Την αντίδραση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης προκάλεσε η απόφαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας να προκηρύξει 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, από αύριο Πέμπτη 26 Μαΐου.
Από την έντυπη έκδοση
Την αντίδραση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης προκάλεσε η απόφαση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας να προκηρύξει 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, από αύριο Πέμπτη 26 Μαΐου.
Η ΔΝΕ ζητά την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα ώστε να ληφθούν μέτρα για να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις αυτές στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ και να συνεχίσουν τα λιμάνια να λειτουργούν σε ομαλούς ρυθμούς προς όφελος της γενικότερης ανάπτυξης του τόπου.
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ανησυχία εκφράζεται κυρίως για δύο λόγους. Πιο συγκεκριμένα, την αγορά απασχολεί το ενδεχόμενο να συνεχιστούν σε βάθος οι απεργιακές κινητοποιήσεις.
Μια τέτοια εξέλιξη, εξηγούν κύκλοι του λιμανιού στη «Ν», θα δοκιμάσει τις αντοχές του εμπορίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (κυρίως χύδην φορτίο), αφού στον Πειραιά στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η Cosco και από τον οποίο γίνεται σχεδόν όλη η κίνηση teu φέτος, οι εργαζόμενοι δεν έχουν εκφραστεί υπέρ των κινητοποιήσεων της ΟΜΥΛΕ.
Παρ’ όλα αυτά, σε περίπτωση που οι κινητοποιήσεις διαρκέσουν σε μάκρος, θα επηρεαστεί και ο Πειραιάς, αφού θα σταματήσει η διακίνηση στο car terminal.
Έκκληση
Την ίδια στιγμή η ΔΝΕ απευθύνει έκκληση προς την ΟΜΥΛΕ προκειμένου να επανεκτιμήσει και να επανακαθορίσει τη θέση της αναφορικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Παράλληλα καλεί και τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα, ακόμα και ένδικα, προς την κατεύθυνση της άμεσης εξομάλυνσης της λειτουργίας των λιμανιών.
Στον αντίποδα, πάντως, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας θέτει ζήτημα εργασιακών σχέσεων. Τονίζει ότι σε μια περίοδο «τρομακτικής ανεργίας είναι αδιαπραγμάτευτο για μας η σταθερή εργασία, που απορρέει από θεσμικές κατοχυρώσεις, με χαρακτήρα συλλογικών συμβάσεων».
Η ΟΜΥΛΕ καταγγέλλει ότι εδώ και τρεις μήνες βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με τις διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ και τα συναρμόδια υπουργεία. Κατέθεσε προτάσεις, οι οποίες όπως επισημαίνει είναι απόλυτα συμβατές με την ελληνική και ενωσιακή νομοθεσία, καθώς και με την πρακτική λειτουργία των λιμανιών.
Η ΟΜΥΛΕ υπογραμμίζει όμως ότι «αν και η κυβέρνηση αποδέχτηκε την ορθότητα των προτάσεών μας, ενώ όπως μας κοινοποιήθηκε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στις 8 Απριλίου στη συνάντησή του με την ηγεσία της Cosco πρόταξε την ανάγκη κατοχύρωσης των εργασιακών σχέσεων και αποδέχτηκε τις προτάσεις που καταθέσαμε, dυστυχώς, παρά τα ωραία λόγια, τίποτα δεν προχωράει στην πράξη κι ενώ συζητάμε τώρα τρεις μήνες με την κυβέρνηση δεν βλέπουμε αποτέλεσμα.
Η κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων στη σημερινή εποχή είναι επιβεβλημένη και ιστορικά αναγκαία».
Παρουσίαση
Στη μείωση των δαπανών οφείλεται η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ΟΛΠ για το 2015. Την επισήμανση αυτή έκανε ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ Σταύρος Χατζάκος, κατά την παρουσίαση της εταιρείας στους θεσμικούς επενδυτές.
Όπως τόνισε συγκεκριμένα, επιτεύχθηκε μείωση των παροχών τρίτων κατά 15,46%, των αναλώσεων ανταλλακτικών και υλικών κατά 43,61%, καθώς και των αμοιβών προσωπικού κατά 4,05% έναντι του 2014. Καθοριστική ήταν επίσης η επίπτωση των προβλέψεων στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων.
Ανέφερε επίσης ότι τα χρηματικά διαθέσιμα του Οργανισμού ανήλθαν στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς στα 60,248 εκατ. ευρώ έναντι 55,283 εκατ. ευρώ, όταν μάλιστα κατά το 2015 εξοφλήθηκαν πλήρως υποχρεώσεις προς το ΙΚΑ ύψους 14 εκατ. ευρώ.
Όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Χατζάκος, «ο ΟΛΠ Α.Ε. κατά το 2015, όχι απλώς διατήρησε αλλά και βελτίωσε την κερδοφορία του περιορίζοντας τα έξοδά του, εξοφλώντας τις υποχρεώσεις του, ενώ προχωρά σε επικαιροποίηση των προβλέψεων εξορθολογίζοντας τον ισολογισμό του».
Οι κρουαζιέρες
Αλλά και η κρουαζιέρα ενδεχομένως να αντιμετωπίσει προβλήματα σε περίπτωση δυναμικών κινητοποιήσεων. Μάλιστα η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Κρουαζιέρας αναμένεται να συναντηθεί σήμερα με εκπροσώπους από την ΟΜΥΛΕ προκειμένου να συζητήσουν για τη λειτουργία της βάσης κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων.
«Το λιμάνι του Πειραιά φέτος ευνοείται από τις συγκυρίες στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να αναμένεται κάθετη αύξηση στο home port» σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ Θεόδωρος Κόντες και συμπληρώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να διακινδυνεύσει η εικόνα του λιμανιού.