Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 06 Ιουλίου 2005 08:09

GM: Απέσπασε μεγαλύτερο μερίδιο από την Volkswagen στην Κίνα

ΑΥΞΗΣΗ, σε επίπεδα ρεκόρ, σημείωσε το μερίδιο αγοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors Corp., στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο, αφήνοντας πίσω την Volkswagen AG, τη μεγαλύτερη ξένη εταιρεία συναρμολόγησης αυτοκινήτων, στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η General Motors και τα τρία κινέζικα venture της, πούλησαν 308.722 οχήματα το πρώτο εξάμηνο, σημειώνοντας άνοδο σε ποσοστό κοντά στο 19%, σε σύγκριση με το 2004, σύμφωνα με ανακοίνωσή της. Η Volkswagen, η οποία άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα, 12 χρόνια πριν από την General Motors, πούλησε 262.198 οχήματα την ίδια χρονική περίοδο, σύμφωνα με τη δική της ανακοίνωση.

«Τα νέα μοντέλα, οι ανταγωνιστικές τιμές και η σωστή στρατηγική μάρκετινγκ, τονώνουν τις προσπάθειες της General Motors, να προχωρήσει πέρα από τις ανταγωνίστριές της, συμπεριλαμβανομένης και της Volkswagen», ανέφερε ο Yale Zhang, αναλυτής της CSM Asia Corp. στην Σαγκάη.

Τα αυτοκίνητα γίνονται προσιτά για περισσότερους ανθρώπους στην Κίνα, καθώς η οικονομία της χώρας, αναπτύχθηκε κατά μέσον όρο ετησίως με ρυθμό 9% την τελευταία δεκαετία. Η πιο πολυπληθής χώρα του κόσμου, ήταν η πιο κερδοφόρα ξένη αγορά της General Motors πέρυσι και το 2003, συμβάλλοντας στα καθαρά της κέρδη, σε ποσοστό 25% το 2004.

Η αυτοκινητοβιομηχανία λανσάρισε πέντε νέα μοντέλα στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο του έτους, υπό το σήμα της Chevrolet και αυτοκίνητα πολυτελείας, υπό το σήμα της Cadillac, καθώς και της Buick. Το venture, Shanghai Automotive Industry Corp., πούλησε κατά την εξεταζόμενη χρονική περίοδο, 135.381 Buick, Chevrolet και Cadillac.

H SAIC-GM-Wuling, το venture της General Motors με την Shanghai Auto και την Wuling Automotive, στην επαρχία της κεντρικής Κίνας, Γκουανγκξί, πούλησε το πρώτο εξάμηνο 172.368 αυτοκίνητα, με το σήμα Sunshine και Chevrolet, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 48,7%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το μερίδιο αγοράς της General Motors στην Κίνα, ήταν το πρώτο εξάμηνο του έτους, 9,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

Συνολικά, η General Motors, έχει επενδύσει μέχρι στιγμής σε τρία venture στην Κίνα, 2 δισ. δολ. ΗΠΑ, ενώ θα δαπανήσει ακόμη 3 δισ. δολ. για τα επόμενα τρία χρόνια, προκειμένου να επεκτείνει την παραγωγή της και να παρουσιάσει νέα μοντέλα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, το μοντέλο της Chevrolet Aveο, θα αρχίσει να πωλείται σε 12 μήνες, και στοχεύει να ανταγωνιστεί το Fiesta της Ford Motor Co. και τα μοντέλo Sunny της Nissan Motor Co.