Σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες έχει απολέσει, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς των συσκευών κινητής τηλεφωνίας, παραμένοντας, πάντως, τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο, θετικός.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες έχει απολέσει, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς των συσκευών κινητής τηλεφωνίας, παραμένοντας, πάντως, τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο, θετικός.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η «Ν», το συνολικό ποσό που διατέθηκε για συσκευές (απλές και smartphone) το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2016 ήταν 337,2 εκατ. ευρώ έναντι 330,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015, δηλαδή αύξηση 2,1%. Σε ετήσια βάση (Σεπτέμβριος 2015 - Αύγουστος 2016 έναντι Σεπτεμβρίου 2014 - Αυγούστου 2015) η αύξηση της αξίας των πωλημένων κινητών ήταν 4% (536,5 εκατ. ευρώ έναντι 515,7 εκατ.). Η ποσοστιαία μεταβολή και για δύο προαναφερόμενα χρονικά διαστήματα είναι σημαντικά μειωμένη, ειδικά αν τη συγκρίνουμε με αυτή που σημειώθηκε το 2015 (Ιανουάριος - Δεκέμβριος) σε σχέση με το 2014 και η οποία ήταν 21,6% (529,2 εκατ. ευρώ, έναντι 434,9 εκατ. ευρώ).
Μειωμένος ο όγκος
Την ίδια στιγμή με βάση τον αριθμό των πωλημένων συσκευών το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου σημειώνεται αρνητικό πρόσημο, όταν το 2015 σε σχέση με το 2014, ο αριθμός των πωλημένων συσκευών είχε αυξηθεί κατά 7%. Συγκεκριμένα τους πρώτους 8 μήνες φέτος ο αριθμός των συσκευών που πουλήθηκαν είναι μειωμένος κατά 3,2%. Πουλήθηκαν συνολικά 1.854.700 συσκευές έναντι 1.917.000 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Από αυτές το 76,7% ήταν smartphones (έναντι 74% το διάστημα Ιανουάριος - Αύγουστος 2015) και το 23,3% απλά κινητά (έναντι 26%).
Η εξέλιξη της αγοράς των συσκευών κινητής τηλεφωνίας συνδέεται άμεσα με τη διαρκή μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, που αναγκάζει τους καταναλωτές να κρατούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το κινητό τους. Παράλληλα και η συνεχιζόμενη μείωση των εσόδων των παρόχων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας (σχεδόν οι μισές πωλήσεις κινητών γίνονται μέσω των παρόχων της υπηρεσίας) έχει ως συνέπεια τις περιορισμένες, σε σχέση με άλλες χρονικές περιόδους, επιδοτήσεις για την αλλαγή συσκευής.
Τα μερίδια
Στο πεδίο των μεριδίων των κατασκευαστών κινητών συσκευών η Samsung εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση με βάση την αξία των πωλημένων συσκευών (το ίδιο και με βάση τα τεμάχια), με μεγάλη διαφορά από την αμέσως επόμενη στην κατάταξη, την Apple. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Huawei, η οποία κατά το εξεταζόμενο διάστημα (8μηνο 2016) σχεδόν έχει τριπλασιάσει το μερίδιό της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τρεις προαναφερόμενες εταιρείες κατέχουν στη χώρα μας (με βάση την αξία των πωλημένων συσκευών) το 70,5% της αγοράς. Αντίθετα μείωση του μεριδίου τους όσον αφορά τα έσοδα έχουν υποστεί η LG και η Sony. Μικρή αύξηση παρατηρείται για την ελληνική MLS και τη Lenovo.
Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται με ενδιαφέρον αν η αναστάτωση που έχει προκληθεί από τις προβληματικές συσκευές που έχει διαθέσει και στην ελληνική αγορά η Samsung θα προκαλέσει ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς, καθώς και ποιοι από τους κατασκευαστές θα επωφεληθούν. Πληροφορίες αναφέρουν πως, όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο, από τη στιγμή που έγινε γνωστό το πρόβλημα οι πωλήσεις του προαναφερόμενου κατασκευαστή έχουν μειωθεί.
Ανά τύπο
Ακόμη, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς των συσκευών κινητής για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2016:
Ανά αξία
Ανά λειτουργικό σύστημα
Το λειτουργικό android συνεχίζει να κυριαρχεί στις πωλήσεις (αριθμός τεμαχίων) με 88,5% (έναντι 84%) και ακολουθεί το IOS με 7,8% από 7,3% και το windows phone με 3,5%% έναντι 8,4%. Με βάση την αξία το android ήταν στο 75,9% του συνόλου από 71,2% πέρσι το ίδιο διάστημα, το IOS στο 21,9% έναντι 23,7% και τα windows phone περίπου 2% από 4,8%.