Στην… επανεκκίνηση βρίσκεται η ανάπτυξη νέου ναυτιλιακού City στον Πειραιά πίσω από την Ακτή Κονδύλη. Το φιλόδοξο σχέδιο που είχε υποστηρίξει στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης και το οποίο διακόπηκε απότομα το 2009 όταν η παγκόσμια κρίση άλωσε την ελληνική οικονομία επανέρχεται δυναμικά ελέω Cosco. Το επενδυτικό σχέδιο «Piraeus Maritime City» που έβγαλε από τα συρτάρια της και άρχισε να υλοποιεί στο λιμάνι ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας έγινε σύντομα γνωστό και τα απόνερά του έφτασαν ήδη στην πίσω πλευρά της Ακτής Κονδύλη.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στην… επανεκκίνηση βρίσκεται η ανάπτυξη νέου ναυτιλιακού City στον Πειραιά πίσω από την Ακτή Κονδύλη. Το φιλόδοξο σχέδιο που είχε υποστηρίξει στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης και το οποίο διακόπηκε απότομα το 2009 όταν η παγκόσμια κρίση άλωσε την ελληνική οικονομία επανέρχεται δυναμικά ελέω Cosco. Το επενδυτικό σχέδιο «Piraeus Maritime City» που έβγαλε από τα συρτάρια της και άρχισε να υλοποιεί στο λιμάνι ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας έγινε σύντομα γνωστό και τα απόνερά του έφτασαν ήδη στην πίσω πλευρά της Ακτής Κονδύλη.
Ανάπλαση 100 εκατ. ευρώ
Για το εγκαταλειμμένο εργοστάσιο του Παπαστράτου, το οποίο καλύπτει έκταση τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων εκδηλώθηκε ενδιαφέρον, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι πολύ πιθανό να έχει κλείσει το deal με την Dimand Real Estate Development για 5,8 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο της εταιρείας περιλαμβάνει την πλήρη ανάπλαση του κτηρίου και αφορά ένα project αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν πηγές της «Ν».
Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί ένα μουσείο καπνού το οποίο, σύμφωνα με τη πληροφόρηση της «Ν», θα παραχωρηθεί στη Philip Morris, ενώ στον υπόλοιπο χώρο των 42.000 τ.μ. θα κατασκευαστούν γραφεία, πολυτελή loft διαμερίσματα, καθώς και γυμναστήρια, συνεδριακοί χώροι και καταστήματα.
Κύκλοι του μεγάλου λιμανιού επεσήμαναν στη «Ν» ότι ο developer έχει αναθέσει σε μεγάλο γραφείο real estate του εξωτερικού την ανεύρεση πελατών, προκειμένου να αυτοχρηματοδοτηθεί, άμεσα ή έμμεσα, το όλο project.
Μέγαρα εταιρειών
Την ευρύτερη περιοχή της Ακτής Κονδύλη κοσμούν ήδη μέγαρα ομίλων, όπως είναι η Golden Union του προέδρου της ΕΕΕ Θεόδωρου Βενιάμη, η Danaos του προέδρου της HELMEPA δρ. Γιάννη Κούστα, η Aegean του Δημήτρη Μελισσανίδη και το μέγαρο της οικογένειας Κορκίδη. Επίσης την έδρα της στον Πειραιά έχει η Alto Mare της οικογένειας Καϋμενάκη, η IMS, η Inscape, ενώ εκεί βρίσκεται και η έδρα της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος. Επίσης τα γραφεία τους έχουν Μινωικές Γραμμές και ΑΝΕΚ, ενώ στην περιοχή εδρεύουν και οι νηογνώμονες DNV GL, RINA και Bureau Veritas. Οι περισσότερες από αυτές τις επενδύσεις ολοκληρώθηκαν πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση στη χώρα μας, αλλά δυστυχώς τα σχέδια που υπήρχαν για τη συνέχεια «πάγωσαν».
Η συγκεκριμένη περιοχή, η συνοικία Παπαστράτος, θεωρείται ιδανική προκειμένου να γίνει το νέο City του Πειραιά διότι έχει πολλά εγκαταλειμμένα μικρά εργοστάσια, που στέκονται ακόμα και σήμερα και υπενθυμίζουν στους παλαιότερους την περίοδο που ανθούσε η βιομηχανική παραγωγή στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η συνοικία πήρε το όνομά της από το ομώνυμο εργοστάσιο του μεγάλου καπνεμπόρου, το οποίο οικοδομήθηκε το 1931 και καταστράφηκε μερικώς στον εμφύλιο πόλεμο.
Κάλλιστα μπορεί να στεγάσει το ναυτιλιακό cluster που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί σταδιακά στο λιμάνι του Πειραιά, γύρω από το «Piraeus Maritime City» που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι. Ο ελληνικός εφοπλισμός, άλλωστε, έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση προς την ελληνική πολιτεία για τους τρόπους που μπορεί η χώρα μας να ενισχύσει το ναυτιλιακό cluster.
Ο πύργος της Ακτής Ποσειδώνος
Το κτήριο του Παπαστράτου δεν είναι το μόνο που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον επενδυτών στο λιμάνι. Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της η «Ν», έχουν προσεγγίσει τον Δήμο Πειραιά για τον «κοιμώμενο γίγαντα» της πόλης, τον πύργο της Ακτής Ποσειδώνος. Το 25ώροφο κτήριο, του οποίου η κατασκευή ολοκληρώθηκε το 1974 έχει ύψος 84 μέτρων και είναι ορατό από όλα τα σημεία της πόλης. Ουσιαστικά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ και για χρόνια είχε τεθεί ζήτημα στατικότητας, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ.
Πάντως για να επαναχρησιμοποιηθεί το κτήριο θα χρειαστεί να γίνουν επισκευές και ανακατασκευές πολλών δεκάδων εκατ. ευρώ, αφού είναι αχρησιμοποίητο εδώ και δεκαετίες.
Τα σχέδια των Κινέζων στον τομέα του real estate
Το real estate δεν αφήνει αδιάφορη ούτε και την Cosco, παρά το γεγονός ότι η εστίασή της είναι προς την ανάπτυξη του project της Κίνας one belt - one zone. Το Μέγαρο του ΟΛΠ, το κτήριο δηλαδή που στεγάζει σήμερα τα γραφεία του λιμανιού, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό θα δινόταν ολοκληρωτικά στην κρουαζιέρα, ενώ θα δημιουργούνταν και γραφεία, ενώ τα γραφεία θα μετακόμιζαν εκεί που είναι σήμερα η σχολή λιμενοφυλάκων.
Το γεγονός ότι τελικά η σχολή έμεινε εκτός παραχώρησης άλλαξε τα σχέδια, ωστόσο δεν έχει εγκαταλειφθεί η ιδέα κάποια στιγμή το ισόγειο να εκμεταλλευτεί ο τομέας της κρουαζιέρας. Πάντως, πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι στο κομμάτι του real estate η Cosco θα κάνει εκ νέου μελέτη σκοπιμότητας και όπως επεσήμαναν χαρακτηριστικά στη «Ν» κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ, μπορεί τελικά το σχέδιο να περιλαμβάνει πολύ περισσότερα και μεγαλύτερα έργα από όσα προβλέπονταν μέχρι σήμερα. Σημειώνεται ότι το project της Cosco περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη μικρής ξενοδοχειακής μονάδας, συνεδριακό κέντρο και ενδεχομένως εκθεσιακό κέντρο.