Μια πιο ουσιαστική εμπλοκή με τον τουριστικό κλάδο διερευνά ο όμιλος Folli Follie Group, που διενεργεί σχετικές συζητήσεις με τον βασικό του στρατηγικό σύμμαχο, τη Fosun International (ελέγχει ποσοστό 13,9% στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρείας), η οποία διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία στην ξενοδοχειακή και ταξιδιωτική αγορά, μέσω των συμμετοχών της στον όμιλο Club Med αλλά και στον οργανισμό Thomas Cook.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Μια πιο ουσιαστική εμπλοκή με τον τουριστικό κλάδο διερευνά ο όμιλος Folli Follie Group, που διενεργεί σχετικές συζητήσεις με τον βασικό του στρατηγικό σύμμαχο, τη Fosun International (ελέγχει ποσοστό 13,9% στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρείας), η οποία διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία στην ξενοδοχειακή και ταξιδιωτική αγορά, μέσω των συμμετοχών της στον όμιλο Club Med αλλά και στον οργανισμό Thomas Cook.
Ως γνωστόν, η FF Group ενισχύει σταθερά την παρουσία της σε τουριστικές περιοχές, εισάγοντας το concept Collective Resort σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, με την ανάπτυξη boutique σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς (πρόσφατα άνοιξε το δεύτερο στη Μύκονο), ενώ στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τη Setur Servis Turistik έχει αναλάβει την λειτουργία της τουριστικής μαρίνας της Μυτιλήνης.
Η Fosun από την άλλη μεριά έχει εκφράσει ενδιαφέρον να ενισχύσει την παρουσία της στην ελληνική τουριστική αγορά. Εξάλλου, μέσω της Thomas Cook, στην οποία η συμμετοχή της βαίνει αυξανόμενη (προς το 10% από το αρχικώς αποκτηθέν 5%), έχει πρόσβαση σε εκατοντάδες ελληνικά ξενοδοχεία με γνωστά brands του χαρτοφυλακίου της. Ας σημειωθεί ότι πριν από ένα χρόνο περίπου, η Fosun International Limited σύναψε ειδική συμφωνία με την Thomas Cook Group plc στο πλαίσιο joint venture για την ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων της δεύτερης στην κινεζική αγορά, γεγονός που εντάσσεται στη στρατηγική της για επέκταση στη διεθνή τουριστική αγορά.
Το μοντέλο joint venture φέρεται να είναι στο τραπέζι και στις διερευνητικές συζητήσεις της Fosun με τη FF Group. Οι δύο πλευρές μελετούν concept μέσω του οποίου θα έχουν κοινή παρουσία στην αγορά εισφέροντας στο «τουριστικό πακέτο» η κάθε μία με την τεχνογνωσία που διαθέτει στον ξενοδοχειακό και εμπορικό τομέα, αντίστοιχα.
H προώθηση της επένδυσης στο Ελληνικό, όπου σημειωτέον η Fosun συμμετέχει στην κοινοπραξία που ανακηρύχθηκε ανάδοχος, αλλά και η αναζωογόνηση του κέντρου της Αθήνας με την ανάπτυξη νέων ξενοδοχειακών μονάδων αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στα επενδυτικά σχέδια του ελληνικού ομίλου. Το ενδιαφέρον εδράζεται στις επενδυτικές ευκαιρίες από την ανάπτυξη του real estate στην περιοχή του Ελληνικού, όπου η FF Group σχεδιάζει να αποκτήσει σημαντική παρουσία με τα σήματά της. Πιθανή είναι η παρουσία μέσω των πολυκαταστημάτων attica, που αναζητούν δυνατότητες επέκτασης στα νότια προάστια, αλλά και μέσω boutique των ισχυρών brands που διαθέτει ο όμιλος στο χαρτοφυλάκιό του.
Επίσης, η αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας και οι ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ομόνοια και στην Πλατεία Καραϊσκάκη ανακινούν τα σχέδια της FF Group για αξιοποίηση του ακινήτου του Μινιόν. Αν και προς το παρόν είναι πρώιμο να γίνουν προβλέψεις για την ακριβή χρήση του ακινήτου, οι σχεδιασμοί προκρίνουν την ανάπτυξη ορισμένων από τα πιο έμπορικά σήματα του χαρτοφυλακίου του ομίλου, πιθανόν και του business unit καλλυντικών, χωρίς όμως να αποκλείεται και η ανάπτυξη κάποιου νέου concept.
Τουριστική κίνηση
Η επενδυτική κινητικότητα έχει σαφή στόχο την αξιοποίηση της αυξανόμενης τουριστικής κίνησης της Αθήνας από επισκέπτες με προορισμό τις παραθεριστικές περιοχές της επικράτειας - οι οποίοι κάθε χρόνο πολλαπλασιάζονται.
Τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΤΕ δείχνουν ότι ήδη από το πεντάμηνο του 2016 οι διεθνείς αφίξεις στα αεροδρόμια της χώρας αυξάνονταν με ρυθμό σχεδόν 6%, ενώ με διψήφιο ρυθμό επιταχύνονταν οι αφίξεις σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Και τα μεγέθη επιταχύνονται μακροπρόθεσμα, παρά τη συγκυριακή νευρικότητα. Ενδεικτικό είναι επίσης ότι με διψήφιο ρυθμό αυξάνονται οι πωλήσεις των καταστημάτων αφορολόγητων ειδών, ενώ περιθώρια ανάπτυξης διαθέτει η αγορά tax free shopping (αγορές με επιστροφή ΦΠΑ), η οποία το 2015 σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης 19,4% με τους Κινέζους να ελέγχουν πάνω από 45% της πίτας, μερίδιο το οποίο πάντως περιορίζεται το 2016.