Σε νέο επίπεδο περνούν οι στενές ήδη σχέσεις δύο κορυφαίων παγκοσμίως ναυτιλιακών εταιρειών, της νορβηγικής Wilhelmsen και της σουηδικής Wallenius.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σε νέο επίπεδο περνούν οι στενές ήδη σχέσεις δύο κορυφαίων παγκοσμίως ναυτιλιακών εταιρειών, της νορβηγικής Wilhelmsen και της σουηδικής Wallenius.
Οι δύο όμιλοι ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να συγχωνεύσουν σε μία τρεις άλλες κοινές θυγατρικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά αυτοκινήτων. Οι δύο εταιρείες, όπως έγινε γνωστό χθες, υπέγραψαν επιστολή προθέσεων για τη συγχώνευση των από κοινού ελεγχόμενων Wallenius Wilhelmsen Logistics, της EUKOR Carriers και της με έδρα τις ΗΠΑ, Roll-on Roll-off Carrier.
Από τη συναλλαγή αυτή θα προκύψει μία νέα επιχειρηματική οντότητα, η Wallenius Wilhelmsen Logistics, στην οποία η Wilh Wilhelmsen και η Wallenius θα έχουν ένα ποσοστό 40% η κάθε μία.
Ο Jan Eyvin Wang, πρόεδρος της Wilh Wilhelmsen, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι οι αγορές που από κοινού οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται υπόκεινται σε δραματικές ταχύτατες αλλαγές και απαιτούν ένα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό επιχειρηματικό μοντέλο. Εκτός από τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας και μιας κοινής δομής επιχειρηματικής διακυβέρνησης, η προτεινόμενη συγχώνευση εκτιμάται ότι θα διευκολύνει τις συνέργειες και θα επιτύχει οικονομίες κλίμακος μεταξύ 50 εκατ. δολ. και 100 εκατ. δολ.
Στελέχη από Wilh Wilhelmsen και Wallenius Lines εξηγούν στο TradeWinds ότι και οι τρεις εταιρείες που θα συγχωνευθούν θα διαχειρίζονται έναν στόλο από 134 πλοία. Επίσης ο συνολικός κύκλος εργασιών και των τριών υπό συγχώνευση εταιρειών ανέρχεται στα 4 δισ. δολ., ενώ απασχολούν 6.000 εργαζόμενους σε 50 διαφορετικές χώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Eukor, μία από τις υπό συγχώνευση εταιρείες, έχουν μετοχική συμμετοχή (από 10% η κάθε μία) και οι Hyundai Motor Company και KIA, όμως δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη επίπτωση στη διαδικασία της συγχώνευσης.
Ο Craig Jasienski, νυν διευθύνων σύμβουλος της Eukor, θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας Wallenius Wilhelmsen Logistics. Όπως δήλωσε ο ίδιος, οι ναυτιλιακές αγορές αυτοκινήτων και ro-ro έχουν αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Σήμερα, πρόσθεσε, αντιμετωπίζουμε μια κατακερματισμένη και ασταθή αγορά, που απαιτεί πιο πολύπλοκες και δαπανηρές εργασίες, σε συνδυασμό και με την πτωτική πίεση στις τιμές. Με αυτή τη νέα προτεινόμενη δομή μπορούμε να εξασφαλίσουμε σημαντικές επιχειρησιακές και εμπορικές συνέργειες, δημιουργώντας μια αποτελεσματική και ευέλικτη πλατφόρμα για μελλοντική ανάπτυξη.
Σε μία κοινή τους δήλωση οι Thomas Wilhelmsen, πρόεδρος της Wilh Wilhelmsen, και Diderik Schnitler, πρόεδρος της Wilh Wilhelmsen Holding, ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι η αλλαγή της δυναμικής της αγοράς και η πίεση στα περιθώρια κέρδους επιβάλλουν μια ριζική αλλαγή στον τρόπο που διαχειριζόμαστε τις κοινές μας επιχειρήσεις, ιδίως στο ναυτιλιακό τμήμα.
Μαζί με τον Σουηδό εταίρο μας θέλουμε να συνεχίσουμε να διατηρούμε μια παγκόσμια ηγετική θέση στα τμήματα αυτοκινήτων και ro-ro και να αυξάνουμε το πελατολόγιό μας. Η συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2016.
Οι αναλυτές υποδέχθηκαν με θετική διάθεση την εξέλιξη. Η Pareto Securities σημείωσε ότι ήταν μία θετική έκπληξη και αναμένεται να αναβαθμίσει τη μετοχή τόσο σε ό,τι αφορά την τιμή-στόχο όσο και τη σύσταση.
«Άλμα» 15% της μετοχής
Οι μετοχές της Wilh Wilhelmsen κατέγραψαν άνοδο κατά 15% στο Χρηματιστήριο του Όσλο μόλις έγινε γνωστή η συμφωνία. Η Wallenius Wilhelmsen Logistic (WWL), μία από τις τρεις υπό συγχώνευση εταιρείες, είχε ιδιαίτερα ενισχυμένη παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο χρησιμοποιώντας ως κέντρο το Car Terminal του λιμανιού του Πειραιά. Μάλιστα, τον προηγούμενο Μάιο έπιασε στο λιμάνι το νεότευκτο car carrier «Theben» της WWL, σηματοδοτώντας αυτόν τον ιδιαίτερο ρόλο του ΟΛΠ.