Σημαντικές συνέργειες μεταξύ των εταιρειών του group, τόσο στις ελληνικές θάλασσες όσο και στη Μεσόγειο, στη μεταφορά φορτίων, επιβατών και τουριστών, υπόσχεται ότι θα αναπτύξει ο όμιλος Grimaldi εφόσον αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο της Hellenic Seaways.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σημαντικές συνέργειες μεταξύ των εταιρειών του group, τόσο στις ελληνικές θάλασσες όσο και στη Μεσόγειο, στη μεταφορά φορτίων, επιβατών και τουριστών, υπόσχεται ότι θα αναπτύξει ο όμιλος Grimaldi εφόσον αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο της Hellenic Seaways.
Ο ιταλικός όμιλος βλέπει εντός και γύρω από τα ελληνικά ύδατα νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως σημειώνεται στο editorial της τριμηνιαίας έκδοσής του. Ευκαιρίες που θα στοχεύουν στην εξυπηρέτηση κατοίκων, τουριστών και ναυλωτών. Επικαλούμενος την αύξηση της συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW κοντά στο 45%, επισημαίνει ότι «αν μπορούμε να βρούμε συνέργειες μεταξύ της HSW και του ευρύτερου group όλοι θα επωφεληθούν: εμείς θα επεκτείνουμε τον αριθμό των λιμανιών στα οποία θα “πιάνουν” τα πλοία του ομίλου και η ελληνική αγορά θα αποκτήσει πρόσβαση στο παγκόσμιο δίκτυο του ομίλου».
Μία τέτοια προοπτική βέβαια οι πολέμιοι της ιδέας να περάσει η HSW στον ομιλο Grimaldi τη χαρακτηρίζουν ως «αφελληνισμό» της ελληνικής ακτοπλοΐας και προειδοποιούν προς κάθε κατεύθυνση ότι στην περίπτωση αυτή οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες θα δεχτούν έναν πόλεμο τιμών, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει μεσοπρόθεσμα για τα αποτελέσματά τους και τη δυνατότητα αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους.
Ο ομιλος Grimaldi συνεχίζει την αγορά μετοχών στα επίπεδα των 3 ευρώ ανά μετοχή, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι η άλλη πλευρά, η ομάδα των μικρομετόχων που αγόραζε και αυτή μετοχές «κόντρα» στην προσπάθεια του ιταλικού ομίλου να ελέγξει μετοχικά τη HSW, έχει σταματήσει τις μαζικές αγορές καθότι θεωρείται ότι πέτυχε το στόχο της.
Πάντως ο ιταλικός όμιλος αναφέρει ακόμη ότι στο Αιγαίο κατέχει πλέον σχεδόν το σύνολο των μετοχών της Minoan Lines. Χάρη στη μείωση του κόστους και στη σκληρή δουλειά, η εταιρεία του Ηρακλείου όχι μόνο επιβίωσε, αλλά επέστρεψε στην κερδοφορία σε μία από τις πιο δύσκολες αγορές της Ευρώπης, τονίζεται στο editorial.
Τον τελευταίο χρόνο έχει γίνει εμφανής μία αλλαγή στρατηγικής του Ομίλου Grimaldi σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των εργασιών του την επιβατηγό ναυτιλία και την ακτοπλοΐα. Έτσι εκτός της περαιτέρω ενίσχυσης της παρουσίας του στις διεθνείς γραμμές στη Μεσόγειο μέσω της Grimaldi Lines και στη Βαλτική μέσω της FinnLines, αποκτά πλέον και παρουσία στις εσωτερικές γραμμές της Ιταλίας (Σαρδηνία και Σικελία με Ηπειρωτική Ιταλία), ενώ με την απόκτηση της HSW αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να αναπτύξει περαιτέρω τη δραστηριότητά του και στα ελληνικά ύδατα. Μέχρι τώρα ο όμιλος είχε παρουσία μέσω των Μινωικών Γραμμών στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η HSW είναι η ακτοπλοϊκή εταιρεία με τον μεγαλύτερο αριθμό (20) πλοίων και παρουσία σε πολλές εσωτερικές γραμμές (Κυκλάδες, Αργοσαρωνικός, Βόρειο Αιγαίο, Σποράδες κ.λπ.).
Ευκαιρία όμως για να διαπιστωθεί η τακτική που ακολουθεί το τελευταίο διάστημα η κάθε πλευρά που μάχεται για τον έλεγχο της HSW, αποτελεί ο πλειστηριασμός 100.000 μετοχών της εταιρείας (0,12% του μετοχικού κεφαλαίου) που διενεργείται στις 18 Μαΐου στο Ειρηνοδικείο Αθηνών, με επισπεύδουσα την Alpha Bank. Οι μετοχές της HSW που είναι ενεχυριασμένες ανήκουν στον κ. Ανδρέα Κορασίδη, από την εποχή της Hellas Flying Dolphin. Ως πρώτη προσφορά έχει οριστεί η τιμή των 3 ευρώ ανά μετοχή.
Επισημαίνεται ότι, μετά τις Μινωικές Γραμμές, δεύτερος μεγαλομέτοχος στη HSW είναι η Τράπεζα Πειραιώς, με ποσοστό 40%, η οποία αναμένει τις προτάσεις της Lazard για την αξία της HSW, αλλά και το πώς θα αξιοποιήσει καλύτερα τη συμμετοχή της στην ακτοπλοϊκή εταιρεία και μέσω ποιας διαγωνιστικής διαδικασίας.