Εφικτούς χαρακτήρισε τους στόχους της είσπραξης 2 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις έως το τέλος του χρόνου και συνολικά έξι δισ. ευρώ μέχρι το 2018 ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Τι είπε για αεροδρόμια, λιμάνια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, logistics centers, ΔΕΣΦΑ και Ελληνικό.
Εφικτούς χαρακτήρισε τους στόχους της είσπραξης 2 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις έως το τέλος του χρόνου και συνολικά έξι δισ. ευρώ μέχρι το 2018 ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.
Μιλώντας τη Δευτέρα σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΑ, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι το ταμείο θα είναι βασικός πυλώνας του νέου υπερταμείου που δημιουργείται.
Όπως ανέφερε ο ίδιος, οι επόμενοι στόχοι του ΤΑΙΠΕΔ, πέραν της ολοκλήρωσης των έργων που βρίσκονται σε πορεία αξιοποίησης, είναι η ιδιωτικοποίηση μέρους της ΔΕΠΑ, των ΕΛΠΕ της ΔΕΗ, τουριστικών λιμένων και μαρίνων, καθώς και ακινήτων του Δημοσίου.
Ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε αισιόδοξος του για τους στόχους του νέου ταμείου, αν και, όπως είπε, «είμαστε σε οριακή στιγμή, δίνεται καθημερινή μάχη». Ακόμη είπε ότι η κοινωνία έχει συνειδητοποιήσει τη σημασία των αποκρατικοποιήσεων στην πορεία προς την ανάπτυξη.
Αναφερόμενος στη σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Πιτσιόρλας επεσήμανε ότι εκτιμάται πως την Κυριακή θα κυρωθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για άλλα περιφερειακά αεροδρόμια.
Για τα λιμάνια και συγκεκριμένα για τον ΟΛΠ ανέφερε πως οι Κινέζοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το κομμάτι της ναυπηγοεπισκευής, το οποίο χαρακτήρισε σημαντικό όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά και για τη Σύρο. Παράλληλα, όπως είπε, προχωρά η ιδιωτικοποίηση και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές από επτά διεθνείς εταιρείες τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ τον δρόμο της αξιοποίησης θα πάρουν αμέσως μετά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Λαυρίου, καθώς και τα λιμάνια κρουαζιέρας.
«Οι εξελίξεις αυτές αποκτούν μεγάλη σημασία και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ διευκρινίζοντας πως υπάρχει πλέον ενδιαφέρον και από ρωσικούς και ιταλικούς σιδηροδρόμους, ενώ μετά από σχετικό αίτημα των τελευταίων έχει δοθεί παράταση στο διαγωνισμό έως τις 20 Ιουνίου.
«Γενικότερα πλέον» συνέχισε ο ίδιος «μπαίνει στο τραπέζι η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών και των logistics centers. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως το logistic center του Θριάσιου θα βγει σε διαγωνισμό άμεσα και έως το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός για το logistic center της Θεσσαλονίκης.
Αναφερόμενος στον ΔΕΣΦΑ είπε πως σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πώλησης στη SOCAR και παράλληλα της μεταβίβασης του 17% του ΔΕΣΦΑ στον Ιταλό διαχειριστή δικτύου φυσικού αερίου. Επίσης, ανέφερε ότι και ο διαγωνισμός για την πλωτή δεξαμενή στην Αλεξανδρούπολη θα προχωρήσει σύντομα.
Εν τω μεταξύ, κατά τον κ. Πιτσιόρλα, σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι τέλος του έτους βρίσκονται τρία μεγάλα τουριστικά έργα: η Κασσιόπη, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και τα Αφάντου Ρόδου. Ειδικότερα, εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την τουριστική επένδυση της Κασσιόπης, ενώ σε ό, τι αφορά τον Αστέρα οι επενδυτές συμφώνησαν να καταβάλουν το συμφωνηθέν τίμημα και να δημιουργήσουν 13 πολυτελείς βίλες με τη συμφωνία να υπογράφεται, κατά τον κ. Πιτσιόρλα, έως το τέλος Ιουλίου. Σχετικά με την επένδυση στην περιοχή Αφάντου στη Ρόδο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε πως έχει λυθεί το πρόβλημα με την αρχαιολογία και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η συνάντηση των επενδυτών για την υπογραφή μνημονίου που να περιλαμβάνει «την προστασία του αρχαιολογικού χώρου».
Αναφορικά με την επένδυση στο Ελληνικό, είπε πως οι συζητήσεις με την Lamda συνεχίζονται και σημείωσε ότι σε έρευνα που έκανε το ΤΑΙΠΕΔ διαπιστώθηκε ότι το 60% των πολιτών του λεκανοπεδίου βλέπει θετικά την αξιοποίηση της έκτασης.
Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είπε ότι μόλις πρόσφατα έγινε η πρόσληψη συμβούλων και δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2016, ενώ για την παράταση της ισχύουσας σύμβασης στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα ολοκληρωθεί σχετικά σύντομα η διαδικασία, αν και τα στοιχεία που χρειάζονται είναι τεχνικού χαρακτήρα και αυτό προκαλεί καθυστερήσεις.