Η επιβολή περισσότερων φόρων στα καύσιμα εγκυμονεί κινδύνους αύξησης της παραβατικότητας στη διακίνηση των προϊόντων, αλλά και σε ό,τι αφορά την εισπραξιμότητα. Απειλείται η βιωσιμότητα του κλάδου και η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό εκτιμά ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.
Του Γιάννη Κανουπάκη
Η επιβολή περισσότερων φόρων στα καύσιμα εγκυμονεί κινδύνους αύξησης της παραβατικότητας στη διακίνηση των προϊόντων, αλλά και σε ό,τι αφορά την εισπραξιμότητα. Απειλείται η βιωσιμότητα του κλάδου και η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό εκτιμά ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.
Στο πλαίσιο ημερίδας για τις επιπτώσεις από παράνομες πρακτικές (λαθρεμπόριο) και τη νέα αύξηση των φόρων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Γιάννης Αλιγιζάκης, τόνισε ότι με βάση τα στοιχεία του 9μηνου του 2016, η εγχώρια αγορά καυσίμων βρίσκεται και πάλι σε πτώση, παρότι οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν για αύξηση της τάξης του 3% φέτος.
Στο πετρέλαιο θέρμανσης η πτώση από το 2009 φθάνει το 70%. Σχετικά με το πρόβλημα του λαθρεμπορίου ο κ. Αλιγιζάκης υπογράμμισε πως δεν υπάρχει έλλειμμα θεσμικού πλαισίου αλλά εφαρμογής του.
«Πρέπει η πολιτεία να βρει τα κονδύλια και να εντείνει τους ελέγχους με στόχο την αποτροπή της παραβατικότητας. Οι εταιρείες από την πλευρά τους έχουν δαπανήσει πολλά χρήματα στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους και την πλήρη προσαρμογή στο πλάνο που δεν ολοκληρώνει όμως το ίδιο το κράτος», ανέφερε.
Οι απώλειες του Δημοσίου από την ένταση του λαθρεμπορίου καυσίμων υπολογίζονται σε 250-300 εκ.