Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 19 Απριλίου 2005 09:10

ΗΠΑ: Ζημίες εμφάνισαν οι αεροπορικές εταιρείες το α' τρίμηνο

ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ζημίες ύψους 2 δισ. δολ. ΗΠΑ, θα εμφανίσουν το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, η American Airlines και η United Airlines, της AMR Corp. και της UAL Corp., αντιστοίχως, καθώς και οι ανταγωνίστριές τους, μετά την εκρηκτική αύξηση των τιμών των καυσίμων, οδήγησε τον κλάδο για πέμπτο συνεχόμενο έτος σε ζημίες.

Οι τιμές για τα καύσιμα των αεροσκαφών, οι μεγαλύτερες δαπάνες μετά το εργατικό κόστος, αυξήθηκαν 46% το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο οικονομικός αναλυτής της Merrill Lycnch & Co., Michael Lineberg, εκτιμά, ότι οι εννέα μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, εμφάνισαν μαζί ζημίες ύψους 2 δισ. δολ. Η Susan Donofrio, αναλύτρια της Fulcrum Global Partners, εκτιμά ότι οι ζημίες των έξι μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ, ανήλθαν κατά την εξεταζόμενη χρονική περίοδο σε 2,3 δισ. δολάρια.

Η American, η United, η US Airways Group Inc. και η Delta Air Lines Inc., προσπάθησαν να αναζωογονήσουν τα κέρδη τους, με τη μείωση των θέσεων εργασίας και των προνομίων των εργαζομένων, με την καθυστέρηση της παραλαβής αεροσκαφών και την κατάργηση προορισμών, που δεν απέφεραν κέρδη. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων, απειλεί την προσπάθεια που καταβάλλεται, ακόμη και με την αύξηση του αριθμού των επιβατών που γεμίζουν τα αεροπλάνα των εταιρειών, σύμφωνα με τους αναλυτές.

«Το κόστος των καυσίμων, είναι ένα τρομακτικό οικονομικό εμπόδιο για τον κλάδο», ανέφερε ο David Swierenga επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων AeroEcon στη Βιρτζίνια, των ΗΠΑ, συμπληρώνοντας: «Δεν βλέπω αλλαγή στον κλάδο και κερδοφορία φέτος. Οι εταιρείες ίσως ισοσκελίσουν των ισολογισμό τους το 2006».

Ο πόλεμος των τιμών εισιτηρίων και των εταιρειών χαμηλού κόστους μεταφοράς, όπως της Southwest Airlines Co., εμποδίζουν επίσης την ανάκαμψη των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών, των οποίων οι ζημίες εμφανίστηκαν το 2001, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης για ταξίδια.