Έχοντας κλείσει το 2015 με επιστροφή στην κερδοφορία, η εταιρεία Τσακίρης επικεντρώνει τη στρατηγική του επιχειρηματικού της σχεδιασμού σε τρεις βασικούς άξονες: στην ενίσχυση της προϊοντικής γκάμας και την ενδυνάμωση των επώνυμων κωδικών, στην αύξηση των μεριδίων, καθώς και στην ενεργοποίηση του χαρτοφυλακίου εξαγωγών.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Έχοντας κλείσει το 2015 με επιστροφή στην κερδοφορία, η εταιρεία Τσακίρης επικεντρώνει τη στρατηγική του επιχειρηματικού της σχεδιασμού σε τρεις βασικούς άξονες: στην ενίσχυση της προϊοντικής γκάμας και την ενδυνάμωση των επώνυμων κωδικών, στην αύξηση των μεριδίων, καθώς και στην ενεργοποίηση του χαρτοφυλακίου εξαγωγών.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ιωάννης Αθανασιάδης, «σημαντική παράμετρος στους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς της εταιρείας αποτελεί η εμβάθυνση των συνεργειών με την Coca Cola Τρία Έψιλον, στο πλαίσιο του δικτύου πωλήσεων και διανομής. Μέσα από αυτές τις συνέργειες η εταιρεία ήδη πέτυχε να επιστρέψει σε κερδοφόρα τροχιά κατά τη διάρκεια της περσινής “προκλητικής” χρονιάς, εκμεταλλευόμενη τα οφέλη των οικονομιών κλίμακος που προκύπτουν στην κατεύθυνση της βελτίωσης του λειτουργικού κόστους».
Παράλληλα, όπως συμπληρώνει ο ίδιος, «με την έμφαση που έχει δοθεί στην ανάπτυξη της παραγωγικής δυνατότητας, μετά και την ολοκλήρωση της επένδυσης ύψους ενός εκατ. ευρώ που αφορούσε τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής στη μονάδα της Αταλάντης, επιτυγχάνεται περαιτέρω εξοικονόμηση κόστους».
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία στοχεύει φέτος στη διατήρηση της δυναμικής του τζίρου, επιδιώκοντας τη διεύρυνση της θέσης της στην εγχώρια αγορά μέσω της αύξησης του μεριδίου που κατέχει, το οποίο σήμερα υπολογίζεται ότι ανέρχεται στο 17% για το σύνολο της κατηγορίας.
«Μολονότι το 2015 η αγορά υποχώρησε σημαντικά, γεγονός που επηρέασε και την εικόνα του κύκλου εργασιών της εταιρείας, η Τσακίρης κατάφερε έστω και οριακά να ενισχύσει το μερίδιό της κατά περίπου 0,2 μονάδες» σημειώνει ο κ. Αθανασιάδης προσθέτοντας ότι «το υφεσιακό περιβάλλον σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, όπου πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων στα σνακ επηρεάζει αναπόφευκτα την πορεία της κατηγορίας. Και φέτος η αγορά παραμένει σε πτώση, η οποία στο εξάμηνο κυμαίνεται στο 7,6%. Βελτιωμένη εικόνα εμφανίζεται στα μικρά σημεία πώλησης».
Προς την κατεύθυνση της θωράκισης των μεγεθών, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται από την εταιρεία τόσο στη δημιουργία νέων καινοτόμων σειρών, με αιχμή τα πατατάκια, όσο και στην περαιτέρω ανάδειξη των ισχυρών κωδικών του χαρτοφυλακίου της. Δυνατό χαρτί για την εταιρεία παραμένει το υψηλό ποσοστό αναγνωρισιμότητας που απολαμβάνουν τα προϊόντα Τσακίρης, που αγγίζει το 75%.
Όσον αφορά την επέκταση στις διεθνείς αγορές, την περσινή χρονιά η Τσακίρης έκανε ντεμπούτο στην κυπριακή αγορά. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, «η ανάπτυξη των εξαγωγών ξεκίνησε στην Κύπρο όπου και εκεί σημαντικό ρόλο θα έχει η συνεργασία με την Coca Cola 3E, ενώ σε φάση διερεύνησης βρίσκεται η δυνατότητα εξαγωγικών πρωτοβουλιών σε άλλες γειτονικές αγορές».
Σχετικά με την πορεία της περσινής χρονιάς, ο κύκλος εργασιών της Τσακίρης εμφάνισε απώλειες περί το 8% και διαμορφώθηκε σε 13,4 εκατ. ευρώ έναντι 14,6 εκατ. ευρώ το 2014, εξέλιξη που σύμφωνα με την εταιρεία ακολουθεί τη γενικότερη μείωση που εμφάνισε το σύνολο της αγοράς.
Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, το 2015 επέστρεψαν σε θετικό πρόσημο, στις 556 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιών 561 χιλ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.