Τις θετικές τάσεις στον κλάδο των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών επιβεβαίωσε κλαδική μελέτη της ICAP Group A.E, καθώς η ετήσια μεγέθυνση της αγοράς την τελευταία τριετία (2013-2015) διαμορφώθηκε στο 9%.
Τις θετικές τάσεις στον κλάδο των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών επιβεβαίωσε κλαδική μελέτη της ICAP Group A.E, καθώς η ετήσια μεγέθυνση της αγοράς την τελευταία τριετία (2013-2015) διαμορφώθηκε στο 9%.
Το 2015, σύμφωνα με την έρευνα, το σύνολο της αεροπορικής κίνησης σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, ξεπέρασε τις 430.000 πτήσεις, ενώ περισσότεροι από 49 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στο σύνολο των αεροδρομίων από ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρείες, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το 2014.
Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 18 ελληνικών αεροπορικών εταιρειών για το 2014, προκύπτει αύξηση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 11,5%, ενώ βελτιωμένα ήταν και τα συνολικά ίδια κεφάλαια (4,8%). Οι συνολικές πωλήσεις εμφάνισαν παράλληλα, αύξηση 6,4% και τα μικτά κέρδη 20,4%.
Τα καθαρά (προ φόρου) κέρδη ενισχύθηκαν κατά 24,5% το 2014, ενώ τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 24,5%. Αξίζει να σημειωθεί ότι κερδοφόρες ήταν οι 12 από τις 18 συνολικές εταιρείες.
Όσον αφορά τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 15 εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, προκύπτει αύξηση για το σύνολο του ενεργητικού τους κατά 13,5%, καθώς οι συνολικές πωλήσεις εμφάνισαν άνοδο 10,1%, ενώ πολύ εντονότερη ήταν η αύξηση για τα μικτά κέρδη (41,1%). Οι μεταβολές αυτές είχαν ως συνέπεια την αναστροφή του τελικού αποτελέσματος (από ζημιές το 2013 σε κέρδη το 2014), καθώς τα κέρδη EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν. Ενδεικτικά, από τις 15 συνολικά εταιρείες, οι 12 ήταν κερδοφόρες.
Η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, σχολίασε σχετικά: Το μέγεθος αγοράς των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών παρουσιάζει διαχρονική αύξηση την τελευταία τριετία (2013-2015) με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 9%. Στα ίδια περίπου επίπεδα κυμάνθηκε και ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανόδου της αγοράς των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών την ίδια περίοδο.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ξένων τουριστών έρχονται στη χώρα μας αεροπορικώς, αποτελούν δυνατά σημεία για τον κλάδο, σε αντίθεση με την έντονη εποχικότητα στην επιβατική αεροπορική κίνηση αλλά και τις ελλείψεις στις υποδομές κυρίως των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία συνιστούν αδύνατα σημεία.
Η περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων της χώρας, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η μείωση των φόρων των ελληνικών αεροδρομίων καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών με διεθνείς αερομεταφορείς, αποτελούν ευκαιρίες για τον κλάδο, ενώ ως απειλές μπορούν να εκληφθούν οι διεθνείς οικονομικές και γεωπολιτικές επιρροές στην κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, ο παράγων «τρομοκρατία» καθώς και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά.