ΤΜΗΜΑ συναρμολόγησης αυτοκινήτων Chrysler, σχεδιάζει να δημιουργήσει η DaimlerChrysler AG, η πρώτη ξένη αυτοκινητοβιομηχανία που παράγει αυτοκίνητα στην Κίνα, προκειμένου να τα εξάγει στις ΗΠΑ, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα των χαμηλών μισθών των εργαζομένων, που αποτελούν το 1/18 των αντίστοιχων στις ΗΠΑ.
Η DaimlerChrysler, η πέμπτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Fujian Motor Industry Group, με στόχο τη δημιουργία ενός venture στη νοτιο-ανατολική Κίνα, σύμφωνα με αξιωματούχους και των δύο εταιρειών. Τα αυτοκίνητα με το σήμα Chrysler, δεν έχουν παραχθεί ακόμη στη χώρα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της στην Κίνα, Ruediger Grube.
«Η Κίνα, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους», είπε σήμερα ο Grube στην έκθεση αυτοκινήτων Auto Shanghai 2005, συμπληρώνοντας: «Περιμένουμε να λάβουμε μια σχετική απόφαση το δεύτερο εξάμηνο του έτους».
Η DaimlerChrysler, ακολουθεί την Honda Motor Co. και την General Motors Corp. και παράγει αυτοκίνητα στην Κίνα, προς εξαγωγή, καθώς οι πωλήσεις, στην τρίτη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτου του κόσμου, μειώνονται. Η τρίτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η Honda, εξάγει το μοντέλο Fit από τη νότια Κίνα, τη στιγμή που η General Motors είπε, ότι ενδέχεται να συναρμολογήσει το Chevrolet Aveo στην Σαγκάη, για τις αγορές του εξωτερικού.
«Δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά είναι η πραγματικότητα», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της General Motors, Bob Lutz, μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης, στην οποία παρουσιάστηκε το μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, Aveo, συμπληρώνοντας: «Οποιοσδήποτε θέλει να μπει σε μία τέτοια αγορά, γνωρίζει ότι δεν μπορεί πλέον να παράγει στις ΗΠΑ, εξ αιτίας του κόστους».
Η Κίνα εμφάνισε εμπορικό πλεόνασμα ρεκόρ με τις ΗΠΑ πέρυσι, φθάνοντας τα 162 δισ. δολάρια. Ο μέσος όρος του εργατικού κόστους στην Κίνα, είναι 1,5 ευρώ την ώρα, είπε ο Grube. Αυτό, συγκρίνεται με μέσον όρο εργατικού κόστους των 38 ευρώ την ώρα στη Γερμανία, 31 ευρώ στην Ιαπωνία και 28 ευρώ στις ΗΠΑ, επεσήμανε.
Οι μετοχές της DaimlerChrysler, σημείωναν άνοδο 0,3% φθάνοντας στα 32,25 ευρώ η μία, στη Φραγκφούρτη.
Η εταιρεία έχει επενδύσει στην Κίνα, το ποσόν του 1,2 δισ. ευρώ (923 εκατ. δολ.). Με έδρα την Στουτγκάρδη κατασκευάζει τα Jeep με τη συνεργασία της Beijing Automobile Holding Co., στη κινεζική πρωτεύουσα και κατασκευάζει τα φορτηγάκια της Mercedes-Benz, με τη συνεργασία της Fujian Motor.
Στα σχέδιά της, περιλαμβάνεται η έναρξη κατασκευής των μοντέλων της Mercedes-Benz, C-Class και E-Classs, φέτος στην Κίνα, δύο χρόνια αργότερα από την έναρξη παραγωγής αυτοκινήτων της Bayerische Motoren Werke AG (BMW) στη χώρα και 20 χρόνια μετά την Volkswagen AG. Η παραγωγή θα αρχίσει τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την εταιρεία. Η αυτοκινητοβιομηχανία, δεν σχεδιάζει να εξάγει τα Mercedes, που θα παράγει στην Κίνα, ανέφερε ο Grube.
Οι πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων Mercedes-Benz, αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο 3% στην Κίνα, είπε ο Grube, ο οποίος αρνήθηκε να πει πόσα αυτοκίνητα πουλήθηκαν. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης τη δημιουργία τμήματος αγορών στην Κίνα, προκειμένου να μειώσει το κόστος των εξαρτημάτων. Θα δημιουργήσει ένα κέντρο σχεδιασμού, το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τη διοίκησή της, το μερίδιο της συνολικής αγοράς πολυτελών αυτοκινήτων στην Κίνα, θα ανέλθει στα 260.000 οχήματα, σε ετήσια βάση.
Πέρυσι, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 15%, υποχωρώντας από την αύξηση κατά 76%, που σημείωσαν το 2003 και 50% το 2002. Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της DaimlerChrysler, της General Motors, της Toyota Motor Corp., και της Volkswagen, έχουν επενδύσει από κοινού, περίπου 19 δισ. δολ. στη βιομηχανία αυτοκινήτων της χώρας, την τελευταία τριετία.