ΤΟ ΠΟΣΟΝ του 1,2 δισ. δολ. ΗΠΑ, σε ένα venture, για την κατασκευή φορτηγών και λεωφορείων, με την Guangzhou Automobile Co., καθώς επεκτείνεται στο εξωτερικό, θα επενδύσει η Hyundai Motor Co., η οποία πέρυσι, ανέβαλε τα σχέδιά της για την κατασκευή φορτηγών αυτοκινήτων με την DaimlerChrysler AG.
Οι δύο εταιρείες, υπέγραψαν μνημόνιο συνεννόησης και θα δαπανήσουν 430 εκατ. δολ., για τη δημιουργία του venture στα νότια της κινεζικής πόλης, Γκουανγκζού, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Hyundai Motor, που εδρεύει στη Σεούλ. Το υπόλοιπο της επένδυσης της Hyundai, στο venture Guangzhou Hyundai Motor Co., θα γίνει το 2011.
Η δεύτερη προσπάθεια της Hyundai Motor, να εισέλθει στην αγορά φορτηγών αυτοκινήτων και λεωφορείων της Κίνας, θα τονώσει τη θέση της στην τρίτη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ν. Κορέας, επιδιώκει να αυξήσει την παραγωγή της στην Κίνα στο ένα εκατ. οχήματα ή στο 1/5 της παγκόσμιας παραγωγής της, μέχρι το 2010.
«Αυτή η κίνηση της Hyundai είναι σωστή, καθώς η αγορά εμπορικών αυτοκινήτων της Κίνας θα μεγαλώσει πολύ», ανέφερε η Park In Hee, η οποία διαχειρίζεται 1 δισ. δολ. ΗΠΑ σε μετοχές, με την KB Investment Trust Management Co., στη Σεούλ. Η ίδια είπε, ότι κατέχει μετοχές της Hyundai Motor.
Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας, έκλεισαν 0,9% χαμηλότερα στα 58.500 ουόν η μία στη Σεούλ. Συνολικά φέτος, έχουν σημειώσει άνοδο 5,4%, έναντι ανόδου 11% του δείκτη Kospi στο Χρηματιστήριο της Ν. Κορέας.
Η Guangzhou Hyundai, θα αρχίσει να παράγει αυτοκίνητα το 2007, με στόχο την παραγωγή 20.000 αυτοκινήτων ετησίως, η οποία θα αυξηθεί στα 50.000 το 2009 και στα 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 2011, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση. Η δημιουργία του venture, αποτελεί ακόμη θέμα διαπραγμάτευσης μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.
Επέκταση της αγοράς
Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, αυξήθηκαν σε ποσοστό 4,6% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, φθάνοντας στα 2,27 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με την Association of Automobile Manufacturers της χώρας, νωρίτερα αυτόν τον μήμα. Η παραγωγή, αυξήθηκε κατά 2,6%, φθάνοντας στα 2,31 εκατ. αυτοκίνητα.
Οι πωλήσεις φορτηγών, την ίδια χρονική περίοδο, σημείωσαν αύξηση 8%, φθάνοντας στα 527.700 οχήματα, σύμφωνα με την Ενωση.
Η ανακοίνωση του νέου venture, έρχεται ένα χρόνο μετά την διακοπή των σχέσεων της Hyundai Motor με την DaimlerChrysler, την πέμπτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, για την παραγωγή εμπορικών αυτοκινήτων, με στόχο την εξαγωγή τους στην Κίνα και την Ασία. Η Guangzhou Auto, ήδη παράγει αυτοκίνητα στην Κίνα με την Ηonda Motor Co. και την Toyota Motor Corp.
Τον Δεκέμβριο του 2004, η Hyundai Motor, εγκατέλειψε τα σχέδια για τη δημιουργία μονάδας συναρμολόγησης αυτοκινήτων με την Jianghuai Automobile Co., στα ανατολικά της κινεζικής επαρχίας Ανούϊ.
Η Hyundai Motor, παράγει περίπου το 75% των εμπορικών αυτοκινήτων της Ν. Κορέας, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών και των λεωφορείων. Αυτό, αποτελεί λιγότερο του 10% των συνολικών πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η εταιρεία, πούλησε περίπου 30.000 φορτηγά και περίπου 6.500 λεωφορεία το 2004.
«Είναι μια στρατηγική κίνηση για την Hyundai, να επεκταθεί στα νότια της Κίνας», ανέφερε ο Zhang Xin, οικονομικός αναλυτής της Guotai Junan Securities Co., στο Πεκίνο, συμπληρώνοντας: «Το να κατασκευάζεις εμπορικά αυτοκίνητα, είναι λιγότερο κερδοφόρο από το να κατασκευάζεις επιβατικά αυτοκίνητα στην Κίνα, αλλά η κατάσταση θα αλλάξει και η χρονική στιγμή είναι η κατάλληλη για την Hyundai να επεκταθεί τώρα σε αυτόν τον τομέα».
Η Hyundai Motor, το πρώτο τρίμηνο, ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, καθώς υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της στα 56.064 οχήματα. Η Κίνα, περιορίζει τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες σε δύο τοπικά venture για κάθε είδους οχήματα. Η Hyundai, ήδη κατασκευάζει επιβατικά αυτοκίνητα με την Beijing Automotive Industry Co. και φορτηγά με την Dongfeng Motor Group Co.
Η Hyundai του Πεκίνου, σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις της φέτος κατά 40%, στα 200.000 οχήματα, με το λανσάρισμα δύο νέων μοντέλων στην Κίνα, Το μοντέλο Tucson, άρχισε να πωλείται στις 16 Ιουνίου, ενώ το NF Sonata έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2005.
Η Hyundai Motor, επίσης, στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου της στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας, σε περίπου 20% μέχρι το 2010, από 9%, που κατέχει σήμερα.
Σημειώνεται, ότι, το venture με την Hyundai, ενδέχεται να βοηθήσει την Guangzhou Automobile, να επιτύχει τον στόχο της να καταστεί η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε ετών. Επίσης, η εταιρεία έχει στόχο, τον διπλασιασμό των πωλήσεων το 2007, σε πάνω από 100 δισ. γιουάν (12 δισ. δολ. ΗΠΑ), από 43 δισ. γιουάν που πραγματοποίησε το 2004.
Από την άλλη πλευρά, η Guangzhou Auto, προβλέπει, ότι οι πωλήσεις της θα υπερβούν τα 200 δισ. γιουάν το 2010, σύμφωνα με δήλωση του προέδρου της, Zhang Fangyou, στις 17 Μαΐου.
Το νέο venture της Hyundai Motor, αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από τις τοπικές εταιρείες, σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές. Σήμερα η Κίνα διαθέτει περισσότερες από 20 βιομηχανίες κατασκευής βαρέων φορτηγών και περισσότερες από 30 κατασκευάστριες λεωφορείων, σύμφωνα με τον Li Chunbo, αναλυτή της CITIC Securities Co., στο Πεκίνο. Ο ίδιος προβλέπει, ότι οι πωλήσεις εμπορικών αυτοκινήτων στην Κίνα, θα αυξηθούν κατά περίπου 14% φέτος, τη στιγμή που οι πωλήσεις επιβατικών, ενδέχεται να αυξηθούν σε ποσοστό 10%.
«Οι πελάτες εμπορικών αυτοκινήτων, έχουν μεγάλη ευαισθησία με τις τιμές και με τα εθνικά σήματα, τα οποία έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα τιμών έναντι των ξένων σημάτων», επεσήμανε ο Li.