Σχέδια «απεμπλοκής» των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που διαρκούν πλέον δύο εβδομάδες, επεξεργάζονται από χθες κυβέρνηση αλλά και ιδιωτικός τομέας, αφού η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα με την ΟΜΥΛΕ απέβη άκαρπη.
Από την έντυπη έκδοση
Σχέδια «απεμπλοκής» των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που διαρκούν πλέον δύο εβδομάδες, επεξεργάζονται από χθες κυβέρνηση αλλά και ιδιωτικός τομέας, αφού η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα με την ΟΜΥΛΕ απέβη άκαρπη.
Ειδικά ο τομέας της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά κινδυνεύει με καταστροφή. Το Σαββατοκύριακο αναμένονται στον ΟΛΠ περίπου 15.500 επιβάτες κρουαζιέρας με οκτώ κρουαζιερόπλοια, τα οποία θα είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν αν δεν λυθεί η απεργία, ή αν δεν ανασταλεί προσωρινά. Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Κούβαρη, τα δύο εξ αυτών δεν είναι τεχνικά εφικτό να εξυπηρετηθούν σε άλλο λιμάνι.
Αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η κατάσταση δεν είναι καλύτερη, αφού ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαζομένων ως διαμαρτυρία για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας
Για τα προβλήματα της κρουαζιέρας στον Πειραιά είχε στείλει επιστολή πριν από λίγες ημέρες ο Bill Sharp, υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου της Carnival, ρωτώντας για τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του πλοίου «Royal Princess»της Princess Cruises, θυγατρικής του ομίλου.
Χθες όμως επισκέφτηκε ο ίδιος τον Πειραιά προκειμένου να εκτιμήσει από κοντά την κατάσταση. Παρά τις προσπάθειές του όμως να συναντηθεί με κυβερνητικούς αξιωματούχους δεν τα κατάφερε. Από την άλλη πλευρά τα στελέχη του ΟΛΠ με τα οποία συναντήθηκε δεν είχαν τη δυνατότητα να εγγυηθούν ότι θα λειτουργήσει κανονικά η βάση από μεθαύριο.
Για αυτόν τον λόγο ο πρόεδρος του ΟΛΠ σε έγγραφό του με το χαρακτηριστικό «εξαιρετικά επείγον» και με αποδέκτες τον υπουργό Ναυτιλίας, την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, επισημαίνει τον κίνδυνο να μην εξυπηρετηθούν τα εν λόγω πλοία λόγω των απεργιών, με απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την οικονομία.
Αλλά και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) σε νέα επιστολή της προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία αναφέρει ότι από την απεργία των λιμενεργατών, το Τελωνείο Πειραιά δεν μπορεί να διαθέσει ούτε ένα άτομο προκειμένου να παραμείνει ανοιχτός απόψε ο επιβατηγός σταθμός (passengers terminal) «Θεμιστοκλής», πλησίον του οποίου βρίσκεται παραβεβλημένο το κρουαζιερόπλοιο «Reflection» με περίπου 3.000 επιβάτες.
«Το κρουαζιερόπλοιο προβλέπεται να διανυκτερεύσει στον Πειραιά και είναι ανάγκη, όπως συμβαίνει σε όλα τα λιμάνια, να υπάρχει ευχέρεια μετακίνησης των επιβατών, τόσο προς τα αξιοθέατα των Αθηνών και την ευρύτερη περιοχή όσο και προς την πόλη του Πειραιά. Το αίτημα της διαχειρίστριας εταιρείας είναι να υπάρξει έστω ένα άτομο από πλευράς Τελωνείου για να μείνει η αίθουσα ανοιχτή το βράδυ, προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία εξυπηρέτηση στο ως άνω πλοίο, το οποίο συμβαίνει να έχει μακρά παραμονή στον λιμένα» αναφέρεται στην επιστολή.
Ο κ. Κόντες υπογραμμίζει εξάλλου ότι διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, από την όλη αυτή κατάσταση και συμπεριφορά, μελετούν σοβαρά την αλλαγή δρομολογίων παραλείποντας τον Πειραιά και με κατεύθυνση σε άλλους λιμένες, μεταξύ των οποίων και γειτονικών χωρών.
Τέλος, ουτοπικές διεκδικήσεις και αδιαφορία για τις συνέπειες των πράξεών τους στους εργαζόμενους του ΟΛΘ και αδράνεια στη διοίκηση του λιμανιού καταλογίζει ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για οικονομική καταστροφή του εισαγωγικού και του εξαγωγικού εμπορίου από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις και για επαπειλούμενη απώλεια θέσεων εργασίας από επιχειρήσεις των οποίων η βιωσιμότητα εξαρτάται άμεσα από την ομαλή λειτουργία του λιμανιού. «Είναι καιρός που πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στην τοπική κοινωνία και όχι μόνον, έστω και καθυστερημένα, διότι διαφορετικά τόσο η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. όσο και οι εργαζόμενοί της θα είναι στο μέλλον οι μόνοι υπόλογοι στη διαφαινόμενη καταστροφή του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Η υπομονή όλων έχει πλέον εξαντληθεί», τονίζουν οι ναυτικοί πράκτορες.
Η συνάντηση ΥΝΑ - ΟΜΥΛΕ
Μετά το τέλος της συνάντησης στο υπουργείο Ναυτιλίας ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος δήλωσε ότι μοναδική διέξοδος των εργαζομένων είναι ο αγώνας μέχρι τέλους.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατέθεσε στους εργαζόμενους ένα πλαίσιο προτάσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται η δυνατότητα μετατάξεων αλλά και μια γνωμάτευση από πλευράς του υπουργείου Εργασίας ότι παρά το γεγονός ότι δεν συμπεριλαμβάνεται ο Κανονισμός Εργασίας, δεν παύει να ισχύει.
Στο ίδιο έγγραφο προστίθεται ότι ακόμα και να αλλάξει, τα δικαιώματα των εργαζομένων στον ΟΛΠ προστατεύονται από τον νόμο 2688/1999. Καλεί μάλιστα τους εργαζόμενους να αναγνωρίσουν ότι έχει γίνει πολύ σοβαρή προσπάθεια για να εξασφαλιστούν τα δικαιώματά τους και να σταθούν με ρεαλισμό απέναντι στα δύσκολα ζητήματα, κάτι που δεν συνιστά ούτε υποχώρηση ούτε ήττα.
Άλλες επιπτώσεις
Η διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχει γίνει ιδιαίτερα προβληματική, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων, ενώ κάθε μέρα προστίθενται και νέα ζητήματα. Πιο συγκεκριμένα, προβλήματα πλέον αντιμετωπίζουν ακόμα και νωπά φορτία που βρίσκονται στον Πειραιά, αφού υπάρχει πρόβλημα με την κτηνιατρική υπηρεσία που κάνει τους ελέγχους. Η εγκατάστασή τους είναι εντός των ορίων του ΟΛΠ και λόγω απεργίας δεν μπορούν να περάσουν τα φορτία από την Cosco (ΣΕΠ Α.Ε.) που λειτουργεί κανονικά προς τον ΟΛΠ για έλεγχο.
Έκκληση για λύση από το ΕΒΕΑ
Την παρέμβαση των συναρμόδιων υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γ. Σταθάκη, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Σπίρτζη ζητεί με επιστολή και ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, προκειμένου να δοθεί λύση στα προβλήματα στις εισαγωγές και εξαγωγές που έχουν προκληθεί από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια.