Πτωτική εμφανίζεται η αγορά της αθλητικής φόρμας (σε σετ) τα τελευταία χρόνια, καθώς το καταναλωτικό κοινό στρέφει την προτίμησή του περισσότερο στα αθλητικά είδη ένδυσης με ξεχωριστά πάνω - κάτω μέρη.
Αντιθέτως, διαχρονική αύξηση παρουσιάζει η αγορά των αθλητικών υποδημάτων, κυρίως λόγω της ανόδου της ζήτησης για αθλητικά υποδήματα «μόδας», τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά τα τελευταία χρόνια. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την κλαδική μελέτη για τα Αθλητικά Είδη που πρόσφατα εκπόνησε η ICAP:
«Το διαθέσιμο εισόδημα, η τιμή των προϊόντων, η διαφήμιση, οι τάσεις της μόδας, καθώς και το μέγεθος και η ηλικιακή διάρθρωση του πληθυσμού είναι ορισμένοι από τους παράγοντες οι οποίοι επιδρούν στη ζήτηση για αθλητικές φόρμες και υποδήματα. Οι καταναλωτικές συνήθειες και τα πρότυπα μεταξύ των ηλικιακών, εισοδηματικών ή γεωγραφικών ομάδων του πληθυσμού, προσδιορίζουν το βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές των αντίστοιχων ομάδων προσαρμόζουν τις ενδυματολογικές τους επιλογές στη μόδα της εποχής. Οι τάσεις της μόδας δεν κατευθύνουν μόνον τη ζήτηση μεταξύ διαφορετικών εμπορικών σημάτων ή σχεδίων, αλλά δημιουργούν και ζήτηση στο βαθμό που επιβάλλουν τη συχνότερη ανανέωση του ρουχισμού ώστε να συμφωνεί με τις ισχύουσες τάσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης, το μέγεθος της φαινομενικής κατανάλωσης σε σετ αθλητικών φορμών, εμφανίζει μείωση κατά την περίοδο 2000-2004 με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 13%, τάση η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη στροφή του καταναλωτικού κοινού προς τα αθλητικά είδη ένδυσης με ξεχωριστά πάνω–κάτω μέρη και λιγότερο για σετ αθλητικών φορμών. Όσον αφορά τα αθλητικά υποδήματα, διαχρονική αύξηση εμφανίζει το συνολικό μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς κατά την περίοδο 1993-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,8%. Η αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άνοδο της ζήτησης για τα αθλητικά υποδήματα «μόδας», το μερίδιο των οποίων εκτιμάται στο 60% της αγοράς για το 2004, έναντι μεριδίου 40% των αθλητικών υποδημάτων με τεχνολογία τα οποία προορίζονται για συγκεκριμένα αθλήματα.
Όσον αφορά τη διαμόρφωση της αγοράς αθλητικών υποδημάτων τεχνολογίας για το 2004, το μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνουν τα υποδήματα του μπάσκετ, παρά τη μείωση του ποσοστού τους σε σχέση με παλαιότερα χρόνια. Ακολουθούν τα υποδήματα για τρέξιμο και αυτά που προορίζονται για ποδόσφαιρο.
Σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις της αγοράς, η εγχώρια ζήτηση για σετ αθλητικών φορμών εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να κινείται με πτωτικούς ρυθμούς και για τη διετία 2005-2006. Αντίθετα, η αγορά των αθλητικών υποδημάτων εκτιμάται ότι θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία, παρουσιάζοντας μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8%-9% για τη συγκεκριμένη διετία».