Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να αναρτηθεί στο virtual data room του ΤΑΙΠΕΔ το δεύτερο κείμενο της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου, στο πλαίσιο του εν εξελίξει διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης, με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη «μεγάλης συζήτησης» μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών και ελληνικής κυβέρνησης-ΤΑΙΠΕΔ για το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων και των φορτίων που θα πρέπει να προσελκύσει ο ιδιώτης επενδυτής.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να αναρτηθεί στο virtual data room του ΤΑΙΠΕΔ το δεύτερο κείμενο της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου, στο πλαίσιο του εν εξελίξει διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης, με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη «μεγάλης συζήτησης» μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών και ελληνικής κυβέρνησης-ΤΑΙΠΕΔ για το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων και των φορτίων που θα πρέπει να προσελκύσει ο ιδιώτης επενδυτής.
Από τη μια πλευρά οι πέντε από τους οκτώ υποψήφιους επενδυτές που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού εκφράζουν ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, ιδιαίτερα η ιαπωνική Mitsui & Co, κλιμάκιο της οποίας πραγματοποίησε επίσκεψη μόλις προ ολίγων ημερών στον ΟΛΘ και είχε ενημερωτικές συναντήσεις επί τεχνικών θεμάτων για τρίτη συνεχή φορά, καθώς και η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services (ICTS), ενώ «ζωντανό» φέρεται να είναι επίσης το ενδιαφέρον από την P&O Steam Navigation Company - DP World (θυγατρική της Dubai Port), από το σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners, GmbH (θυγατρική γερμανικού private equity fund) με τον Ιβάν Σαββίδη και από την APM Terminals, B.V. (θυγατρική της δανικής Maersk). Όπως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις, άλλοι υποψήφιοι επενδυτές επιλέγουν τη μέθοδο της φυσικής παρουσίας και εξέτασης στοιχείων και άλλοι κινούνται μέσω Ελλήνων συμβούλων.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, οι υποψήφιοι επενδυτές, σύμφωνα με πληροφορίες, διεκδικούν μείωση του ύψους των προβλεπόμενων δεσμευτικών επενδύσεων, που αρχικά έχουν προσδιοριστεί στα 220 εκατ. ευρώ, ή/και χρονική επιμήκυνση της υλοποίησής τους, ενώ ενστάσεις φέρονται επίσης να εκφράζουν και για την ύπαρξη ελάχιστων ορίων φορτίων. Παράλληλα, κάποιοι φέρονται να επιθυμούν να αποκτήσουν διά μιάς το 67% του ΟΛΘ, σε αντίθεση με το προβλεπόμενο 51% αρχικά και πρόσθετο 16% ύστερα από πενταετία και υπό την προϋπόθεση τήρησης προαπαιτούμενων.
Γι αυτό και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το δεύτερο κείμενο της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης, που σύμφωνα με πληροφορίες, θα σηκώσει στο data room το ΤΑΙΠΕΔ εντός του Σεπτεμβρίου, ύστερα από εξέταση των παρατηρήσεων που έχουν ήδη υποβάλει οι υποψήφιοι επενδυτές στο πρώτο κείμενο που είχε αναρτηθεί στα τέλη Μαΐου, καθώς εκεί θα φανεί εάν και ποιες από τις απαιτήσεις των επενδυτών για αλλαγές θα γίνουν αποδεκτές. Εν συνεχεία, άνευ απροόπτου και αδιεξόδου, θα ακολουθήσει ο τελευταίος γύρος διαβουλεύσεων μεταξύ επενδυτών και ΤΑΙΠΕΔ-κυβέρνησης, προκειμένου μέχρι τέλη Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου να καταστεί δυνατή η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και να αποφευχθεί τρίτη παράταση ή ακόμη και «ναυάγιο» του διαγωνισμού.
Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΟΛΘ βάζει τα δυνατά της να καλύψει τη ζημία που επέφεραν στο μεταφορικό φορτίο του λιμανιού, ιδιαίτερα στα containers, οι επί ένα μήνα απεργιακές κινητοποιήσεις, που έληξαν στα τέλη Ιουνίου. Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου έχει επιτευχθεί η κάλυψη του 50% περίπου των απωλειών που καταγράφηκαν στο πρώτο εξάμηνο λόγω των κινητοποιήσεων του Μαΐου-Ιουνίου.