Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 14 Μαΐου 2016 22:57

Τρίτη παράταση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μικρή παράταση, την τρίτη κατά σειρά, έως τα τέλη του Ιουνίου έλαβε ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, κατόπιν αιτήματος των υποψήφιων επενδυτών οι οποίοι θεωρούν ότι ο χρόνος για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών δεν επαρκεί.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Φάνη Ζώη 
[email protected]

Μικρή παράταση, την τρίτη κατά σειρά, έως τα τέλη του Ιουνίου έλαβε ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, κατόπιν αιτήματος των υποψήφιων επενδυτών οι οποίοι θεωρούν ότι ο χρόνος για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών δεν επαρκεί.

Συγκεκριμένα, η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών μετατίθεται από τις 31 Μαΐου στις 22 Ιουνίου. Υπενθυμίζεται ότι, κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού, ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εκδηλώσει οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι (Trenitalia), οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) και η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ Τέρνα.

Η απόφαση για την παράταση της προθεσμίας ελήφθη από το ΤΑΙΠΕΔ, κατόπιν αιτήματος των δύο πρώτων υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεωρούν καλό η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει αφού θα έχει προχωρήσει η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τους πιστωτές της.

Επιπλέον, θα πρέπει να έχει αρθεί η διακοπή της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ειδομένη, η οποία έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και των βαλκανικών χωρών έως την κεντρική Ευρώπη.

Σήμερα, έπειτα από 55 ημέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, οι πρόσθετες επιβαρύνσεις στις μεταφορές ανέρχονται στα 6 εκατ. ευρώ.

Ήδη, η Sony έχει σταματήσει να παραδίδει φορτία μέσω Πειραιά - Ειδομένης, καθώς η μεταφορά τους από τον δρόμο της Βουλγαρίας έχει χρόνους που δεν είναι αποδεκτοί για την πολυεθνική εταιρεία.

Τέλος, η νέα καθυστέρηση στον διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναπόφευκτα συμπαρασύρει και τον χρόνο υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η πώληση της οποίας είναι συνυφασμένη με εκείνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αλλαγή ηγεσίας

Στην αντικατάσταση του δ.σ. της ΕΕΣΣΤΥ, απομακρύνοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο Στέφανο Αγιάσογλου στο παρά πέντε του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, που έχει αναλάβει να ολοκληρώσει το ΤΑΙΠΕΔ, προτίθεται να προχωρήσει σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, μετά τη νέα εικοσαήμερη παράταση στον διαγωνισμό, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης.

Με αφορμή την τραγική κατάσταση που έχει περιέλθει το τροχαίο υλικό, με κίνδυνο την ακύρωση πολλών δρομολογίων την καλοκαιρινή περίοδο, ο υπουργός προχωρεί στην αντικατάσταση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ που είχε τοποθετηθεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά παρέμενε στη θέση του λόγω ιδιωτικοποίησης της εταιρείας. Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, θα φέρει νέα παράταση στη διαδικασία και διαιώνιση της «κόντρας» με το ΤΑΙΠΕΔ.