Ένα από τα ουσιαστικότερα αεροδρόμια που θα «χτίσει» την παραχώρηση χαρακτηρίζεται το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη από τη Fraport, καθώς οι αναπτυξιακές του δυνατότητες είναι πολλαπλά μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο αεροδρόμιο ανάμεσα στα 14.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Ένα από τα ουσιαστικότερα αεροδρόμια που θα «χτίσει» την παραχώρηση χαρακτηρίζεται το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη από τη Fraport, καθώς οι αναπτυξιακές του δυνατότητες είναι πολλαπλά μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο αεροδρόμιο ανάμεσα στα 14.
Από αυτό το αεροδρόμιο η Fraport Greece ξεκίνησε, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την παρουσίαση του συστήματος αερολιμενικών τελών, το οποίο θα εφαρμοστεί με την ανάληψη της διαχείρισης του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης από την εταιρεία. Στη διαβούλευση συμμετείχαν περισσότεροι από 50 εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών και ενώσεων που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης η Fraport Greece τόνισε στους παρευρισκόμενους ότι δεσμεύεται στην παροχή εναρμονισμένων και διαφανών συστημάτων αερολιμενικών τελών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και γενικότερα στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Στη διαβούλευση η ομάδα διαχείρισης της Fraport Greece που αποτελείται από τον Αλεξάντερ Τσινέλ (CEO), τον Βαγγέλη Μπαλτά (CFO) και τον Μπιλ Φούλερτον (CTO) παρουσίασε στους συμμετέχοντες το σύστημα αερολιμενικών τελών, μια γενική εισαγωγή για τη Fraport Greece, καθώς και μία επισκόπηση για τα έργα υποδομής του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το αεροδρόμιο που εξυπηρετεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με πληθυσμό που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο, αλλά και το παραθεριστικό και θρησκευτικό κέντρο της Μακεδονίας που είναι η Χαλκιδική, σήμερα σχεδόν υπολειτουργεί, ενώ ο αεροσταθμός έχει κορεστεί και ξεπεραστεί προ πολλού.
Διπλασιασμός της επιβατικής κίνησης
Ένας από τους μεγάλους στόχους θα είναι η κατακόρυφη αύξηση της επιβατικής κίνησης, καθώς από τα 5 εκατ. επιβάτες το 2015 είναι αριθμητικά εφικτό να διπλασιαστεί αυτός ο αριθμός. Για το «Μακεδονία» ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διπλή εργολαβία του Δημοσίου (υπουργείο Υποδομών) για την επέκταση κατά 1.000 μέτρα, αλλά και αναβάθμιση του διαδρόμου 10-28 που θα επιτρέψει τη διεξαγωγή υπερατλαντικών πτήσεων και την προσέλκυση αεροπλάνων μεγάλου τύπου. Τα έργα αυτά θα τελειώσουν στις αρχές του 2018, όταν ήδη η Fraport θα ελέγχει τον αερολιμένα. Σχετικά με τον αεροσταθμό, όπως όλα δείχνουν θα αξιοποιηθεί ο υπάρχον χώρος, ο οποίος όμως θα μεταμορφωθεί και θα μεγαλώσει. Με ορίζοντα το 2020 ο αεροσταθμός θα διπλασιαστεί σε μέγεθος και από 27.400 τ.μ. θα φτάσει τα 62.400 τ.μ., δηλαδή θα υπερδιπλασιαστεί με επιπλέον 35.000 τ.μ. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πιο ευρύχωρος, με παρουσία εμπορικών καταστημάτων και μεγαλύτερους χώρους αναμονής στα gates, ενώ έμφαση θα δοθεί στην αρτιότητα του κτηρίου.
Θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών
Μελλοντικά υπάρχει η πρόβλεψη το κτήριο να φτάσει μέχρι και 109.500 τ.μ., καθώς οι δυνατότητες του αεροδρομίου είναι πολλαπλάσιες από αυτές που παρουσιάζει σήμερα. Εξίσου σημαντική είναι και η πρόβλεψη για αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών που σήμερα είναι 22 και προβλέπεται να φτάσει τις 28, χωρίς ωστόσο να είναι ακόμα σαφές αν θα έχουμε και προβλήτες πρόσδεσης (τις γνωστές φυσούνες) για κάποιες από αυτές τις θέσεις.
Το αεροδρόμιο Μακεδονία έχει επίσης το προσόν να είναι πολύ κοντά και σε άλλα σημαντικά αξιοθέατα στην ευρύτερη περιοχή, όπως ο Όλυμπος και το Δίον (απόσταση 1 ώρα), η Βεργίνα (λιγότερο από ώρα), η Χαλκιδική, το Άγιον Όρος (1 ώρα) κ.λπ.