Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2005 09:07

AstraZeneca: Αύξηση των πωλήσεων του σκευάσματος Crestor

ΜΕΡΙΔΙΟ αγοράς 50%, το οποίο έχασε το σκεύασμά της κατά της χοληστερίνης, Crestor, από τον περασμένο Νοέμβριο, μετά τις έρευνες των αρμοδίων αρχών για την ασφάλειά του, ανέκτησε πάλι η τρίτη μεγαλύτερη φαρμακευτική εταιρεία της Ευρώπης, AstraZeneca Plc.

Το Crestor απέσπασε το 6,4% της αμερικανικής αγοράς των σκευασμάτων κατά της χοληστερίνης την εβδομάδα που πέρασε, υψηλότερο του 5,7% που είχε υποχωρήσει στις αρχές Μαΐου, σύμφωνα με την έκθεση του οικονομικού αναλυτή της Sanford C. Bernstein & Co., Richard Evans. Η εταιρεία, με έδρα το Λονδίνο, δαπάνησε δύο φορές περισσότερα κεφάλαια πέρυσι για την προβολή του Crestor στους Αμερικανούς, καθώς την ίδια ώρα, ανάλογες δαπάνες έκανε και η Pfizer για το αντίστοιχο σκεύασμά της κατά της χοληστερίνης, Lipitor, τα δύο σκευάσματα με τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο.

Η American Heart Association, είπε αυτήν την εβδομάδα, ότι το Crestor είναι πιθανό, να συνδέεται με βλάβες στους μυς, σε αντίθεση με τα άλλα ομοειδή σκευάσματα. Οι καρδιολόγοι είπαν, ότι, η έκθεση αυτή είναι απίθανο να σταματήσει την αύξηση των πωλήσεων. Η AstraZeneca, βασίζεται στο Crestor, το οποίο σημειώνει την ταχύτερη αύξηση των πωλήσεων, πηγή εσόδων 908 εκατ. δολ. πέρυσι, για την πορεία της στο μέλλον.

Οι μετοχές της AstraZeneca, σημείωναν άνοδο 16 πένες, φθάνοντας στις 2.339 πένες η μία χθες στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, μετά την υποχώρησή τους κατά 15 πένες στις 24 Μαΐου, αποτέλεσμα της ανακοίνωσης της ομάδας των καρδιολόγων για το Crestor. Φέτος, οι μετοχές της φαρμακοβιομηχανίας έχουν σημειώσει άνοδο 24%, τρεις φορές υψηλότερη της ανόδου των μετοχών της Pfizer, της μεγαλύτερης φαρμακοβιομηχανίας, στον κόσμο. Χθες, οι μετοχές της Pfizer, σημείωναν άνοδο 23 σεντς, φθάνοντας στα 28,90 δολ. η μία στη Ν. Υόρκη.