ΑΥΞΗΣΗ, μόλις 4,1%, εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο, η ζυθοποιΐα που παράγει την μπύρα Rolling Rock και την Stella Artois, InBev Inc., αποτέλεσμα της μείωσης της ζήτησης στη Δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Οι μετοχές της, υποχωρούσαν 3,8%.
Η εταιρεία, που εδρεύει στο Βέλγιο, η δεύτερη σε μέγεθος ζυθοποιΐα στον κόσμο, από πλευράς πωλήσεων, πούλησε συνολικά 47,3 εκατ. εκατόλιτρα μπύρας το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Ο Bart Jooris, οικονομικός αναλυτής της Fortis στις Βρυξέλλες, προέβλεπε, ότι οι πωλήσεις της InBev, θα έφθαναν τα 51,2 εκατ. εκατόλιτρα.
«Ηταν απογοητευτικό», ανέφερε ο Patrick Casselman, ο οποίος διαχειρίζεται περίπου 649 εκατ. δολ. σε ευρωπαϊκές μετοχές, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της InBev, με την KBC Asset Management, στις Βρυξέλλες, συμπληρώνοντας: «Σε γενικές γραμμές, τα αποτελέσματα, επιβεβαιώνουν την άποψή μου ότι η διεθνής αγορά μπύρας, στερείται ανάπτυξης».
Η συρρίκνωση των οικονομιών και η απαγόρευση του καπνίσματος στους εσωτερικούς χώρους διασκέδασης, σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης, επηρεάζουν αρνητικά τις πωλήσεις μπύρας, κρασιού και άλλων οινοπνευματωδών ποτών. Ο εκτελεστικός διευθυντής της InBev, John Brock, αγόρασε πέρυσι την Cia. de Bebidas das Americas, τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μπύρας της Λατινικής Αμερικής, για να αντισταθμίσει την κατάσταση, σε συνδυασμό με το λανσάρισμα της βραζιλιάνικης μπύρας, Brahma, σε άλλες χώρες του κόσμου.
Οι μετοχές της InBev, υποχωρούσαν 1,01 ευρώ, φθάνοντας στα 25,45 ευρώ η μία, στις Βρυξέλλες και διαπραγματεύθηκαν στα 25,81 ευρώ, στις 10:15' π.μ., τοπική ώρα. Πέρυσι, σημείωσαν άνοδο 7,5%, χαμηλότερη της ανόδου των 13 μετοχών των εταιρειών, που απαρτίζουν τον Bloomberg Europe Beverage Index, στον οποίο συγκαταλέγονται και οι δικές της μετοχές.
Οι πωλήσεις μπύρας, εξαιρουμένων των εξαγορών, αυξήθηκαν 4,4%, φθάνοντας στα 39,6 εκατ. εκατόλιτρα, σύμφωνα με την εταιρεία. Οι πωλήσεις στην Κεντρική και τη Νότιο Αμερική, σημείωσαν – σε αυτή τη βάση – αύξηση 12%, φθάνοντας στα 18,2 εκατ. εκατόλιτρα, καθώς η εταιρεία ευνοήθηκε πέρυσι από την εξαγορά της AmBev.
Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη μειώθηκαν 6,9%. Η μείωση των πωλήσεων στη Βρετανία και την Ιρλανδία, ήταν 8,1%. Οι πωλήσεις στη Βόρειο Αμερική υποχώρησαν 4,2%, με 14% μείωση στις ΗΠΑ.
Οι πωλήσεις της μπύρας Brahma, υπερέβησαν τις αντίστοιχες της Stella Artois και της Beck's, σημειώνοντας αύξηση 17%, αποτέλεσμα της ανάκαμψης του μεριδίου της, στην αγορά της Βραζιλίας. Οι πωλήσεις της Beck's αυξήθηκαν 4,3%, τη στιγμή που η InBev, πούλησε 4,6% λιγότερες μπύρες Stella Artois, εξ αιτίας της περιορισμένης ζήτησης στη Βρετανία.
Η InBev, βασίζεται στην Brahma, προκειμένου να ωθήσει την άνοδο των πωλήσεων. Η εταιρεία, παρουσίασε τη βραζιλιάνικη μπύρα αυτόν τον μήνα στο Βέλγιο, ενώ σχεδιάζει να την προωθήσει σε 15 χώρες φέτος.
Οι πωλήσεις στην Κεντρική και Νότιο Αμερική, αυξήθηκαν κατά 13% εξ αιτίας της ζήτησης στη Βραζιλία, όπου η InBev αύξησε το μερίδιο αγοράς κατά 3%, στο 68%. Η αύξηση αυτή, ήταν το αποτέλεσμα των πωλήσεων της μπύρας Brahma.