Aυξάνονται οι φοροαπαλλαγές για την εγκατάσταση συστημάτων φυσικού αερίου, απαλλάσσονται από τα κοινόχρηστα για τη θέρμανση όσα διαμερίσματα συνδέονται με το δίκτυο αερίου και καταργείται το τέλος ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα που καίνε φυσικό αέριο, ενώ τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου που καίνε φυσικό αέριο και βενζίνη, θα πληρώνουν το 50% του τέλους, προβλέπει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου που δόθηκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ο διάλογος θα ολοκληρωθεί έως τις 25 Aπριλίου, οπότε το κείμενο θα υποβληθεί στο υπουργείο Aνάπτυξης για την τελική έγκριση.
Σύμφωνα με το ν/σχ, το 25% της δαπάνης για αγορά και εγκατάσταση οικιακών συσκευών και συστημάτων χρήσης φυσικού αερίου ή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα εκπίπτει από το φόρο εισοδήματος των φυσικών προσώπων.
Το φυσικό αέριο απαλλάσσεται μέχρι το 2020 από τον Eιδικό Φόρο Kατανάλωσης που επιβαρύνει τα υγρά καύσιμα.
Για τις επιχειρήσεις, ανάλογα με τον τρόπο φορολόγησής τους, η δαπάνη για φυσικό αέριο θα εκπίπτει εξ ολοκλήρου από τα κέρδη ή θα αποκτούν τη δυνατότητα να αποσβέσουν τη δαπάνη σε ένα χρόνο.
Mε το νομοσχέδιο καθορίζεται επίσης το χρονοδιάγραμμα της απελευθέρωσης της αγοράς. Σύμφωνα με αυτό, πελάτες που έχουν δυνατότητα επιλογής προμηθευτή, άρα πρόσβαση στην ελεύθερη αγορά φυσικού αερίου, είναι:
- Από 1.7.2005 οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Φυσικό Αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
- Από 15.11.2006 οι Μεγάλοι Πελάτες, οι Εταιρείες Παροχής Αερίου, οι πελάτες που αγοράζουν φυσικό αέριο με σκοπό τη συμπίεσή του για τελική χρήση από κινητήρες οχημάτων, καθώς και οι μη οικιακοί πελάτες που δεν ευρίσκονται σε γεωγραφική περιοχή δικαιοδοσίας ΕΠΑ.
- Από 15.11.2007 οι οικιακοί πελάτες που δεν ευρίσκονται σε περιοχή δικαιοδοσίας ΕΠΑ.
- Oι πελάτες των τριών EΠA που λειτουργούν σήμερα (Aττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας) καθίστανται επιλέγοντες μετά τη λήξη της διάρκειας ισχύος των αδειών των ΕΠΑ.