Να λαμβάνουν υπόψη τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) της κοινωνίας καλεί τους διευθύνοντες συμβούλους η PwC, σύμφωνα με νέα έκθεσή της υπό τον τίτλο «Business through a new lens».
Να λαμβάνουν υπόψη τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) της κοινωνίας καλεί τους διευθύνοντες συμβούλους η PwC, σύμφωνα με νέα έκθεσή της υπό τον τίτλο «Business through a new lens».
Συγκεκριμένα, στη μελέτη αναλύονται τα αποτελέσματα της έκθεσης της PwC, σύμφωνα με τα οποία το 87% των διευθυνόντων συμβούλων θεωρεί ότι μέσα στην επόμενη πενταετία, οι εταιρείες θα δώσουν προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη έναντι της βραχυπρόθεσμης κερδοφορίας και ότι οι ανάγκες των πελατών και των ενδιαφερόμενων μερών θα παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην επιτυχία όλων.
Κατά συνέπεια - τονίζει η PwC - θα πρέπει να διαπιστωθεί έγκαιρα το πώς οι επιχειρηματικές στρατηγικές συμβάλλουν στην επιτυχία, ή περιορίζουν τον αρνητικό τους αντίκτυπο στις εθνικές δεσμεύσεις Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ).
Σημειώνεται ότι οι ΣΒΑ συμφωνήθηκαν το 2015 μεταξύ 193 χωρών για την επίτευξη 169 στόχων σε 17 τομείς οικονομικού, περιβαλλοντικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, δημιουργώντας ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ κυβερνήσεων και επιχειρήσεων. Σύμφωνα με ανεξάρτητες εκτιμήσεις, απαιτούνται πάνω από 11,5 τρισ. δολάρια για την επίτευξη των στόχων, μέσω επενδύσεων σε μεγάλο βαθμό από τον ιδιωτικό τομέα, για την ενδεχόμενη αναβάθμιση της υπάρχουσας τεχνολογίας των υφιστάμενων διαδικασιών, δεξιοτήτων και μισθών.
Η ατζέντα των Παγκόσμιων Στόχων αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στις επιχειρηματικές στρατηγικές και τις επενδύσεις, καθώς υλοποιούνται τα εθνικά και διεθνή σχέδια δράσης, εφαρμόζεται το ρυθμιστικό πλαίσιο και οι πολιτικές και μια ευρύτερη προσδοκία για τον ρόλο των επιχειρήσεων στην κοινωνία αναδεικνύεται.
Ήδη, το 84% των διευθυνόντων συμβούλων αναγνωρίζει ότι αναμένεται από την επιχείρησή τους να ανταποκριθεί στις ευρύτερες ανάγκες των ενδιαφερομένων μερών, ενώ το 52% υποστηρίζει ότι ήδη ξεκινήσει να μεταφέρει το επίκεντρό του από το κέρδος στις ανάγκες της ευρύτερης ομάδας μετόχων.
Οι συζητήσεις γύρω από τον ρόλο και την αποστολή των επιχειρήσεων αποτελούν μία από τις δυνάμεις που θα συμβάλουν στη μετάβαση από τη βραχυπρόθεσμη οπτική σε έναν πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα για τις αποφάσεις στρατηγικής και επενδύσεων. Σύμφωνα με την έκθεση της PwC, το 27% των διευθυνόντων συμβούλων υποστηρίζει ότι οι πελάτες τους θέλουν οι σχέσεις τους με τους οργανισμούς να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ενδιαφερόμενων μερών. Αυτό το ποσοστό αναμένεται να ανέλθει σε 44% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Το φαινόμενο θα μπορούσε να επιταχυνθεί σε τοπικό επίπεδο από εθνικές και διεθνείς πολιτικές για την επίτευξη των στόχων των καταναλωτών τους οποίους βλέπουν να καταλήγουν τελικά να γίνονται στόχοι των επιχειρήσεων, εκτιμά η PwC.