Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 28 Ιουνίου 2005 11:54

Alitalia: Σχέδια για reserve stock split και καθυστέρηση εξόφλησης χρέους

ΣΕ reserve split των μετοχών της, δηλ. στην αύξηση της ονομαστικής αξίας της μετοχής της, ανάλογης του αριθμού των μετοχών που κυκλοφορούν, αλλά και στην καθυστέρηση της εξόφλησης του χρέους της, για να κάνει τις μετοχές της, πιο ελκυστικές, εν όψει της πώλησής τους, φέτος, θα προχωρήσει η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ιταλίας, Alitalia SpA.

H Alitalia, θα δώσει στους επενδυτές μία νέα μετοχή για κάθε 30 μετοχές που κατέχουν, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας, που εδρεύει στη Ρώμη, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χθες το βράδυ. Η εταιρεία θα επιμηκύνει τη λήξη των ομολόγων της, αξίας περίπου 714 εκατ. ευρώ (869 εκατ. δολ.) μέχρι το 2010 από το 2007 και θα αυξήσει το κουπόνι στο 7,5% από 2,9%.

«Η μείωση του αριθμού των μετοχών θα ευνοήσει τη ρευστότητα και τις συναλλαγές στο Χρηματιστήριο, καθιστώντας πιο εύκολη την ανάγνωση της αξίας της κάθε μίας μετοχής, ευνοώντας τους υπάρχοντες και τους δυνητικούς αγοραστές», όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Alitalia.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του ιταλικού αερομεταφορέα, Giancarlo Cimoli, σχεδιάζει να πουλήσει 1,2 δισ. ευρώ, σε νέες μετοχές, φέτος, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την πρόθεση της αεροπορικής εταιρείας να επιστρέψει στην κερδοφορία και να προετοιμαστεί για μία πιθανή εξαγορά από την Air France-KLM Group. Ο Cimoli, προσπαθεί επίσης να μειώσει το κόστος κατά περίπου ένα δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Η αεροπορική εταιρεία εμφάνισε ζημίες, στα τέσσερα, από τα πέντε τελευταία χρόνια, και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε στο περίπου 43% από 60%, που ήταν πριν από δύο χρόνια.

«Είναι ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για την εταιρεία καθώς πιέζεται από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου, σε συνδυασμό με την αύξηση του ανταγωνισμού», ανέφερε ο Davide Sciannimonaco, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων μετοχών της Societe Generale SA, στο Παρίσι, συμπληρώνοντας: «Μια συμμαχία είναι το κλειδί για την Alitalia τώρα, καθώς και το πρώτο βήμα για τις μετοχές της».

Οι μετοχές της εταιρείας, υποχωρουσαν 2,7%, φθάνοντας στα 24,3 σεντς του ευρώ και σήμερα στις 9:13' π.μ., σημείωναν απώλειες 1,7%, στο Μιλάνο.

Χθες, οι μέτοχοι, ενέκριναν το σχέδιο της Alitalia, να χρησιμοποιήσει τα αποθεματικά της, για να αντισταθμίσει τη ζημία του προηγούμενου έτους. Το διοικητικό της συμβούλιο, είπε, ότι θα ζητήσει από τους μετόχους, την διεύρυνση της προθεσμίας για την πώληση των μετοχών στις 31 Δεκεμβρίου, κατά τη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης, στις 29 Ιουλίου.

Η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το ποσόν των 235 εκατ. ευρώ από το αποθεματικό της, προκειμένου να μειώσει τη ζημία του 2004, κατά περίπου 575 εκατ. ευρώ.

Στις 7 Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικύρωσε τη δημιουργία της AZ Fly και της AZ Servizi, υπό τον όρο, ότι, η ιταλική κυβέρνηση θα πληρώσει την ίδια τιμή με τους ιδιώτες επενδυτές για οποιαδήποτε νέα μετοχή της αεροπορικής εταιρείας. Η προγρμματισμένη επένδυση ύψους 216 εκατ. ευρώ στην AZ Servizi, από την κρατική εταιρεία επενδύσεων Fintecna SpA, θα πρέπει επίσης να σεβαστεί τις συνθήκες της αγοράς, σύμφωνα με την Επιτροπή.

Η ιταλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει το 62% της Alitalia, απέσπασε πέρυσι την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την εγγύηση δανείου ύψους 400 εκατ. ευρώ, προκειμένου να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την εταιρεία κατά τη διάρκεια της αναδιοργάνωσής της. Τα σχέδια του Cimoli, οδήγησαν σε απεργίες το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας.

Ο Επίτροπος Μεταφορών, Jacques Barrot, ο οποίος ελέγχει την αρωγή της κυβέρνησης στην αεροπορική βιομηχανία, άρχισε έρευνα στην αναδιοργάνωση της Aitalia τον Ιανουάριο. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, από την άλλη πλευρά, διαμαρτυρήθηκαν στην Επιτροπή, ότι το σχέδιο ισοδυναμεί με παράνομη κρατική βοήθεια.