική πλοιοκτησία εκτιμά και εμπιστεύεται».
«Η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία», αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΕΕ, «έχει αποδεδειγμένα τη δυναμική να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας στους νέους συμπολίτες μας προοπτικές για εργασία και δημιουργία. Ταυτόχρονα όμως η ανταγωνιστικότητα ήταν πάντοτε και παραμένει καθοριστική παράμετρος για την επιβίωση του ελληνικού πλοίου στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο προκειμένου να συνεχίσει να αποτελεί στρατηγικό πυλώνα και μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Επομένως, προϋπόθεση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας είναι η συμφωνία νέων ρεαλιστικών όρων, οι οποίοι να λαμβάνουν υπ’ όψιν τα δεδομένα στην ελληνική και τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας».
Σημειώνεται επίσης ότι ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας είχε προσθέσει σε δηλώσεις του ότι αν υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές, αυτή θα περιλαμβάνει και συγκεκριμένες δεσμεύσεις για δραστική αύξηση των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία με ελληνική σημαία και γενικότερα στα ελληνόκτητα πλοία.
Το εθνικό σχέδιο λιμένων
Ο γενικός γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, είπε ότι χθες υπήρξε συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας με τις διοικήσεις των οργανισμών λιμένων και των λιμενικών ταμείων για το θέμα των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.
Είπε επίσης ότι η Γενική Γραμματεία αυτή τη στιγμή επιταχύνει τις διαδικασίες για την επικαιροποίηση του εθνικού σχεδίου λιμένων, την επεξεργασία του σχεδίου για το δίκτυο υποδομών LNG, τη λειτουργία της συντονιστικής επιτροπής κρουαζιέρας, τη δημιουργία παρατηρητηρίου για τις παράνομες ναυλώσεις, το μητρώο σκαφών αναψυχής και την ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας.