Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 21 Ιουνίου 2005 21:11

Icap: Ανοδική η παραγωγή μαγιό, πτωτική των εσωρούχων

Πτωτική τάση παρουσίασε η εγχώρια παραγωγή των εσωρούχων την περίοδο 2000-2004 με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 3,7%, ενώ η παραγωγή των μαγιό ακολούθησε ανοδική πορεία την ίδια περίοδο, όπως προκύπτει από κλαδική μελέτη της Icap.

Η αγορά των μαγιό εμφάνισε μέση ετήσια αύξηση 6,7% την περίοδο 2000-2003, ενώ το 2004 υποχώρησε 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η εισαγωγική διείσδυση διαμορφώθηκε σε 29% το 2004 για τα εσώρουχα και σε 51% για τα μαγιό, παρουσιάζοντας διαχρονική αύξηση την περίοδο 2000-2004.

Στην εγχώρια αγορά εσωρούχων τη διετία 2005-2006 δεν αναμένεται αξιόλογη μεταβολή (μέση ετήσια αύξηση 1%), ενώ άνοδο προβλέπεται ότι θα εμφανίσει η αγορά των μαγιό, η οποία θα κυμανθεί μεταξύ 2%-4% ετησίως. Οι εισαγωγές από ασιατικές χώρες αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω τα προσεχή έτη.

Το κύριο κανάλι διάθεσης των εν λόγω προϊόντων είναι τα εξειδικευμένα καταστήματα, αν και το μερίδιό τους σημείωσε μείωση τα τελευταία χρόνια. Μέρος των πωλήσεων πραγματοποιείται πλέον από τις αλυσίδες καταστημάτων λιανικής πώλησης ετοίμων ενδυμάτων, καθώς και από τα πολυκαταστήματα. Μερίδιο αγοράς αποσπούν και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Σημαντικό κανάλι διάθεσης των εν λόγω προϊόντων αποτελούν και οι λαϊκές αγορές.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Icap, ο κλάδος χαρακτηρίζεται ως εντάσεως εργασίας. Προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν το κόστος τους, αρκετές είναι οι επιχειρήσεις οι οποίες έχουν οδηγηθεί στην ανάθεση μέρους ή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας σε τρίτες επιχειρήσεις, οι οποίες εδρεύουν κυρίως σε βαλκανικές χώρες. Επιπλέον, παρατηρείται ανακατάταξη των δραστηριοτήτων των παραγωγικών επιχειρήσεων και διεύρυνση του εισαγωγικού τομέα, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί την προσεχή διετία. Η συρρίκνωση του παραγωγικού τομέα αφορά κατά βάση τα εσώρουχα, ενώ η παραγωγή των μαγιό είναι ανοδική, καθώς στηρίζεται στην αυξανόμενη ζήτηση από το εξωτερικό.