Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 06 Ιουλίου 2005 08:31

Ford: Ιδια κίνητρα με την GM για την αύξηση των πωλήσεων

ΙΔΙΕΣ προσφορές, σε όλους τους αγοραστές αυτοκινήτων της, με αυτές που έκανε η General Motors Corp., καθώς τα κίνητρα βοήθησαν την GM να εμφανίσει τις καλύτερες πωλήσεις μέσα σε 18 χρόνια, τον Ιούνιο, αρχίζει να κάνει η Ford Motor Co.

Το πρόγραμμα, που αποκαλείται «Ford Family Plan», θα αρχίσει να εφαρμόζεται από αύριο και θα ισχύσει το 2005 για τα μοντέλα Ford, Lincoln και Mercury, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, David Reuter, σε συνέντευξη που παραχώρησε. Νωρίτερα σήμερα, η General Motors είπε, ότι το σχέδιό της, που της απέφερε 47% υψηλότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο, θα ισχύσει έως την 1η Αυγούστου. Ανάλογο πρόγραμμα για τα αυτοκίνητά της Chrysler θα αρχίσει να εφαρμόζει από αύριο η DaimlerChrysler AG.

Οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, Ford και GM, δοκίμασαν αρκετά νέα προγράμματα φέτος, με στόχο την αντιστροφή των απωλειών του μεριδίου αγοράς από τις ανταγωνίστριές τους, όπως την Toyota Motor Co. και την Nissan Motor Co. Η Ford έχασε μερίδιο αγοράς για 28ο συνεχόμενο μήνα και η μείωση των πωλήσεών της, την ανάγκασε να αναθεωρήσει δύο φορές προς τα κάτω την πρόβλεψη των κερδών της για το σύνολο του έτους, με πιο πρόσφατη, στις 21 Ιουνίου. Το πρώτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη της Ford, μειώθηκαν σε ποσοστό 38%.

Τώρα, η εταιρεία περιμένει να εμφανίσει στο σύνολο του έτους κέρδη από 1 έως 1,25 δολ. ανά μετοχή, έναντι πρόβλεψης, για κέρδη 1,75 έως 1,95 δολ. ανά μετοχή, τον Ιανουάριο. Η αυτοκινητοβιομηχανία, δεν κάνει προβλέψεις για τα καθαρά της κέρδη. Στις 5 Μαΐου, η Standard & Poor's, αναθεώρησε προς τα κάτω την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας, στο BB+.

Σήμερα, οι εκπρόσωποι της Toyota, της Nissan και της Honda Motor Co., είπαν, ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν μπορούν να προσφέρουν ίδια προγράμματα με τις αμερικανικές. Το μερίδιο αγοράς των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μειώθηκε τον Ιούνιο, για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2004.