Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2005 18:02

ΟΤΕ: Καταγγελίες καταναλωτών για την ενεργοποίηση προεπιλογής φορέα

Ο ΟΤΕ, με σημερινή του ανακοίνωση ισχυρίζεται ότι έχει δεχθεί πλήθος καταγγελιών -έγγραφες και τηλεφωνικές- από πελάτες του, «οι οποίοι βρέθηκαν να πληρώνουν λογαριασμούς τηλεφώνου σε άλλες εταιρείες παρά τη θέλησή τους. Παρόμοιες καταγγελίες έχουν δεχθεί και πολλές καταναλωτικές οργανώσεις.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας ποικίλουν:

- Συχνά, διάφοροι αντιπρόσωποι εναλλακτικών παρόχων, παρουσιαζόμενοι ως συνεργάτες -ή ακόμα και ως υπάλληλοι- του ΟΤΕ, αφού πείσουν κατ' αρχήν τον πελάτη να δεχθεί κάποια ενημέρωση, στη συνέχεια καταγράφουν τα στοιχεία του και τον εγγράφουν στην εταιρεία την οποία εκπροσωπούν. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, έχοντας αποσπάσει τα προσωπικά στοιχεία των καταναλωτών τα χρησιμοποιούν για να ενεργοποιήσουν την προεπιλογή φορέα, παρά τη θέλησή τους, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές εν αγνοία τους να πραγματοποιούν κλήσεις μέσω της εταιρείας αυτής.

- Αλλες φορές, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον πελάτη, κάποιες εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας προχωρούν σε ενεργοποίηση της προεπιλογής φορέα χωρίς την εξουσιοδότηση του πελάτη.

- Σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ έχει ζητηθεί άρση της προεπιλογής από τον πελάτη, εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας έχουν αρνηθεί να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες.

- Τέλος, υπάρχουν και περιπτώσεις που έχουν καταγγελθεί ακόμη και απειλές ότι αν ο πελάτης δεν υπογράψει την αίτηση αλλαγής παρόχου σταθερής τηλεφωνίας θα του κοπεί το τηλέφωνο.

Ο ΟΤΕ έχει ήδη καταγγείλει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ορισμένες εταιρείες που έχουν υποπέσει στις παράνομες αυτές τακτικές στηριζόμενος στις καταγγελίες των πελατών του –που υπερβαίνουν τις 500- ενώ θα προχωρήσει και σε νέες, όπου και όποτε χρειαστεί.

Ο ΟΤΕ ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι η τηλεφωνική σύνδεση παραμένει ενεργή, και η δυνατότητα πραγματοποίησης κλήσεων δεν διακόπτεται σε καμία περίπτωση προεπιλογής».