Ζημιές ύψους 1,1 δισ. δολ. καταγράφει ο όμιλος της Cosco για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, στον Πειραιά όμως παρουσιάζει νέο ρεκόρ κερδοφορίας.
Από την έντυπη έκδοση
Ζημιές ύψους 1,1 δισ. δολ. καταγράφει ο όμιλος της Cosco για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, στον Πειραιά όμως παρουσιάζει νέο ρεκόρ κερδοφορίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η China Shipping Ports (πρώην Cosco Pacific) μητρική της ΣΕΠ, τα κέρδη της θυγατρικής της στον Πειραιά αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2016 κατά 18,3%, στα 17,9 εκατ. δολ. έναντι κερδών 15,129 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Αυξημένα κατά 13,2% ήταν και τα έσοδα της εταιρείας στο εξεταζόμενο διάστημα και ανήλθαν στα 88,742 εκατ. δολ έναντι 78,393 εκατ. δολ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015.
Η αύξηση εσόδων και κερδών οφείλεται στην ανοδική τάση που εμφανίζει το μεταφορικό έργο της ΣΕΠ. Το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν από τις δυο προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά 1.688.892 έναντι 1.481.718 TEU το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Επίσης, όπως έγραψε η «Ν», η ΣΕΠ διακίνησε το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου του τρέχοντος έτους 2.012,2 εκατ. teu έναντι 1.762,4 εκατ. teu το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας μία άνοδο στο διακινούμενο φορτίο κατά 14,2%. Ειδικά τον Ιούλιο, η αύξηση ήταν 15,2% στα 323,3 εκατ. Teu από 280,6 εκατ. Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η China Shipping Ports (πρώην Cosco Pacific) εμφάνισε στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μικρή πτώση στον κύκλο εργασιών στα 274,983 εκατ. δολ. έναντι 276,538 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν και, όπως τονίζει σε σχετική ανακοίνωση, από τον κανόνα της μείωσης ξέφυγαν η ΣΕΠ και το Guangzhou South China Oceangate Terminal που σημείωσαν σημαντική αύξηση εργασιών.
Σε ό,τι αφορά τo τέρμιναλ της Guangzhou σημείωσε αύξηση στα έσοδα κατά 7%, στα 76,966 εκατ. δολ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τον όμιλο της Cosco, όπως προαναφέρθηκε, εμφάνισε ζημίες ύψους 7,2 δισ. γιουάν (1,1 δισ. δολ.) έναντι κερδών 2 δισ. γουάν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Εξαιρουμένων των εφάπαξ ζημιών, οι καθαρές ζημίες περιορίζονται στα 4,8 δις. γιουάν και συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την αναδιάρθρωση του ενεργητικού μετά τη συγχώνευση της Cosco και της China Shipping νωρίτερα εντός του έτους. Τα συνολικά έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 8,5% στα 30,9 δισ. γιουάν.