Φως στο βάθος του τούνελ για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπουν ορισμένοι οίκοι αναλύσεων και προχωρούν και σε αναβαθμίσεις μετοχών.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Φως στο βάθος του τούνελ για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπουν ορισμένοι οίκοι αναλύσεων και προχωρούν και σε αναβαθμίσεις μετοχών.
Λίγες ημέρες μετά τις ανακοινώσεις της Bimco, που βλέπει επιστροφή στην κερδοφορία για τις ναυτιλιακές εταιρείες χύδην ξηρού φορτίου από το 2019, η Pareto Securities αναβάθμισε τις μετοχές δύο μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς θεωρεί ότι οι καλύτερες ημέρες για τον κλάδο θα έρθουν λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα τη διετία 2017-2018.
Οι αναλυτές
Η Pareto Securities αναβάθμισε σε «buy» από «hold» τις μετοχές της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Ocean του Νορβηγού εφοπλιστή Τζον Φρέντρικσεν και της ελληνικού ενδιαφέροντος Star Bulk, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στο επενδυτικό fund Oaktree, ενώ σημαντικό μειοψηφικό πακέτο διαθέτει και ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Παππάς ο οποίος παράλληλα «τρέχει» την εταιρεία.
Αντίθετα, η Pareto Securities υποβάθμισε τις προοπτικές της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρείας Diana Shipping από «hold» σε «sell». «Μετά την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Star Bulk με διάθεση μετοχών, όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες που παρακολουθούμε έχουν αναδιαρθρωθεί εκτός από την Diana Shipping», δήλωσαν οι αναλυτές της Pareto Securities, Έιρικ Χάβαλντσεν και Όστεν Ντέλμπι, εξηγώντας με τον τρόπο αυτό την υποβάθμιση της Diana Shipping.
Στα τέλη Αυγούστου, πάντως, η Diana Shipping είχε προχωρήσει σε αρχική συμφωνία με ορισμένους δανειστές της, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και ο κατέχων το υψηλότερο ποσό των δανείων της εταιρείας. Προϋπόθεση, όμως, για να υπάρξει οριστική συμφωνία είναι, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, να γίνουν αποδεκτοί οι όροι και από τους υπόλοιπους πιστωτές της εταιρείας.
Την αρχική αυτή συμφωνία οι αναλυτές την υποδέχθηκαν θετικά, με την Deutsche Bank να αναβαθμίζει τη μετοχή της Diana σε «hold» από «sell» και να δίνει νέα τιμή-στόχο τα 2,5 δολάρια από 1,5 δολάριο που ήταν η προηγούμενη τιμή-στόχος.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Star Bulk από την αρχή του έτους έχει μία ανοδική τάση, καθώς από τα 3,05 δολάρια στο τέλος του 2015, την προηγούμενη Παρασκευή έκλεισε στα 4,77 δολάρια, ενώ υψηλό έτους έχει καταγράψει στις αρχές Σεπτεμβρίου, στα 5,54 δολάρια.
Αντιθέτως, η μετοχή της Golden Ocean ξεκίνησε από τα υψηλά των 5,35 δολαρίων στην αρχή του 2016, για να κλείσει την προηγούμενη Παρασκευή στα 4,14 δολάρια.
Ανοδικά οι αξίες πλοίων
«Βλέπουμε άνοδο σε εταιρείες που έχουν επαρκή περιθώριο να “τρέξουν”, καθώς οι αξίες των πλοίων αρχίζουν να κινούνται προς τα πάνω λόγω της βελτίωσης των ναύλων στη spot αγορά», σημειώνουν οι αναλυτές της Pareto Securities και προσθέτουν ότι «η ζήτηση κινείται πολύ πιο ικανοποιητικά σε σχέση με το πολύ χειρότερο πρώτο τρίμηνο του 2016, ενώ το βιβλίο παραγγελιών καταγράφει χαμηλό εννέα ετών».
«Η ζήτηση αναμένεται να ξεπεράσει την αύξηση του στόλου το 2017 και το 2018 και εμμένουμε στην προσδοκία μας για μια σταδιακή ανάκαμψη την περίοδο 2017/2018 και στους ναύλους, και τις αξίες των πλοίων» σημειώνουν οι δυο αναλυτές.
Οι αναλυτές επισημαίνουν επίσης ότι οι εισαγωγές άνθρακα από την Κίνα αυξάνονται και πάλι, όπως και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες θα μπορούσαν να σπάσουν το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου τόνων το 2016.
Την ίδια στιγμή, το orderbook στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται στο 12,5% του υφιστάμενου στόλου, το χαμ0ηλότερο επίπεδο από το 2003, ενώ αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το 15% των εν λειτουργία πλοίων είναι 15 ετών και άνω, που σημαίνει ότι μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω η διάλυση.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αύξηση της ζήτησης θα ξεπεράσει την αύξηση της προσφοράς τόσο το 2017 όσο και το 2018, φέρνοντας μια σταδιακή βελτίωση στους ναύλους της spot αγοράς.