ΣΤΗ μείωση της τιμής πώλησης, των υβριδικών της αυτοκινήτων, στην περίπου ίδια τιμή, που πωλούνται τα συμβατικά αυτοκίνητα, σήμερα, θα προχωρήσει μέχρι το 2020, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Honda Motor Co.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, επιθυμεί να μειώσει την τιμή των υβριδικών της αυτοκινήτων από 3 εκατ. γιέν (27.500 δολ. ΗΠΑ) έως 4 εκατ. γιέν, στην τιμή που πωλείται ένα Accord, σύμφωνα με τον επικεφαλής του συγκεκριμένου τμήματος της εταιρείας, Yozo Kami, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στο Τόκυο. H Honda, δεν έδωσε ωστόσο την ακριβή τιμή ενός οχήματος FXC.
«Μπορεί αυτή η τεχνολογία να μην χρησιμοποιηθεί ποτέ εάν δεν καταφέρει κανείς να μειώσει το κόστος παραγωγής μέχρι το 2020», επεσήμανε ο Kami. «Μπορεί να χρειαστούν άλλα 10 χρόνια από σήμερα για να μειώσουμε το κόστος αυτών των αυτοκινήτων, στα 10 εκατ. γιέν», πρόσθεσε.
Οι πιο σκληροί νόμοι για τη μόλυνση της ατμόσφαιρας, σε συνδυασμό με τις υψηλότερες τιμές των καυσίμων, ώθησαν την Honda, την Toyota Motor Corp. και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, να δαπανήσουν δισεκατομμύρια δολάρια, για την παραγωγή αυτοκινήτων που κινούνται με υδρογόνο ή με βενζίνη και ηλεκτρισμό. Η Honda, είναι η πρώτη που παρουσίασε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το 2002, και παραχωρεί το FCX με leasing, προς 800.000 γιλέν τον μήνα στην Ιαπωνία, για χρονικό διάστημα ενός έτους.
Οι 19 πελάτες της Honda που χρησιμοποιούν το FCX, περιλαμβάνουν τις πολιτείες της Καλιφόρνια και της Ν. Υόρκης στις ΗΠΑ και το Χοκάϊντο, στα βόρεια της Ιαπωνίας.
Το Honda FCX μπορεί να διανύσει 430 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ του, ενώ το FCHV της Toyota, διανύει 330 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα πεπιεσμένου υδρογόνου και αναπτύσσει ταχύτητα 155 χιλιομέτρων την ώρα.
Η Toyota θα προσφέρει με leasing 30 μηνών, στην κεντρική και τοπική κυβέρνηση της Ιαπωνίας, αυτοκίνητα, με την καταβολή περίπου 1,05 εκατ. γιέν, από την 1η Ιουλίου.
Οι μετοχές της Honda, υποχωρούσαν 0,6%, φθάνοντας στα 5.410 γιέν η μία, στις 3 μ.μ., κατά το τέλος της συνεδρίασης, στο Χρηματιστήριο του Τόκυο.