Σε ρυθμούς ανάπτυξης - για πρώτη φορά εντός του 2016 - κινήθηκε τον Ιούνιο ο κλάδος της μεταποίησης στην Ελλάδα, σημειώνοντας παράλληλα, τη μεγαλύτερη αύξηση της απασχόλησης από τον Ιούλιο του 2007.
Σε ρυθμούς ανάπτυξης - για πρώτη φορά εντός του 2016 - κινήθηκε τον Ιούνιο ο κλάδος της μεταποίησης στην Ελλάδα, σημειώνοντας παράλληλα, τη μεγαλύτερη αύξηση της απασχόλησης από τον Ιούλιο του 2007.
Συγκεκριμένα, ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης PMI της Markit κατέγραψε άνοδο στις 50,4 μονάδες έναντι 48,4 μονάδων τον Μάιο. Σημειώνεται ότι οι επιδόσεις άνω των 50 μονάδων υποδηλώνουν την ανάπτυξη του κλάδου.
Τα στοιχεία υπέδειξαν παράλληλα, αύξηση της παραγωγής, δίνοντας τέλος σε μια περίοδο πέντε μηνών κατά τη διάρκεια της οποίας δεν καταγράφηκε καθόλου ανάπτυξη. Σύμφωνα με τη Markit, η οριακή αύξηση της παραγωγής ήταν αποτέλεσμα των προσπαθειών που καταβλήθηκαν για την κάλυψη των παραγγελιών και την αντιμετώπιση του φόρτου εργασίας.
Tην ίδια ώρα, προσλήφθηκαν επιπλέον εργαζόμενοι και σημειώθηκε αύξηση των επιπέδων απασχόλησης για τέταρτη φορά μέσα στο 2016. Παρότι μέτριος, ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί σε διάστημα περίπου εννέα ετών, λόγω της ανάγκης για στήριξη των απαιτήσεων παραγωγής, όπως αναφέρθηκε συγκεκριμένα.
Η αύξηση της παραγωγής και του εργατικού δυναμικού είχε ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να καταφέρουν να ικανοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τον φόρτο εργασίας τους, γεγονός που υπογραμμίστηκε από την περαιτέρω μείωση των ανεκτέλεστων εργασιών. Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι τα επίπεδα εργατικού δυναμικού και απαιτήσεων παραγωγής τείνουν να συγχρονιστούν, ενώ ο ρυθμός με τον οποίο μειώθηκαν οι αδιεκπεραίωτες εργασίες ήταν ο ασθενέστερος που έχει καταγραφεί στο τρέχον έτος μέχρι σήμερα.
Παρά τις θετικές ενδείξεις ως προς τα επίπεδα παραγωγής και απασχόλησης, οι ρυθμοί αύξησης εξακολούθησαν να περιορίζονται από τις συνεχιζόμενες δυσκολίες εξασφάλισης νέων εργασιών. Το σύνολο των νέων παραγγελιών υποχώρησε για εικοστό δεύτερο συνεχή μήνα, λόγω του ομολογουμένως δυσοίωνου οικονομικού κλίματος που επικρατεί, γεγονός που σύμφωνα με μέλη του πάνελ ήταν αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων στην οικονομική πολιτική της χώρας.
Σε συνδυασμό με τα υψηλότερα ποσοστά Φ.Π.Α. και την υψηλότερη τιμή του χάλυβα, οι απεργίες, σύμφωνα με τη Markit, ώθησαν επίσης τις τιμές εισροών για τους Έλληνες κατασκευαστές στα υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί σε διάστημα δέκα μηνών, ενώ προκάλεσαν επίσης καθυστερήσεις στις παραδόσεις εισροών.
naftemporiki.gr