ΜΕΙΩΣΗ σημείωσαν, για τρίτο συνεχόμενο μήνα, τον Μάρτιο, οι πωλήσεις ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Τη μεγαλύτερη μείωση εμφάνισε η PSA Peugeot Citroen και η Fiat SpA, καθώς η αύξηση των τιμών των καυσίμων, σε συνδυασμό με την άνοδο της ανεργίας, απέτρεψαν τους καταναλωτές από αγορές.
Οι πωλήσεις, υποχώρησαν 4,7%, φθάνοντας στο 1,71 εκατ. οχήματα, από 1,79 εκατ. οχήματα πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της European Automobile Manufacturers Association. Οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο, μειώθηκαν σε ποσοστό 3,3%, φθάνοντας στα 3,99 εκατ. οχήματα.
«Όταν ανησυχείς για την ανεργία, λες στον εαυτό σου, καλύτερα να αποταμιεύσω χρήματα και να μην αγοράσω κάτι μεγάλο τώρα, όπως ένα αυτοκίνητο», ανέφερε ο Peter Braendle, διαχειριστής κεφαλαίων της Swisscanto Asset Management στη Ζυρίχη, η οποία διαχειρίζεται περίπου 37 δισ. δολ. ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων, ενδέχεται να μειωθούν για τρίτο χρόνο, σε σύνολο τεσσάρων ετών, εξ αιτίας της ανεργίας στα υψηλότερα επίπεδα πέντε ετών και της απότομης αύξησης των τιμών του πετρελαίου, όπως προέβλεψε τον μήνα που πέρασε η Ενωση. Η Peugeot και η Renault SA, μειώνουν την παραγωγή τους και οι ανταγωνίστριές τους, συμπεριλαμβανομένης της General Motors Corp. και της Fiat, ανακοινώνουν ζημίες, καθώς κάνουν εκπτώσεις στην περιφέρεια, προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Ο δείκτης ανεργίας στις 15 χώρες της Δυτικής Ευρώπης, μερικές εκ των οποίων είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ήταν 8,1%, ίσος με τα υψηλότερα επίπεδα που είχε φθάσει η ανεργία, τον Ιανουάριο του 2000. Μαζί με τις 10 χώρες που μπήκαν πέρυσι στην Ε.Ε., ο δείκτης ανεργίας αυξάνεται στο 8,9% έναντι ανεργίας 5,4% στις ΗΠΑ.
Οι τιμές της βενζίνης στις αντλίες των πρατηρίων, έχουν σημειώσει αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 11% φέτος, φθάνοντας το 1,14 ευρώ το λίτρο (5,60 δολ. ΗΠΑ το γαλόνι) στη Γαλλία, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ενεργείας της χώρας, που δημοσιεύθηκαν στο Web site του. Οι γαλλικές τιμές βρίσκονται περίπου στον μέσον όρο της Ε.Ε., σύμφωνα με το υπουργείο. Η τιμή του ντήζελ, αυξήθηκε 9,5%, φθάνοντας στο 1,01 ευρώ το λίτρο.
Η Peugeot, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, μετά την Volkswagen AG, θα μειώσει το προσωπικό της, κατά 850 ανθρώπους, στο εργοστάσιό της στο Ryton της Αγγλίας, το οποίο παράγει το μοντέλο της 206, καθώς η εταιρεία μειώνει την παραγωγή, του υπ'αριθμόν ένα σε πωλήσεις μοντέλου της. Οι πωλήσεις της Peugeot στη Δυτική Ευρώπη τον Μάρτιο, μειώθηκαν σε ποσοστό 9%, φθάνοντας τα 217.674 οχήματα, περιορίζοντας το μερίδιο αγοράς της εταιρείας, που εδρεύει στο Παρίσι, στο 13,4% από 14%.
