Σε νέα αφετηρία φαίνεται ότι βρίσκεται το brand Softex -μετά την απόφαση του Bolton Group να κλείσει οριστικά την Αθηναϊκή Χαρτοποιία- καθώς η χαρτοβιομηχανία Intertrade Hellas, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επεξεργασίας χάρτου στην Ελλάδα, ανέλαβε την ανάπτυξή του, δίνοντας πνοή σε ένα ιστορικό brand και διεκδικώντας παράλληλα μερίδιο σε μια δυναμική κατηγορία προϊόντων, που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό.
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Σε νέα αφετηρία φαίνεται ότι βρίσκεται το brand Softex -μετά την απόφαση του Bolton Group να κλείσει οριστικά την Αθηναϊκή Χαρτοποιία- καθώς η χαρτοβιομηχανία Intertrade Hellas, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επεξεργασίας χάρτου στην Ελλάδα, ανέλαβε την ανάπτυξή του, δίνοντας πνοή σε ένα ιστορικό brand και διεκδικώντας παράλληλα μερίδιο σε μια δυναμική κατηγορία προϊόντων, που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό.
Ειδικότερα, για την ανάπτυξη του brand συστάθηκε μια κεφαλαιουχική εταιρεία με την επωνυμία Softex Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, με έδρα στη Μεταμόρφωση, Μεσογίτη 3, και σκοπό την αγορά και εμπορία προϊόντων χάρτου οικιακής και επαγγελματικής χρήσης, τη διανομή αυτών των προϊόντων, την εμπορία προϊόντων ατομικής υγιεινής, όπως πάνες, υποσέντονα κ.ά., καθώς και την εισαγωγή, εξαγωγή και εμπορία κάθε προϊόντος.
Η διάρκεια της ΙΚΕ είναι 30 έτη, με συνολικές εισφορές 120.000 ευρώ και με μοναδικό εταίρο την Intertrade Hellas ABEE.
Η Intertrade Hellas
Η τελευταία άρχισε τη δραστηριότητά της ως οικογενειακή επιχείρηση το 1992 πουλώντας jumbo rolls σε Έλληνες επεξεργαστές και έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επεξεργασίας χάρτου στην Ελλάδα, η οποία παράγει χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες και κουζινόχαρτα για οικιακή και επαγγελματική χρήση, ενώ από το 2015 άρχισε και την παραγωγή χαρτομάντηλων. Με την ανάπτυξη προϊόντων με το σήμα Softex η επιχειρηματική οικογένεια Ντεληδήμου αναμένεται να ισχυροποιήσει τη θέση της στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ, ενώ βρίσκεται πιο κοντά στον στρατηγικό της στόχο για επέκταση στις αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.
Σήμερα έχει παρουσία στο λιανεμπόριο με τη δική της οικογένεια προϊόντων, με την επωνυμία Servin και κυρίως με προϊόντα ιδιωτικής φίρμας, όπου ελέγχει μερίδιο 35%-40%, προμηθεύοντας τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ας ληφθεί υπ’ όψιν ότι πέρασε μια δεκαπενταετία από τότε που η Αθηναϊκή Χαρτοποιία με το brand Softex ήλεγχε πάνω από το 70% της αγοράς προϊόντων χάρτου tissue. Έκτοτε τα μερίδια της Softex συρρικνώθηκαν σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, αλλά ακόμη και σήμερα το εμπορικό σήμα εξακολουθεί να χαίρει υψηλής αναγνωρισιμότητας στον μέσο καταναλωτή.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 15 εκατ. ευρώ σε υποδομές για τη μεταποίηση χαρτιού με ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά (όπως 3φυλλο και 4φυλλο χαρτί deco κ.ά.) και επιπλέον πάνω από 30 εκατ. ευρώ για να καθετοποιήσει την παραγωγική της μονάδα στις Αχαρνές (δυναμικότητας παραγωγής 50.000 τόνων χαρτιού ετησίως), εισερχόμενη έτσι και στον τομέα της επεξεργασίας.
Νέες θέσεις εργασίας
Με τη νέα επένδυση η Intertrade Hellas δημιουργεί προϋποθέσεις για ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας (110 διατηρεί σήμερα) και αύξηση του κύκλου εργασιών της που αναπτύσσεται ήδη με διψήφιο ρυθμό (και ξεπερνά τα 55 εκατ. ευρώ - ισολογισμός 2015), σε μια αγορά που αναπτύσσεται εν μέσω κρίσης και σύμφωνα με αναλυτές εκτιμάται ότι θα διατηρήσει θετικό τέμπο έως το τέλος της δεκαετίας.
Ο ρυθμός ανάπτυξης
Σύμφωνα με μελέτη της Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε., ο ρυθμός ανάπτυξης της εγχώριας αγοράς προϊόντων χαρτιού υγείας - καθαριότητας (tissue) εκτιμάται ότι ανήλθε σε περίπου 1,4% το 2015 ή σε όγκο 134.700 τόνους.