Τρία τουλάχιστον είναι τα επενδυτικά σχήματα που σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες της «Ν» συνεχίζουν να έχουν ενεργό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, με τα δύο πάντως μόνο εξ αυτών να έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους ως προς το θέμα του port operator και το τρίτο να δηλώνει κατηγορηματικά στη «Ν» ότι επίσης παραμένει στο «παιχνίδι», χωρίς όμως να έχει γνωστοποιήσει μέχρι σήμερα το όνομα του απαραίτητου παρόχου - διαχειριστή λιμενικών terminal με τον οποίο θα συνεργαστεί.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Τρία τουλάχιστον είναι τα επενδυτικά σχήματα που σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες της «Ν» συνεχίζουν να έχουν ενεργό ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, με τα δύο πάντως μόνο εξ αυτών να έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους ως προς το θέμα του port operator και το τρίτο να δηλώνει κατηγορηματικά στη «Ν» ότι επίσης παραμένει στο «παιχνίδι», χωρίς όμως να έχει γνωστοποιήσει μέχρι σήμερα το όνομα του απαραίτητου παρόχου - διαχειριστή λιμενικών terminal με τον οποίο θα συνεργαστεί.
Πιο αποστασιοποιημένη είναι, αντιθέτως, η στάση του τέταρτου και του πέμπτου από τους «μνηστήρες» που συμμετέχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Ενεργά φέρεται, αναλυτικότερα, όπως πληροφορούμαστε, να συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τον ΟΛΘ η ιαπωνική Mitsui, χωρίς ωστόσο να έχει γνωστοποιήσει τις προθέσεις της για το ύψος των έργων που προτίθεται να υλοποιήσει, ενώ επίσης ζωηρό συνεχίζει να είναι το ενδιαφέρον της P&O, θυγατρικής της Dubai World (DPW).
Όσον αφορά δε το γερμανικό fund της Deutsche Invest, με το οποίο ενδέχεται να συνεργαστεί και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» δηλώνει ότι το ενδιαφέρον παραμένει ενεργό και ότι, διατηρώντας την τακτική που έχει τηρήσει εξ αρχής μέχρι σήμερα, το σχήμα θα ανακοινώσει το όνομα του port operator την τελευταία στιγμή «κεκλεισμένων των θυρών». Παράλληλα, η APM Terminal της Moller Maersk καθώς και η φιλιππινέζικη ICTS? παρακολουθούν τις εξελίξεις, χωρίς ωστόσο να θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή τους στην τελική φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.
Οι δεσμευτικές επενδύσεις
Σημείο αιχμής των διαβουλεύσεων μεταξύ κυβέρνησης-ΤΑΙΠΕΔ αφενός και των «μνηστήρων» επενδυτών αφετέρου, όπως έχει προ πολλού δημοσιεύσει η «Ν», είναι το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων, με το σενάριο των επενδύσεων της τάξης των 100-120 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας να προτείνεται από το μεγαλύτερο μέρος των ενδιαφερομένων και την κυβέρνηση να αντιπροτείνει πακέτο 180 εκατ. ευρώ στη δεκαετία.
Υπάρχουν όμως και άλλες απόψεις, ακόμη και εντός των ίδιων των ενδιαφερομένων επενδυτών, ότι οι επενδύσεις πρέπει να είναι της τάξης των 250 εκατ. ευρώ τουλάχιστον.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, από το βήμα της 81ης ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο για σχέδιο ιδιωτικών επενδύσεων στο λιμάνι ύψους 180 εκατ. ευρώ, αλλά για την πενταετία 2017-2021, ενώ πηγές της «Ν» ανέφεραν ότι οι δεσμευτικές προσφορές μετατίθενται για τα μέσα Δεκεμβρίου, έναντι τελών Οκτωβρίου - αρχών Νοεμβρίου, που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση από την ίδια πηγή.