Σε επενδύσεις 2 δισ. δολαρίων στις δραστηριότητές της στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, για να επεκτείνει τη λίστα των προορισμών, να βελτιώσει τους χρόνους μεταφοράς και να αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα, προχωρά ως το 2019 η εταιρεία ταχυμεταφορών UPS, ενισχύοντας έτσι τις προσδοκίες ότι ο κλάδος των logistics μπορεί να γνωρίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Σε επενδύσεις 2 δισ. δολαρίων στις δραστηριότητές της στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, για να επεκτείνει τη λίστα των προορισμών, να βελτιώσει τους χρόνους μεταφοράς και να αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα, προχωρά ως το 2019 η εταιρεία ταχυμεταφορών UPS, ενισχύοντας έτσι τις προσδοκίες ότι ο κλάδος των logistics μπορεί να γνωρίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας.
Η πολυεθνική εταιρεία courier δείχνοντας εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, αν και βρισκόμαστε σε περίοδο ύφεσης, έχει θέσει σε προτεραιότητα το επενδυτικό της σχέδιο που υλοποιεί από το 2009, ολοκληρώνοντας την επέκταση των γραφείων της στη Θεσσαλονίκη εντός του 2016.
Το δίκτυο της εταιρείας στην Ελλάδα είναι ενταγμένο στον πυρήνα του ευρωπαϊκού express δικτύου της πολυεθνικής εταιρείας μεταφοράς πακέτων και εμπορευμάτων UPS που βρίσκεται από το 1986 στην Κολωνία.
Συγκεκριμένα, ο χώρος λειτουργίας του Cologne hub, που επισκέφθηκε πρόσφατα η «Ν», εκτείνεται σε τουλάχιστον 105.000 τετραγωνικά μέτρα, που ισοδυναμεί, περίπου, με το μέγεθος 15 γηπέδων ποδοσφαίρου. Το σύστημα μεταφοράς καλύπτει μια απόσταση περίπου 40 χιλιομέτρων, με μέσο όρο μετακίνησης ενός πακέτου, από το σημείο εκφόρτωσης στο σημείο φόρτωσης, σε 15 λεπτά.
Η UPS ολοκλήρωσε την τελευταία επέκταση του air hub Κολωνίας/Βόννης τον Μάρτιο του 2014. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση εξόπλισε την υφιστάμενη εγκατάσταση με τεχνολογία αιχμής επεκτείνοντας σημαντικά το κτίριο, το οποίο είναι εν μέρει αφιερωμένο στην επεξεργασία των μεγαλύτερων αποστολών express φορτίων. Η προσθήκη των οκτώ αυτόματων διαλογέων αυξάνει τη χωρητικότητα στη διαλογή των πακέτων κατά 70% που ισοδυναμεί με 190.000 πακέτα ανά ώρα, ή περίπου 53 πακέτα ανά δευτερόλεπτο, εξασφαλίζοντας τη θέση του air hub της Κολωνίας/Βόννης ως μία από τις πιο προηγμένες εγκαταστάσεις διαλογής στον κόσμο. Η επέκταση αυτή που κόστισε περίπου 200 εκατ. δολάρια αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση, στην ιστορία της UPS, σε εγκαταστάσεις εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.
Μαζί με το παγκόσμιο air hub στο Λούισβιλ και τα ασιατικά air hubs στο Χονγκ Κονγκ, στη Σεντζέν και στη Σαγκάη, η Κολωνία/Βόννη χρησιμεύει ως ένα διεθνές κέντρο logistics για τις μεγάλες πολυεθνικές, καθώς και τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που επιθυμούν να αξιοποιήσουν το παγκόσμιο εμπορικό δίκτυο της UPS. Η UPS άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη το 1976, οπότε και εγκατέστησε εγχώριες δραστηριότητες στη Γερμανία. Έκτοτε η UPS έχει αναπτύξει ένα στιβαρό χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών στην Ευρώπη, συνδυάζοντας την εμπειρία των τοπικών αγορών με τη διεθνή δυναμική και τα υψηλά ποιοτικά της στάνταρ.
