Αρνητικό είναι το μήνυμα που στέλνει η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Τέσσερις στους επτά τομείς της συγκεκριμένης αγοράς παρουσίασαν πτώση το δεύτερο τρίμηνο του 2016, μεταξύ των οποίων και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών.
Από την έντυπη έκδοση
Tης Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Αρνητικό είναι το μήνυμα που στέλνει η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Τέσσερις στους επτά τομείς της συγκεκριμένης αγοράς παρουσίασαν πτώση το δεύτερο τρίμηνο του 2016, μεταξύ των οποίων και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών.
Εξαίρεση αποτέλεσαν ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών που παρέμεινε θετικός αυξανόμενος κατά 2,1% -στον συγκεκριμένο κλάδο η ζήτηση για προϊόντα ψύξης αυξήθηκε 7%- καθώς και η αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (CE) που αυξήθηκε κατά 4,2%, με τις τηλεοράσεις, το σημαντικότερο τμήμα του τομέα, να παρουσιάζουν αύξηση κατά 8,4%.
Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία της GFK, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, μειώθηκε κατά 6,8%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ. Οι τομείς των φωτογραφικών ειδών και των προϊόντων πληροφορικής επηρεάστηκαν στον μεγαλύτερο βαθμό με πτώση 15,3% και 27,2% αντίστοιχα.
Αναλυτικά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε πτώση κατά 27,2%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες, οι φορητοί υπολογιστές και οι ταμπλέτες, μειώθηκαν κατά 32,1% και 37,4% αντίστοιχα. Αντίθετα, οι οθόνες υπολογιστών και τα περιφερειακά παιχνιδιών παρουσίασαν αυξητική τάση. Ύστερα από τέσσερα συνεχόμενα πτωτικά τρίμηνα, τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και οι εκτυπωτές παρέμειναν σταθερά σε πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2016, καθώς ο τομέας συνολικά παρουσίασε οριακή πτώση κατά 0,7%, σε σύγκριση με τον δεύτερο τρίμηνο του 2015.
Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών έπειτα από 6 θετικά τρίμηνα κατέγραψε πτώση το δεύτερο τρίμηνο του 2016, κατά 5,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση του τομέα, καθώς οι πωλήσεις των κινητών μειώθηκαν κατά 6,7%. Αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία των wearables (60,5%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015.
Στα φωτογραφικά είδη το δεύτερο τρίμηνο του 2015 παρατηρήθηκε μείωση 15,3%, σε σύγκριση με τη αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Στις μικρές οικιακές συσκευές το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ήταν μία περίοδος σταθεροποίησης για τον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών, καταγράφοντας μία μικρή αύξηση 1,1%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015.