Μία νέα «Αδριατική» στο δυτικό άκρο της Μεσογείου ανακάλυψε η θυγατρική του Ομίλου MIG, Attica Group, η οποία εμφανίζεται έτοιμη να δρομολογήσει δύο πλοία στις γραμμές Ισπανίας-Μαρόκου.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Μία νέα «Αδριατική» στο δυτικό άκρο της Μεσογείου ανακάλυψε η θυγατρική του Ομίλου MIG, Attica Group, η οποία εμφανίζεται έτοιμη να δρομολογήσει δύο πλοία στις γραμμές Ισπανίας-Μαρόκου.
Η ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, με υγιή πλέον τη χρηματοοικονομική της εικόνα, μετά και την εμπλοκή του επενδυτικού fund Fortress, αρχίζει να υλοποιεί επεκτατικές κινήσεις που της προσδίδουν μία νέα αξία. Έτσι, μετά τη γραμμή ΗΠΑ-Κούβα έβαλε ρότα και για μία ακόμη μεγάλη διεθνή αγορά, αυτή των γραμμών Ισπανίας-Μαρόκου.
Πρόκειται για μία αγορά ετήσιου τζίρου άνω των 350 εκατ. ευρώ, όσο περίπου των γραμμών της Αδριατικής, ένα μέρος της οποίας θα διεκδικήσει και η Attica Group σε συνεργασία με consortium από τράπεζες του Μαρόκου μέσω μίας νέας εταιρείας, της African Moroccan Line, όπως αναφέρει ο ισπανικός Τύπος.
H «Ν» απευθύνθηκε στην Attica Group, στελέχη της οποίας ωστόσο δεν θέλησαν να κάνουν κανένα σχόλιο καθώς είναι προφανές ότι ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες.
Πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι η Attica σχεδιάζει να δρομολογήσει δύο πλοία στη γραμμή, το «Διαγόρας» και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» το οποίο θα ναυλώσει από την ΑΝΕΚ, εφόσον βέβαια λήξει η ναύλωση του εν λόγω πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Πάντως, η στρατηγική της επέκτασης των δραστηριοτήτων σε διεθνείς γραμμές δεν είναι ξένη στα στελέχη της καθώς και στο παρελθόν, με βασικό μέτοχο τον κ. Περικλή Παναγόπουλο, είχε επεκταθεί στις γραμμές της Σκωτίας και της Βαλτικής.
Τα τελευταία δύο χρόνια με βάση τα νέα δεδομένα που είναι η σημαντική πτώση του κόστους των καυσίμων και η στρατηγική συνεργασία με τη Fortress, η διοίκηση του Ομίλου Attica έθεσε και πάλι στο στόχαστρο της νέες αγορές, πέραν της εδραίωσης της ηγετικής της θέσης στις γραμμές της ακτοπλοΐας. Στηριζόμενη στη σημαντική τεχνογνωσία των στελεχών της άρχισε να μελετά διεθνείς γραμμές, ενώ παράλληλα εξετάζονται όλα τα σενάρια ανάπτυξης του Ομίλου, μηδέ εξαιρουμένης της εμπορικής ναυτιλίας, όπως επίσης και η περαιτέρω άντληση κεφαλαίων από αγορές όπως η αμερικανική που είναι έτοιμη να χρηματοδοτήσει επιτυχημένα business plan και «deals».
Ανταγωνισμός
H επέκταση σε νέες αγορές πέραν των αυξημένων εσόδων και των βελτιωμένων αποτελεσμάτων δίνουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει με καλύτερες προοπτικές και στον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στις γραμμές της Αδριατικής με τον Όμιλο Grimaldi.
Η νέα στρατηγική αποκαλύφθηκε ένα χρόνο πριν από τον προηγούμενο Μάιο, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group Σπύρος Πασχάλης ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή τα 20 χρόνια της θυγατρικής του Ομίλου Superfast Ferries, ότι εξετάζονται ανοίγματα σε νέες αγορές εκτός Ελλάδας και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, τη Δυτική Μεσόγειο και τη Βόρειο Ευρώπη.
Παράλληλα σημείωνε ότι υπάρχουν πλάνα που προβλέπουν τη ναυπήγηση νέων πλοίων, πλάνα που συζητούνται ήδη με ναυπηγεία.
ΗΠΑ-Κούβα
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, λίγες ημέρες αργότερα, τον Ιούλιο του 2015, η Attica Group ανακοίνωνε τη λήψη ειδικής άδειας από το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο των ΗΠΑ για τη δρομολόγηση επιβατηγών πλοίων ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Κούβα.
Η ελληνική εταιρεία στοχεύει σε καθημερινά απευθείας δρομολόγια ανάμεσα στο λιμάνι του Μαϊάμι, στη Φλόριντα και στο λιμάνι της Αβάνας στην Κούβα. Η απόσταση είναι 230 μίλια και θα καλύπτεται σε λιγότερο από 10 ώρες. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη χορήγηση των απαραίτητων κανονιστικών και άλλων αδειών και από την κυβέρνηση της Κούβας. Μετά την Κούβα, σειρά πήρε η γραμμή Ισπανίας-Μαρόκου.
Τα αποτελέσματα
H Αttica Group είδε τα κέρδη στη χρήση του 2015 να εκτοξεύονται, λόγω της αύξησης των εσόδων αλλά και της μείωσης του κόστους καυσίμων. Αναλυτικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους στη χρήση 2015 ανήλθαν στα 33,18 εκατ. έναντι κερδών 4,27 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014, σημειώνοντας αύξηση 677% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 80,70 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 42,35 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014 (αύξηση 91%). Τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν στα 277,63 εκατ. ευρώ έναντι 266,66 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014 (αύξηση 4%).