ΤΑ συμβόλαια του Ιράν, αξίας περίπου ενός δισ. δολ. για την κατασκευή τάνκερς, σύμφωνα με Ιρανό αξιωματούχο, θα μοιραστεί η Hyundai Heavy Industries Co. και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής πλοίων στον κόσμο.
Η National Iranian Oil Tanker Co., θα κατοχυρώσει τα συμβόλαια στις εταιρείες Daewoo και Hyundai της Ν. Κορέας και στο τμήμα της Hyundai, Samho Heavy Industries Co. μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του σχεδίου της NITC, Abdol-Samad Taagol, σε συνέντευξη που παραχώρησε.
Η ΝΙΤC, εξέδωσε προσφορά τον Φεβρουάριο για την κατασκευή πέντε τάνκερ που το κάθε ένα θα μπορεί να μεταφέρει ένα εκατ. βαρέλια πετρελαίου, τα γνωστά Suezmaxes και πέντε, δυναμικότητας δύο εκατ. βαρελιών το κάθε ένα, τα πολύ μεγάλα σκάφη VLCCs. Η ΝΙΤC σχεδιάζει να παραγγείλει άλλα 35 πλοία μέχρι το 2010, συμπεριλαμβανομένων 20 τάνκερ για τη μεταφορά χημικών, καθώς και 10 άλλων, για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
«Τα κινεζικά και τα ιαπωνικά ναυπηγεία είναι πολύ απασχολημένα, αλλά ελπίζουμε ότι θα έχουμε ανταπόκριση για τα πέντε VLCC που σχεδιάζουμε να αποκτήσουμε», ανέφερε σήμερα σε τηλεφωνική του συνέντευξη από την Τεχεράνη, ο Taagol, ο οποίος δεν είπε το πότε ακριβώς θα γίνει η προσφορά.
«Εχουμε συμφωνίες με το Ιράν», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Daewoo Shipbuilding, Yoon Sang Jin, συμπληρώνοντας: «Στην παρούσα φάση δεν μπορούμε να πούμε κάτι συγκεκριμένο». Ο εκπρόσωπος της Hyundai Heavy, Kim Kwang Kook, αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο.
Το Ιράν, είναι η δεύτερη χώρα σε αποθέματα πετρελαίου στον κόσμο, μετά τη Σαουδική Αραβία. Με φυσικό αέριο 26,6 τρισ. κυβικά μέτρα, η ισλαμική δημοκρατία είναι επίσης δεύτερη χώρα σε αποθέματα φυσικού αερίου στον κόσμο, μετά τη Ρωσία.