Αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των εκπροσώπων των θεσμών αποτελεί η επανενεργοποίηση της ρύθμισης των 100 δόσεων για τους φορολογούμενους και τους ασφαλισμένους που την απώλεσαν λόγω των πολύ αυστηρών κριτηρίων που προβλέπει η νομοθεσία.
Αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των εκπροσώπων των θεσμών αποτελεί η επανενεργοποίηση της ρύθμισης των 100 δόσεων για τους φορολογούμενους και τους ασφαλισμένους που την απώλεσαν λόγω των πολύ αυστηρών κριτηρίων που προβλέπει η νομοθεσία.
Η επανενεργοποίηση της ρύθμισης έως το τέλος του 2017 είναι ένα από τα βασικά αιτήματα που έχουν υποβάλλει οι φορείς της αγοράς.
Ωστόσο μέχρι να διευθετηθεί οριστικά το θέμα, φορολογούμενοι και ασφαλισμένοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα σε σχέση με τις δυνατότητες που προσφέρει η ισχύουσα νομοθεσία για την επανένταξη στη ρύθμιση.
Το αίτημα επανένταξης θα πρέπει να υποβάλλεται εντός τριών μηνών από την ημερομηνία απώλειας της ρύθμισης και να συνοδεύεται από δικαιολογητικά - παραστατικά που αποδεικνύουν την εμπρόθεσμη ενέργεια καταβολής και την ανάληψη, ενδεχομένως, της ευθύνης για την μη πραγματοποίησή της από τρίτους (π.χ. Βεβαίωση Τραπεζικού Ιδρύματος, αποδεικτικά κατάθεσης κ.τ.λ.).
Για φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμες οφειλές προβλέπεται η επανένταξη σε περίπτωση που ο φορολογούμενος εκ παραδρομής δεν έχει καταβάλει το ποσό επιβάρυνσης εκπρόθεσμης καταβολής δόσης ή εξαιτίας ποσών μικρού ύψους που έχουν παραμείνει ανεξόφλητα από παραδρομή. Οι προϊστάμενοι των Δ.Ο.Υ. - Ελεγκτικών Κέντρων - Τελωνείων, μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων εξετάζουν τα γεγονότα και ενεργούν, ώστε τα εκ παραδρομής μη καταβληθέντα ποσά να καλύπτονται από το φορολογούμενο, οι δε ρυθμίσεις να μην θεωρούνται απωλεσθείσες.
Πηγή: ΑΜΠΕ