Το 1996, η UPS εισήλθε για πρώτη φορά στην αγορά της Ελλάδας εγκαθιστώντας τις δικές της δραστηριότητες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει δύο κέντρα πρόσβασης, δύο λειτουργικές υποδομές μικρών αποστολών, στόλο παράδοσης περίπου 100 οχημάτων και άνω των 130 εργαζομένων.
Κάθε βράδυ, φτάνουν στο αεροδρόμιο της Κολωνίας 38 πτήσεις για να εκφορτώσουν δέματα από κάθε μέρος του πλανήτη, ανάμεσά τους και από την Ελλάδα (δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Κολωνία). Στη συνέχεια, φορτώνονται και πάλι και ως τις 05.30 τα ξημερώματα έχει αναχωρήσει και το τελευταίο αεροσκάφος. Παράλληλα, περί τα 300 φορτηγά αυτοκίνητα (εκ)φορτώνουν δέματα από περιοχές σε μια ακτίνα 600 χλμ. Δίνοντας ένα περίγραμμα των κρίσιμων παραμέτρων που μπορούν να αναδείξουν μια περιοχή σε διεθνές κέντρο logistics, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία και για την Ελλάδα, ο διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας της UPS για την Ευρώπη Κάρστεν Χέλσον, απαρίθμησε ορισμένα ακόμη προτερήματα της Κολωνίας, όπως το καλά αναπτυγμένο οδικό δίκτυο και το δίκτυο υποδομών, καθώς και το άριστο σύστημα αεροδιαδρόμων, που επιτρέπει τη χρήση του αεροδρομίου σε οποιοδήποτε μεγέθους αεροσκάφους.
Επίσης, η ελαστική αγορά εργασίας, οι καλές καιρικές συνθήκες και η δυνατότητα νυχτερινών πτήσεων, στοιχείο που επιτρέπει την πραγματοποίηση εργασιών κατά τη διάρκεια ολόκληρου του 24ωρου. Έτσι, το air hub Γερμανίας συνδέεται καθημερινά με 54 ευρωπαϊκά και 11 διηπειρωτικά αεροδρόμια. Σε καθημερινή βάση διακινούνται περί τα 500 εμπορευματοκιβώτια μέσω του διεθνούς δικτύου της UPS.
Σε 220 χώρες
Ανάμεσα στις περισσότερες από 220 χώρες και περιοχές διεθνώς, όπου η UPS παραδίδει καθημερινά 18,3 εκατομμύρια πακέτα, από το 1996 περιλαμβάνεται και η Ελλάδα. Τα έσοδα του διεθνούς δικτύου της εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2015 σε 48,7 δισ. δολάρια, για τη διακίνηση συνολικά 4,7 δισ. πακέτων και εγγράφων. Ο ημερήσιος όγκος αποστολών ανέρχεται σε 18,3 εκατ. πακέτα και έγγραφα. Κατά μέσο όρο η UPS δέχεται καθημερινά 69,4 εκατ. αιτήματα online tracking. Εκτός από έναν στόλο παράδοσης 104.926 οχημάτων και ακόμη 6.845 οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, η εταιρεία διαθέτει 237 αεροσκάφη, καθώς και 413 αεροσκάφη βραχυπρόθεσμης μίσθωσης. Με αυτά εκτελούνται καθημερινά 940 εγχώριες και 1.015 διεθνείς πτήσεις. Από τις υπηρεσίες logistics και διανομής, μεταφοράς και freight, μεταφορά εμπορευμάτων σε 195 χώρες και περιοχές, διαχείριση διεθνούς εμπορίου και τελωνειακή μεσιτεία τα καθαρά έσοδα του 2015 ανήλθαν σε 9,5 δισ. δολ. Η εταιρεία διαθέτει προς τούτο 581 εγκαταστάσεις σε περισσότερες από 120 χώρες, συνολικής έκτασης 3 εκατ. τ.μ.