Κατά 27% σε ετήσια βάση αναμένεται να αυξηθεί ο μέσος ναύλος στην ακτοπλοΐας εφόσον ισχύσουν τα περιβαλλοντικά μέτρα για τα καύσιμα και για τα πλοία που συζητούνται στα τέλη Οκτωβρίου και τον Νοέμβριο στον Διεθνή ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
του Λάμπρου Καραγεώργου
Κατά 27% σε ετήσια βάση αναμένεται να αυξηθεί ο μέσος ναύλος στην ακτοπλοΐας εφόσον ισχύσουν τα περιβαλλοντικά μέτρα για τα καύσιμα και για τα πλοία που συζητούνται στα τέλη Οκτωβρίου και τον Νοέμβριο στον Διεθνή ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Όπως είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, μιλώντας σήμερα σε ημερίδα στα Χανιά για το Ακτοπλοϊκό Δίκτυο, στα τέλη Οκτωβρίου και Νοεμβρίου θα συζητηθούν στον ΙΜΟ στην επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος πολύ σοβαρά θέματα τα οποία θα επηρεάσουν τις ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες λόγω των σημαντικών σχεδιαστικών και κατασκευαστικών αλλαγών οι οποίες προτείνονται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (Ropax). Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν την ταχύτητα των πλοίων συνεπώς και τα δρομολόγια όπως εκτελούνται σήμερα αλλά και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι βέβαιο, πρόσθεσε ο κ. Σακέλλης ότι το κόστος κίνησης θα αυξηθεί άμεσα ή έμμεσα σημαντικά και προσδιόρισε το επιπλέον κόστος στα 82 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για τον κλάδο και στην αύξηση του μέσου εισιτηρίου κατά 27%.
Επίσης ο κ. Σακέλλης, μιλώντας για το ακτοπλοϊκό δίκτυο, σχολίασε και την πρόταση του κ. Μιχάλη Αδαμαντιάδη προέδρου του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου μεταφορών (ΕΕΣΥΝ) για τη δημιουργία κομβικών γραμμών και ακτινικών συνδέσεων (hub and Spoke).
Η εξυπηρέτηση των νησιών μας με ανταποκρίσεις δεν μπορεί να είναι κανόνας για όλες τις περιπτώσεις, λαμβανομένου υπόψη ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες λιμενικές διευκολύνσεις, προειδοποίησε ο κ. Σακέλλης.
Πρέπει να γίνουν σοβαρές μελέτες για το πού και πώς θα εφαρμοστεί, συμπλήρωσε και σημείωσε ακόμη ότι οι αρχές πάνω στις οποίες πρέπει να βασιστεί η εξυπηρέτηση των νησιών μας με ανταποκρίσεις είναι η βελτίωση των υπηρεσιών και η αύξηση της συχνότητας των συνδέσεων.
Επίσης υπογράμμισε ότι οι συνδέσεις με ανταποκρίσεις είναι απαραίτητες, αλλά πρέπει να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τις συνδέσεις όπως ισχύουν και εφαρμόζονται σήμερα, στις οποίες πάντως πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και διορθώσεις.
Τέλος ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τάχθηκε υπερ των πολυετών συμβάσεων στην εξυπηρέτηση των αγόνων γραμμών.