Οι πωλήσεις της Fiat μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 17% στην περιφέρεια, φθάνοντας στα 101.843 οχήματα, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας, που εδρεύει στο Τορίνο της Ιταλίας, στο 6,2%. Η Fiat εμφάνισε το 2004 καθαρές ζημίες ύψους 1,59 δισ. ευρώ, για τρίτο συνεχόμενο έτος και περιμένει να ισοσκελίσει τον ισολογισμό της το επόμενο έτος.
«Ακόμη και εάν μου άρεσε ένα αυτοκίνητο της Fiat θα ήμουνα διστακτικός να το αγοράσω, επειδή σκέφτομαι τι πρόκειται να συμβεί στην αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε ο Braendle της Swisscanto.
H Renault, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας, είπε χθες, ότι μείωσε σταδιακά την παραγωγή του μοντέλου της Modus, που παράγεται στην Ισπανία, στα 900 αυτοκίνητα ημερησίως, από 1.350 αυτοκίνητα, που παρήγαγε τον Ιανουάριο και έκλεισε τη μονάδα της στο Sandouville της Γαλλίας, προσωρινά, με στόχο τη μείωση των αποθεμάτων των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται εκεί. Τον Μάρτιο, οι πωλήσεις της Renault στη Δυτική Ευρώπη, μειώθηκαν 6,7%, φθάνοντας τα 152.693 οχήματα.
«Είναι ευδιάκριτη η ύφεση της αγοράς αυτοκινήτων και επηρεάζεται από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση», ανέφερε ο Georges Dieng, αναλυτής της αγοράς αυτοκινήτων της Dexia Securities, στη Γαλλία, συμπληρώνοντας: «Δεν νομίζω ότι η κατάσταση αυτή θα αλλάξει σύντομα».
Η General Motors η παραγωγός των αυτοκινήτων Vauxhall στη Βρετανία, προσφέρει εκπτώσεις 3.270 λιρών Αγγλίας (6.195 δολ. ΗΠΑ) για το ανοιχτό μοντέλο Astra και η Ford Motor Co. προσφέρεται να πληρώσει 4.000 πάνω από την εμπορική αξία του, ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, προκειμένου να πουλήσει ένα καινούργιο Ford Mondeo.
Oι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη της General Motors, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, μειώθηκαν 2,4%, φθάνοντας τα 185.942 οχήματα και τις Ford, κατά 4,3%, στα 202.631 οχήματα. Αντιθέτως, οι πωλήσεις της Toyota Motor Corp., της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, αυξήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη κατά 1,4%, φθάνοντας στα 87.810 οχήματα, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς της να ανέλθει στο 5,3% από 5,1%.
Η Ενωση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων φέτος, συμπεριλαμβάνει και στοιχεία των οκτώ από τις 10 χώρες που μπήκαν στην Ε.Ε. τον Μάϊο, καθώς επίσης και των 15 της Ε.Ε., πριν από τον μήνα αυτό, όπως επίσης της Νορβηγίας, της Ισλανδίας και της Ελβετίας. Ο όμιλος θα ανακοινώσει τις πωλήσεις ανά σήμα, συμπεριλαμβανομένων και των νέων μελών της Ε.Ε., στις 19 Απριλίου.
Οι πωλήσεις, εκτός των νέων 10 κρατών-μελών της Ε.Ε., υποχώρησαν 3,7% τον Μάρτιο, στο 1,64 εκατ. οχήματα. Η εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων, JD Power-LMC, με έδρα την Οξφόρδη, προέβλεπε, ότι η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην περιφέρεια, θα ήταν σε ποσοστό 3,8%.
Τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Γερμανία – τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης - μειώθηκαν κατά 1%, σύμφωνα με ανακοίνωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων στις 6 Απριλίου. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Αγγλία, τη δεύτερη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, μειώθηκαν 5,1% και στην Ιταλία, την τρίτη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης και τέταρτη σε μέγεθος οικονομία της περιφέρειας, μειώθηκαν σε ποσοστό 8,6%.