Σε πορεία προσέγγισης της ελληνόκτητης ναυτιλίας βρίσκεται η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο οι δύο πλευρές να πλεύσουν σε παράλληλες ρότες. Στο πλαίσιο αυτό, όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, τη Δευτέρα 6 Ιουνίου την έναρξη των «Ποσειδωνίων 2016» θα κηρύξει ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σε πορεία προσέγγισης της ελληνόκτητης ναυτιλίας βρίσκεται η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο οι δύο πλευρές να πλεύσουν σε παράλληλες ρότες. Στο πλαίσιο αυτό, όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, τη Δευτέρα 6 Ιουνίου την έναρξη των «Ποσειδωνίων 2016» θα κηρύξει ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης, ο κ. Δρίτσας ανέφερε επίσης ότι στόχος της πολιτικής της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση πλοίων και ναυτιλιακών εταιρειών, η ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, η ανάπτυξη του maritime cluster και οι ναυτιλιακές επενδύσεις.
Επίσης θα επιδιωχθεί, τόνισε ο υπουργός, η ανάδειξη των σημαντικών προοπτικών απασχόλησης στον ναυτιλιακό τομέα, για ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, με υψηλό δείκτη ανταπόδοσης στην κορυφαία ναυτιλία του κόσμου. Στο ίδιο πλαίσιο θα γίνει προσπάθεια να αναδειχθούν και όλες οι άλλες θαλάσσιες δραστηριότητες στις οποίες η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, η κρουαζιέρα και το διαμετακομιστικό εμπόριο μέσω των ελληνικών λιμένων.
Στην πρώτη θέση
Οι εκπρόσωποι του ελληνικού εφοπλισμού στο σύνολό τους στάθηκαν κυρίως στις «άστοχες», όπως τις χαρακτήρισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, προσεγγίσεις περί ανταγωνιστικότητας διεθνών φορέων, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τόσο ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας όσο και ο πρόεδρος του Committee Χαράλαμπος Φαφαλιός, αλλά και ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των «Ποσειδωνίων» Γιάννης Λύρας αναφέρθηκαν στο πλήρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί η ελληνική ναυτιλία.
Επίσης ο κ. Πατέρας σημείωσε: «Παρά τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ο ποντοπόρος στόλος της Ελλάδας καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στον κόσμο και επεκτείνεται συνεχώς, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις τρέχουσες 350 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων». Από την πλευρά του, ο κ. Βενιάμης δήλωσε: «Τα ‘’Ποσειδώνια’’ προβάλλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη σημασία του κλάδου της εμπορικής ναυτιλίας και τις απαραίτητες υπηρεσίες που προσφέρει στο διεθνές εμπόριο και στην παγκόσμια οικονομία. Η εντυπωσιακή αυτή έκθεση δείχνει έμπρακτα και την ανεκτίμητη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε μια κρίσιμη περίοδο για την οικονομία μας και εν μέσω αντίξοων συνθηκών που απορρέουν τόσο από πιέσεις της παγκόσμιας αγοράς όσο και από πρόσφατες άστοχες προσεγγίσεις ευρωπαϊκών οργάνων, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί την πρώτη θέση διεθνώς με το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight και το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φιλοξενεί με υπερηφάνεια το πιο σημαντικό διεθνές εμπορικό γεγονός της ναυτιλίας».
Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, δήλωσε με τη σειρά του: «Ενώ η Ελλάδα αγωνίζεται σθεναρά να ανακάμψει έπειτα από πολλά χρόνια οικονομικής δυσχέρειας, η ναυτιλιακή βιομηχανία, ως υπόδειγμα εφευρετικότητας και προνοητικότητας, αναδεικνύεται ο ηγέτης στις περισσότερες αγορές μεταφοράς ξηρού φορτίου. Παρότι πολλοί τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας υφίστανται οδυνηρές προσαρμογές, ο κλάδος με τη θετική του στάση δείχνει ότι όχι μόνο είναι ικανός να επιβιώσει αλλά και να ευημερήσει. Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να συνεχίσει να στηρίζει τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας με κάθε δυνατό τρόπο, διότι χωρίς τη ναυτική της κληρονομιά η Ελλάδα δεν θα ήταν η περήφανη χώρα που είναι σήμερα».
Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν μπροστά μας, όπως επεσήμανε ο Γιάννης Κ. Λύρας: «Παρ’ όλο που η Ελλάδα βιώνει την πιο βαθιά και μεγαλύτερη σε διάρκεια οικονομική κρίση από τότε που προσχώρησε στην τότε ΕΟΚ των 9 κρατών-μελών, το 1981, τα ‘’Ποσειδώνια 2016’’ δεν έχουν χάσει τίποτα από την αίγλη τους. Η επιτυχία και ο δυναμισμός της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας αποτυπώνεται με τον πιο εύγλωττο τρόπο στην έκθεση αυτή. Σχεδόν η μισή ναυτιλιακή δραστηριότητα της Ε.Ε. βρίσκεται στα χέρια της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, η οποία στηρίζει το ελληνικό και ευρωπαϊκό ναυτιλιακό cluster και συμβάλλει ετησίως σημαντικά στην ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία. Κι αυτό, παρότι η πορεία της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας υπονομεύεται -ελπίζουμε χωρίς πρόθεση- από την έρευνα που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο νομικό και φορολογικό καθεστώς που ισχύει επί μακρόν στην ελληνική ναυτιλία. Όπως προκύπτει, άλλωστε, από το εντυπωσιακό μέγεθος και την απήχηση των φετινών ‘’Ποσειδωνίων’’, το καθεστώς αυτό υπήρξε μέχρι τώρα ιδιαίτερα αποτελεσματικό».
Χαιρετίζοντας τη διοργάνωση των «Ποσειδωνίων», ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ζήτησε να επιστρέψει η διοργάνωση στον Πειραιά, αναφέροντας πως καταβάλλονται συστηματικές προσπάθειες για να δημιουργηθούν στον Πειραιά κατάλληλες υποδομές για τη φιλοξενία της. Ωστόσο υπογράμμισε ότι αυτή την περίοδο δεν είναι έτοιμη η πόλη να συζητήσει το ενδεχόμενο επιστροφής της έκθεσης. Χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χαράλαμπος Σημαντώνης, ο οποίος αναφέρθηκε εκτενώς στα οφέλη για την Ελλάδα από τη διεξαγωγή της έκθεσης «Ποσειδώνια» στη χώρα μας.
Η έκθεση
Με αύξηση του εκθεσιακού χώρου που υπερβαίνει το 15% και συνολική έκταση που ξεπερνά τα 40.000 τετραγωνικά μέτρα, καθώς και πάνω από 40 συνέδρια και νέα αθλητικά γεγονότα, τα φετινά «Ποσειδώνια» θα είναι τα μεγαλύτερα στη σχεδόν 50ετή ιστορία τους, όπως επιβεβαιώνεται από τους διοργανωτές της πιο σημαντικής ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο.
Περισσότεροι από 1.800 εκθέτες από 89 χώρες θα δώσουν το «παρών» στα «Ποσειδώνια 2016», που ανοίγουν τις πύλες τους τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, για μία εβδομάδα, στη διάρκεια της οποίας τα πιο διακεκριμένα στελέχη του κλάδου της ναυτιλίας από όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να κλείσουν επιχειρηματικές συμφωνίες στο πλαίσιο της έκθεσης-θεσμού.
Συνολικά αναμένονται περίπου 20.000 επισκέπτες.«Η ανάπτυξη των ‘’Ποσειδωνίων’’ είναι αποτέλεσμα της ικανότητας της ελληνικής ναυτιλίας να προσαρμόζεται στις σύγχρονες προκλήσεις και να διατηρεί την ηγετική θέση στον κλάδο χάρη στον δυναμισμό, την επιχειρηματική οξυδέρκειά της και τη συνεχή αναβάθμιση και ανανέωση του προϊόντος της» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής της έκθεσης.
Περίπτερο του ΟΤΕ
Το «παρών» σε ένα από τα σημαντικότερα ραντεβού της παγκόσμιας ναυτιλίας, τα «Ποσειδώνια 2016» δίνει και φέτος, παρουσιάζοντας νέες καινοτόμες λύσεις και προϊόντα τηλεπικοινωνιών, για την ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά η OTESAT_MARITEL, μέλος του Ομίλου OTE. Στο περίπτερο της OTESAT_MARITEL (1.201, Hall 1) οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις τεχνολογίες αιχμής, τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και τις ολοκληρωμένες λύσεις που παρέχει η εταιρεία.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τη νέα αναβαθμισμένη ICT λύση s@tGate V9, συμβατή και με το Inmarsat Fleet Xpress, με τη υιοθέτηση της οποίας τα πλοία και τα πληρώματα τους έχουν υπηρεσίες internet, e-mail και φωνής, αξιοποιώντας συγχρόνως πλήρως τα συνδρομητικά τους πακέτα σε data και φωνή. Ακόμη, στο περίπτερο της OTESAT_MARITEL θα παρουσιάζονται το νέο σύστημα Inmarsat Fleet Xpress, νέες υπηρεσίες e-training και e-vessel, τα δορυφορικά τερματικά του Fleet Xpress COBHAM Sailor GX60, GX100 από την COBHAM, τον μεγαλύτερο παγκοσμίως κατασκευαστή δορυφορικών κεραιών, καθώς και υπηρεσίες και εξοπλισμός γέφυρας πλοίων.